''If you want the rainbow, you have to deal with the rain''
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

27 Aralık 2019 Cuma

2019'un En İyi Kore Cilt Bakım Ürünleri

Yaşadığım ciddi cilt sorunları sonrası Kore kozmetik ürünlerini keşfettiğimi ve gerçekten çok ama çok etkili bulduğumu birkaç kere anlatmıştım size. Fiyat/Performans olarak nice markalardan daha etkili olduklarını gördüm. Uzun süredir cilt bakım ürünlerim ya Kore markalarından, made in Korea ürünlerden yada organik ev yapımı markalardan ve kendi yaptığım ürünlerden oluşuyor. Çok da memnunum. 

Bu kadar güzel ürünle tanışmışken geçen sene atladığım bu popüler yazı dizisini tekrar hayata döndüreyim dedim. Umarım siz de memnun kalırsınız bu yazıdan.

Geçmiş senelerde yazdığım yazıların da linkini buraya koyuyorum belki yardımcı olur size.

Not: Fotoğraf çekme konusunda çok başarısız olduğumdan internetten alıyorum hepsini, kusuruma bakmayın.

1) MISSHA AIRY SUN WATER 50+
Bence cilt bakım rutininin en önemli üyesi güneş kremi. Yaz-kış 50 faktör güneş kremi kullanan ve güneş alerjisi olan birisi olarak bu güneş suyundan 3 kutu bitirmem bir şeyleri anlatıyor olmalı zaten. Adı gibi su formunda bir ürün ve ilk kullandığımda çok şaşırdım daha önce bu formulasyonda bişey kullanmadığım için. İnanılmaz hafif bir ürün. Hani böyle güneş kremi yüzünüzde beyaz kalır, sürersiniz terletir ya işte onların hiçbirisi olmuyor bununla. Hele ki yazın yada makyaj altına kullanmak için olabilecek en mükemmel güneş kremi diyebilirim. 3 kutu diyorum, 4.yü de alırım diyorum daha ne diyeyim!!!

2) INNISFREE GREEN TEA MOISTURE CLEANSING OIL

Benim için torpilli bir ürün bu sanırım. 2015'te Olive Real versiyonunu kullanıp 2016'da bu Green Tea olanını kullanmıştım. İkisi de yazılarımda var ama ne yapayım çok güzel bir ürün. Bu sene yine aldım ve kullandım. Israrla favorilerime koyuyorum. 2016'daki yazımda "ağır makyaj yapanlar bunun üzerin temizleme köpüğü kullanmalı ama ben kullanmıyorum bu bana yetiyor" demişim. Töbe estağfurullah kendimden tiksindim. İnsan nasıl büyüyor fikirleri değişiyor kendi kendime kanıtladım. 

3 senedir çift aşamalı temizleme yöntemi kullanıyorum. Daha önceden nasıl tek ürün kullanıyormuşum bilemiyorum gerçekten. Bu ürün çift aşamalı temizleme yönteminin ilk basamağı. Ve gerçekten mükemmel bir ürün bu işlem için. Cildimiz kuruyken bir pompayı elimizle ovuşturarak tüm makyajımızı çözüyoruz. Sonra ellerimizi ıslatıp tekrar yüzümüzü ovalayınca ürün beyaz hafif köpüğümsü bir hal alıyor. Sonra da bir güzel duruluyoruz.  Ohhhh mis!

3) SKINFOOD VEGE GARDEN CLEANSING FOAM WILD BERRY

Watsons'larda satılan ve oldukça uygun fiyatlı olan bu temizleme köpüğünü hem markayı sevdiğim için hem de merak ettiğim için aldım. Tek başına nasıl olur bilemiyorum ama çift aşamalı temizleme yönteminin ikinci aşaması olan su bazlı temizleyici olarak oldukça uygun bir ürün. Fiyat/Performans olarak şaha kalkmış durumda. Çok çok çok uygun bir fiyatı vardı, 150 ml dev bir paketi var ve fındık kadar kullandığım için bitimsiz bir ürün. Mis gibi de kokuyor ama rahatsız edici değil. Cidden tavsiye ederim

BU ARADA! 
YAZIYA DEVAM ETMEDEN ÖNCE BİLMEYENLER İÇİN NEDİR BU ÇİFT AŞAMALI TEMİZLEME YÖNTEMİ?
Çift aşamalı temizlemede önce yağ bazlı ardından da su bazlı olmak üzere iki tane temizleyici ürünle yıkanıyor yüz. Biraz zahmetli bir yöntem mi? Evet. Ama cildimizin daha sonrasında kullanacağımız tüm bakım ürünlerini güzel emmesi ve sağlıklı olması için en önemli aşama da temizleme. Serumdur toniktir hiçbir şey kullanmayın, çift aşamadan sonra nemlendirici sürün yeter yani. O nemlendiricinin bile etkisinin daha çok alınmasını sağlıyor bu temizleme yöntemi. Ama bunu evin tozunu iki suyla almak gibi düşünmeyin yani hhahahaha. Şöyle ki, cildimize kullandığımız tüm makyaj ürünleri yağ bazlı ve yağı yağ çözer mantığıyla makyajı yağ bazlı bir temizleyici anca çözüyor. Ardından da ciltte biriken diğer tüm kirleri arındırmak için su bazlı temizleyici kullanıp tenimizi pürü pak yapıyoruz. Bu teknikte ilk aşama makyajı zaten çözdüğünden önden herhangi bir miccelar suymuş temizleme sütüymüş makyaj temizleyici ürün kullanmak gerekmiyor. Emin olun tüm uzakdoğunun kullandığı en etkili temizleme yöntemi bu.

Yıllardır kullandığım bu tekniği de anlattığıma göre devam edebilirim^^

4) COSRX AHA/BHA CLARIFYING TREATMENT TONER

Kore kozmetiğini birazcık takip ediyorsanız Cosrx'in bu senenin en popüler markası olduğunu biliyorsunuzdur. Gerçekten çok temiz içerikli ürünleri olabilecek en uygun fiyatlara satan markalardan birisi. Ben şahsen henüz içine batmadım, 2-3 tanesini denedim. Hepsi tonik kategorisinde olduğu için en beğendiğimi yazıyorum. Cildimi temizledikten demen sonra bir pamuk ile cildime uyguluyorum. Hafif asidik formülü cildime gerçekten çok iyi geldi. Siyah noktaları azaltıp renk dengesi sağladı. İç rahatlığıyla tavsiye ediyorum.

5) INNISFREE GREEN TEA MINERAL MIST

Yine geçmiş senelerde yazdığım bir ürün. Üzgünüm ama fiyatına göre çok iyi olduğundan yine aldım ve yine yazıyorum. İki şekilde kullandım bu ürünü. Öncelikle yazın çantasında herhangi bir mist olmadan dolaşmayan birisi olarak makyaj üzerine bile rahatlıkla kullandım. Ama itiraf etmeliyim ki çantada taşımak için biraz büyük bir ambalaj. Sırt çantası kullandığım günler hariç taşıyamadım yanımda. İkinci olarak da başucumda tutup sabah kalkar kalkmaz kullandım. Kuru ciltliler bilir cilde su değdirmek çok şahane değildir hemen kurutur. Cildimin temizleyici kullanmaya ihtiyacı olduğunu düşünmüyorsam sadece bu mistle ferahlatıp nemlendiriyorum sabahları. Büyük ambalaj, muadillerinden daha uygun, güvenilir marka ve güzel ürün. Daha ne olsundu ki?

6) COLLAGEN BY WATSONS WHITE REGENERATION EYE TREATMENT SERUM

Bir Kore markası değil belki ama made in Korea yani... Watsons'ın bu collagen serisinin tamamını kullandım ve bence hemen hepsi güzel. Ama göz kremi bulmak bence en zorlu süreç olunca hem de göz kremleri çok pahalı olunca böyle uygun fiyatlı ve etkili bir ürün baş tacı yapılmayacak gibi değil. Jel kıvamında, pırıl pırıl bir krem. Kırışıklıklara falan iyi geleceğini sanmam ama çok güzel nemlendiriyor. 20'li yaşlar için biçilmiş kaftan olsa da ilerisi için tercih edilmemeli ki ben de etmeyeceğim. Ama kırışıklık problemleri olmayan tazecik ciltler için (ahhh ahhhh benim de son kullanmam oldu işte) tavsiyemdir. 

7) ETUDE HOUSE MOISTFULL SUPER COLLAGEN AMPOULE ESSENCE

Daha önce Moistfull Collagen Cream in hayatımı ve cildimi kurtaran ilahi ürünüm olduğundan bahsetmiştim. Kollajen ennn sevdiğim içerik bu seri de ennnn sevdiğim marka serisi. Ama Türkiye'de bulmak imkansız, fiyatlar almış başını gitmiş, internetten de sipariş veremiyoruz malum... Teyzeme sipariş verdim yurt dışından getir diye, bulamamış kremi o da seriden bunu bulup almış. Şahane de olmuş, serinin denemediğim bir parçasıydı. Essence kullanmak artık bi abartı adım, gereksiz masraf falan geliyordu bana ki öyle açıkçası. Bu Koreliler 10 adımda falan yapıyorlar cilt bakımlarını yuh yani. Ama ben bu ürünü bir dönem serum gibi bir dönem de duş sonrası, gün içinde evdeysem yüzümü yıkarsam cildim kurumasın diye falan kullandım ki yazık ettim bence. Gerçekten çok etkili, mükemmel bir ürün. Ama dediğim gibi maalesef ulaşmak zor ve pahalı. Seriye dair herhangi bir ürüne ulaşabiliyorsanız hiç düşünmeden alıp deneyin derim ben!

8) C-TRAGEL 15 SEC. SEABUCKTHORN CREAM

"Sen bunu kesin çok seversin" diye hediye almış bir yakınım. İlk defa kullandım ve gerçekten çok sevdim. Çok enteresan bir nemlendirici aslında. Ufak bir miktarı elinize alıp ambalajda yazdığı gibi 15 saniye boyunca ısıtıyoruz. O sarı koyu kıvamlı merhem gibi krem, elde ısındıkça yumuşak bir nemlendirici kıvamına geliyor. Gerçekten çok ilginç. Sonra da cilde sürüyoruz. C vitaminli, cilt rengini ve lekeleri açmayı sağlayan bir ürün. Tabii ki böyle bir ürün kullanırken en önemli şey gündüzleri mutlaka güneş kremi kullanmak aman ha! Yoksa leke geçireyim derken daha da leke dolar yüzünüz ona göre! 


Ben günlük hayatımda sadece akşamları bu Kore 10 adımlık bakım rutininden 1, 2, 4, 6, 8 ve 9uncu adımları uyguluyorum. Ayrıca da bu rutin haricinde hemen her gün nemlendirici sonrası nem kilitleyici ürün olarak bir çeşit cilt yağı kullanıyorum mutlaka. Yaprak maske ve peeling ise haftada 1 yada 2 kullandığım bir ürün, fazlasına gerek yok bence. 

Umarım bu ürünler size güzel tavsiyeler olur. Ama bunları almayı düşünmeden önce benim cildimin kuru olduğunu unutmamanızı rica ederim. Her cildin ihtiyaçları farklıdır ve her ürün her cilde olmaz. Benim cildim çoğunlukla neme ve parlamaya ihtiyaç duyuyor. Sivilce sorunum olmadığından kurutucu ürünler de kullanmıyorum. Siz de buna dikkat edin.

Bundan sonra ilk defa yayınlayacağım renkli kozmetik yazım olacak. Umarım onu da keyifle okursunuz. 


4 yorum:

  1. Ben de birkaç ay önce başladım bu Kore cilt bakımına. Sadece çift temizleme yapmak bile çok etkili oldu. Çok faydalı bir yazı olmuş. Teşekkürler:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. çift temizleme gerçekten büyük değişim yaratıyor. başlayalı bir kaç ay olduysa bir de 1-2 sene sonrasını görün siz. bugünkü fotoğraflarınızla kıyaslayınca farka inanamayacaksınız. yazım faydalı olabildiyse ne mutlu bana gerçekten^^

      Sil
  2. Bu ürünleri nerede bulabilirim

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. artık online olarak birçok yerde bulunabiliyor çoğu. 1-2 tanesi sadece satılmıyor türkiye'de. hatta 1-2 ürün de watsons'tan aldım. bulmak kolay yani^^

      Sil

Sen de izledin mi? İzlemedin mi? Peki şimdi izlemeyi düşünüyor musun? Bekliyorum yorumlarını^^