''If you want the rainbow, you have to deal with the rain''
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

25 Ocak 2017 Çarşamba

İzledim: Moon Lovers: Scarlet Heart Ryeo

Sonunda! Sonunda bu yazıyı yazıyorum...
Dizi biteli aylar oldu ben niye anca şimdi yazıyorum? Çünkü iki kere izledim diziyi... Evet tam 2 kere (>-<)
Ama oldukça güzel ve kapsamlı bir yorum yazdım size^^

moon lovers scarlet heart ryeo ile ilgili görsel sonucu

21. yüzyıla ait modern bir kız olan Go Ha Jin, güneş tutulması sırasında boğulurken kendisin birden 10. yüzyıl Goryeo'sunda, Hae Soo isimli bir kızın bedeninde bulur. Hae Soo, 8. prensin eşinin kuzeni olarak saraya yakın bir kızdır. Kendisini birden Goryeo'da bulan ve her şeyi garipseyen Ha Jin, ortama ayak uydurmaya çalışırken saraydaki prenslerin dikkatini çeker ve tüm prenslerle arap saçına dönen bir ilişki içine düşer: Dostluk, hizmetkarlık, aşk...

YORUMA BAŞLAMADAN EK BİLGİ

moon lovers scarlet heart chinese ile ilgili görsel sonucu

Dizi, yukarıdaki resimdeki Çin dizisinden ve aynı isimli Çin romanından uyarlama. Bu dizi Kore'de aşırı ünlüymüş. Herkes izlemiş. Hatta bu yüzden, insanlar aynı hikayeyi ikinci kere izlemek istemediği için Moon Lovers-Scarlet Heart: Ryeo'nun reytingleri Kore'de maalesef oldukça düşük. Aksine uluslararası platformda ise 2016'nın en çok izlenen Kore dizilerinden bir tanesi. 

Dizinin adındaki Ryeo eklemesi, dizinin geçtiği dönemde var olan eski Kore hanedanlığının adı olan Goryeo'dan geliyor. Çin yapımı dizinin adı ise sadece Scaret Heart.

(Sırasıyla: 9. prens, 10. prens, 14. prens, 8. prens, Hae Soo, 4. prens,  13. prens, 3. prens)
Dikkat! Bu çok uzun ve spoiler dolu bir yazı!!!

Diziden nasıl etkilendiğimi anlatamam. Bitirdiğimden beri bazı sahneleri 10 kere falan tekrar tekrar açıp izledim, üzerinden epey bir zaman geçti ama atmosferinden hala kurtulamadığım için başka dizi açıp izleyemiyorum. Çok müşkül durumdayım şuan inanın ki. 

Tarihi dizileri ne kadar çok sevdiğimi bilirsiniz... Hele ki sırf aksiyon, sırf dram olmayıp içine romantizm, komedi serpenleri daha da severim. Bir de ennn sevdiğim tema, zamanda yolculuk var(çok etkin olmasa da). Daha ne olsun??? Ne olsun biliyor musunuz? Mükemmel bir oyuncu kadrosu! Allahım birbirinden yakışıklı prenslerin biri gidiyor diğeri geliyor. Her bir sahne bir öncekinden daha çok hitap ediyor göze. 

İşte bu diziyi bi kere izlemek yetmiyor o yüzden!


Bütün prensler birbirinden mükemmel olsa da Lee Jun Ki benim en hayran olduğum aktörlerden birisi olarak diziyi izleme sebeplerimden birisiydi. Lee Jun Ki'nin tarihi dramaların(sageuk) kralı olduğunu biliyoruz zaten. Son oynadığı 7 dizinin 5inde tarihi karakterleri canlandırıyor, o derece. Arang and the Magistrate en güzel dizilerinden birisi olsa da benim kalbime yine tarihi bir karakteri canlandırdığı film The King and the Clown ile taht kurmuştu yıllar önce. Orda, kralı eğlendirmekle görevli narin feminen soytarı rolünü izlemediyseniz çok şey kaçırmışsınız demektir.

moon lovers scarlet heart ryeo wang so ile ilgili görsel sonucu

Wang So: siyasi ilişkiler yüzünden saraydan uzaklaştırılıp başka bir devlette yetiştirilen, yüzünde yara olduğu için dışlanan, annesi ve kardeşleri tarafından asla kabul edilmeyip canavar muamelesi gören zavallı bir prens...

Şunu baştan söyleyeyim: Lee Joong Ki'nin oyunculuğu ile ilgili eleştiri kabul etmiyorum. Moon Lovers'ı izlerken kalbim nasıl küt küt attı anlatamam. Canlandırdığı prens, Wang So'nun sevgiye açlığını, dışlanmışlığına karşı duyduğu hayal kırıklığı ve öfkeyi resmen gözleriyle anlattı. Özellikle dizinin son bölümünde Hae Soo'nun arkasından ağladığı bir sahne var ki son 1 haftadır günde 3 kere o sahneyi izliyorum. Diziden bi haber anneme açıp izlettim sahneyi, konuyu bilmeden gözleri doldu kadının. Tek kelimeyle İNANILMAZ  bir oyunculuk sergiledi.

moon lovers scarlet heart ryeo ile ilgili görsel sonucu

Aksiyon sahnelerine gelince yine Lee Joon Ki'yi azcık takip edenler onun ne kadar mükemmel bir dövüş sanatları ustası olduğunu bilir. Şimdiye kadarki hemen her dizinde dövüş sahneleri vardı ve kendisi asla dublör falan kullanmazmış. Aksiyon okullarını, taekwandoyu, diğer dövüş sanatı dallarını falan silip süpürmüş bir usta kendisi. Bu dizide de her bir dövüş sahnesi birer dans koreografisi gibi, ince ince işlenmiş ve kusursuz. Tabii Lee Joon Ki de kusursuz!

Ayrıca uzun yıllardır şarkıcılık yaptığını da biliyor musunuz? Pek çok albümü var. Yani tam bir yetenek bombası adam!

Genelde yazılarıma koyduğum resimleri internetten alırım, bu bakıştan o kadar çok etkilendim ki ekran görüntüsü aldım^^

Son olarak bu adamın yakışıklılığından ve karizmasından bahsetmek istiyorum. Şu yukardaki resme bakar mısınız? Göz pınarları, dudak çukuru, burnunun ucu... Adam sanki bilgisayarda çizilmiş bir manga karakter gibi. Gerçek değil yani! Açıkçası normalde güzel yüzlü adamları beğenmem, hafif kemikli yüzü olan, güzeldense karizmatiğe kaçan tipleri beğenirim ama Lee Joon Ki bambaşka bir olay. Hem güzel (hatta bazı fotoğraflarında kız kadar güzel, The King and the Clown filminde de kız gibi), hem karizmatik, hem yakışıklı ve burda sayamadığım tüm diğer sıfatlar... Tek kelimeyle BÜYÜLEYİCİ!

Evet bu yazıda en çok prens Wang So resmi olacak!

Hae Soo'yu ise Lee Ji Eun nam-ı diğer IU canlandırdı. IU'nın şimdiye kadar severek izlediğim tek dizisi Pretty Man olsa da, oyunculuğuna tahammül edebildiğim nadir 90'lı aktrislerden kendisi. Hatta bence burda oldukça başarılıydı. Ama sanırım gerçek karakteriyle ilgili sıkıntılarım var benim. Ben genelde dizilerin kamera arkalarını izledikten sonra yorum yazarım. Burda gördüm ki, diğer oyuncular ne kadar samimi ve cana yakınsa IU bir o kadar soğuk ve suratsızdı. Hoşuma gitmedi. Dedikodu yapmak gibi olmasın ama belki de kendisinden 11 yaş büyük sevgilisi böyle birbirinden yakışıklı ve genç 8 prensin arasında olmasından memnun kalmadığı içindir hahahah^^

Tahtın varisi 1. prens yok bu resimde

Öhöm öhöm... Birbirinden yakışıklı 8 prens mi demiştim???

Öncelikle, iyisiyle-kötüsüyle 8 prensi çok sevdim. Her birinin birbirinden ayrı karakterler olması, karakterlerinin oluşumunda geçmişlerinin, ailelerinin ve yaşam şartlarının etkisi... Her şey o kadar mantıklı ve birbiriyle bağlantılıydı ki..

Bu 8 prensin, sarayda şakalaşarak birlikte büyüyüp, sonra dizinin sonunda kimin kötü, kiminin iyi, kiminin kalbi kırık, kiminin ölü olması çok üzücüydü. O arada geçen zamanı, hayatın her birini nasıl o noktaya getirdiğini izledik yaa, işte orda kendimi çok kaptırdım diziye. Her bir prensle ayrı bir bağ kurdum adeta. 


Özellikle 10. ve 14. prensler beni çok etkiledi. Wang So dışında beni en çok üzen bu ikisi oldu. Tahtla en alakasız prens olmasına rağmen acımasızca öldürülen masum ve çocuk ruhlu 10. prens ve aşkını itiraf bile edemeden ömrü boyunca sevdiği kadınının en yakın arkadaşı olarak, o kadının başkasına duyduğu aşkı izleyerek yaşayıp sonra da o kadını kaybeden zavallı 14. prens. Şu an resimlerine bile bakmak gözlerimin dolmasına yetiyor inanın.


Bir de Hae Soo ve prens Wang Wook durumu var tabii... Hae Soo'nun gençliğindeki bir hata demek istiyorum bu duruma hahahah.. 
Aslında bu ilişki beklediğimden uzun sürdü. Yani dizinin yarısı geçmişti hala bu ikisinin aşkı vardı, az gıcık olmadım değil. Zavallı Wang So bekliyor kenarda yavrum benim.. Hae Soo'nun aklının yerine gelmesi uzun sürdü.

Wang Wook... 
Aslında bu hayatta en tehlikeliler çok iyi olup birden dönenler, çok akıllı olup kötü olmayı seçenler, iyi görünüp kötü olanlar, hep iyi oldum da ne işime yaradı diye hayata isyan edenler... Yine bunu kanıtladı Wang Wook bize.



Dizinin birbirinden etkileyici ve akılda kalıcı sahneleri vardı ama bikaç tanesinden özellikle bahsetmek istiyorum:

Bir nevi açılış sahnesi diyebileceğimiz, prenslerin banyo sahnesi. Sanırım tüm kızları ekran başına yapıştırıp yüzlerini azcık kızartmıştır. Tüm prenslere ilk bakış olarak çok eğlenceli ve güzel bir sahneydi. Hem prenslere banyo, hem bize göz banyosu ^-^

İlgili resim

10. prensin doğumgünü sahnesi yine çok tatlıydı. Herkesin bir arada olması, eğlenmesi... Hae Soo'nun 21. yüzyıldan modern bir şarkı söylemesi ve yıllar sonra o şarkının ''kral bir saray hanımını bu şarkıyı söylerken dinlemiş ve ona anında aşık olmuş'' diye Goryeo'da ünlü olması mükemmel bir ayrıntıydı.

moon lovers scarlet heart ryeo wang so bath scene ile ilgili görsel sonucu

Güçlü ve soğuk Wang So'nın, birisi yüzünü maskesiz görünce ürkek bir çocuğa dönüp savunmasız kaldığı sahne...

moon lovers scarlet heart ryeo wang so bath scene ile ilgili görsel sonucu

Wang So kral olduktan sonra, Hae Soo ve Baek Ah ile birlikte yemek yerken, ''ikinizle birlikte aile gibi bir yemek yemeyi hep hayal etmiştim'' diyerek mutlu olması... Onun mutlu olmasına rağmen çok hüzünlü bir sahneydi aslında. Sanki gelecek kötü şeylerin habercisi gibi... Sanki üçünün ayrılacağının habercisi gibi...

moon lovers makeup scene ile ilgili görsel sonucu

Makyaj sahnesi tabii ki dizinin en önemli sahnelerinden birisiydi. Ayrıca ilerleyen sahnelerde, Wang So'nun yüzünü bebek poposu gibi yapmayıp belli belirsiz bir iz bırakmaları ayrıntısı da çok hoşuma gitti.


10. prensin öldüğü sahneyi de unutmamak lazım! Wang So'nun, 10. prensin kendi isteği üzerine onu öldürmesi çok acıklıydı. Tabi Hae Soo'nun şimdiye kadar görüp yanlış yorumladığı tüm vizyonlar da açıklanmış oldu bu sahneyle.


Sayısız kere izledim dediğim son bölümdeki sahne... Wang So, Hae Soo'nun küllerinin olduğu vazoyu alıp ağlayarak ''Hae Soo ölmüş olabilir, ama yine de o benim!'' diyo. Kaç kere ağladım bunu izlerken bilmiyorum. 

Bu sahnede de o kadar çok etkilendim ki yine ekran görüntüsü aldım. Hiç benlik bir davranış değil oysa ki^^
Ve tabii ki en en en önemlisi, herkesin Wang So'ya aşık olmasına sebep olan, gözlerimizi dolduran sahne. Bu sahne o kadar etkileyiciydi ki bikaç kere başa sarıp tekrar izledim. Dizinin highlightı sanırım. Ve tabii ki Hae Soo'nun neden Wang Wook ile değil, Wang So ile birlikte olması gerektiğini anladığı an...

Çok saydım değil mi??? Daha da çok sayasım var aslında ama içime atıyorum. Yazı bitmez yoksa^^



>>Dizi aksiyon, romantizm, komedi ne ararsanız barındırıyodu kısacası. Her karakterin kendi hikayesi, kendi aşkı, kendi amaçları vardı ve her biri ayrı ayrı içine aldı bizi.

>>Tüm dizilere 20 bölüm çok gelir, buna az gelmişti bence. Yetmedi, yetmediiiiiiiiii!

>>Dizinin soundtracki bir harika!!!! Dinlemeye doyamıyorum. Playlistimin en başına yerleştirdim bikaç şarkıyı dilimden düşmüyor şuan. Hatta bazı şarkıları Gu Family Book'u çok anımsattı bana, onun soundtracki de mükemmeldi.

>>Atmosfer çok başka... Ciddiyim, şimdiye kadarki en iyi tarihi dizilerden bir tanesi. 

>>Dizide gerçek karakterler, olaylar kullanıp tarihi bilgi vermeleri de çok hoşuma gidiyor. Açıkçası bu sayede Kore tarihine ilgim arttı ve az buçuk araştırma yapıp daha ayrıntılı bilgiler edindim.

>>Sinirime dokunan tek şey daha önce de söylediğim gibi Hae Soo-Wang Wook aşkının beklediğimden uzun sürmesi. Bir de dizide 5 kere falan zaman atladılar, zaman atlamaları hiç sevmem -_-


moon lovers scarlet heart ryeo wang so ile ilgili görsel sonucu

Sonu hem güzel hem acıklıydı. Aslında dizi boyunca yer yer bazı repliklerde sık sık 2. sezon sinyaller verildi. Sanki 21. yüzyılda tekrar karşılaşacaklarmış gibi. 

>>Hae Soo ölmek üzereyken, 14. prens ''Bir sonraki hayatında beni hatırlayacaksın değil mi?'' diye sordu. Hae Soo ise ''Her şeyi unutacağım'' demişti. Gerçekten de unuttu.

>>8. prens Hae Soo'ya ''Bu hayattaki kaderimiz sona erdi'' dedi.

>>Dizinin en sonunda Wang So ''Sen ve ben madem aynı dünyadan değiliz, seni gelip bulacağım, benim Soo'm'' dedi. 

Her birindeki aynı dünya/ayrı dünya kelimelerine dikkat çekmek istiyorum. Sanki tekrar karşılaşacaklarmış gibi...

Diziyi izlerken önce bu beklentiye düştüm, sonra dedim ki kendi kendime ''Aynı şeyleri Gu Family Book'ta da düşünmüştün Melly. Yok Koreliler devam çekmiyoooo kabul et bunu'' dedim. Ama son sahne yine bi ümitlendirdi beni.
Maalesef ki yakın zamanda dizinin 2. sezonunun olmayacağını açıkladılar -_-


Her daim ''Beni asla terk edemezsin! Sen benimsin! Hep yanımda kal!'' hatta sonunda ''Ben seninim!'' diyerek saplantılı bir şekilde Hae Soo'ya aşık olan Wang So'nun en sonunda yalnız kaldığını görmek çok kalbimi kırdı. Ona gidip sarılmak istedim. Günümüze geri dönen ve her şeyi unutmuş olan Hae Soo'nun, bir müzede yukarıdaki resmi görerek her şeyi hatırlaması, Wang So'nun yalnız kaldığını anlaması ve ağlaması ise daha üzücüydü.

image

O sondaki müze sahnesinin tamamı çok duyguluydu aslında. Wang So'yu kanlı kral olarak hatırlayıp onu, o kötü imajdan kurtarmak için uğraşan Hae Soo'nun amacına ulaşmış olması ve bunu müzedeki yazıda görmemiz ise güzel bir ayrıntıydı.

Olayın dramatikliğini bozmak istemem arkadaşlar ama maalesef Wang So'nun gerçek hali ve o sahnenin orjinali şu şekilde:

image


Hayaller, hayatlar demek istiyorum... hahahha

Keşke hep böyle mutlu kalabilselerdi...
Sonuç: Diziye bayıldım. 2016'nın en iyilerindendi. Lee Joong Ki'ye bir kez daha aşık oldum. Açıp açıp izleyeceğim klasikler arasında yerini aldı bile. 


Dizi boyunca hepimizin kalbini yerinden oynatan prens Wang So hakkında daha kapsamlı bir yazı yayınlamak istiyorum. Hatta yazım bitmek üzere. Çok etkilendim kendisinden^^
Umarım beğenirsiniz, çok yakında^^

Ek: Bahsettiğim yazıyı yayınladım. İlginizi çekerse TIKTIK

74 yorum:

  1. İ NAN MI YO RUM... Bu denli aynı şeyleri düşünebiliyor oluşumuza inanamıyorum Melly ya çıldırıcammm <3
    Keşke aynı şehirde yaşasak nası mutlu olurum <3
    Yazına o kadar çok hak verdim ki anlatamam hatta mümkünse eğer bloguma gidip yazımı okumanı önericem sana
    paylaştığın fotoların her biri benim de takık olduğum sahneler :)
    LJK nin dövüş sanatları ustalığı hakkında hiç bilgim yoktu. Vay canına diyerek okudum bir de IU nun karakterinin böyle olduğunu fark etmemişim acilen kamera arkalarını izlemem gerek ama onlar da dizi ruhundan sıyırıyor beni :)
    The King and the Clown muhteşemdi. Kesinlikle LJK nin efsaneleştiği bir film.
    Ya 2. sezonun olmayışı çok üzdü beni. İnternet dizisi bile olsa bence çekmeliler ki uluslararası izleyici mutlu olsun. Kore halkına çok pis gıcığım bu yüzden :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. of o sahneler neydi ya... içim böyle kendim yaşıyomuşum gibi hopladı hepsinde. gözyaşı sel zaten..
      LJK mükemmel bi adam ya 10 parmak 10 marifet direk yani. sevmekten ölücem ahahah
      ay çok sevindim yine aynı şeyleri hissetmemize. oley! biz birbirimize cidden boşuna ruh ikizi dememişiz!!! keşke yakın otursaydık valla benim birlikte dizi izlicek, sonra onları oturup konuşucak kimsem yok -_- ama yine de daha sık iletişime geçebiliriz bence, ayıp bize -_-

      Sil
    2. Bence de ruh ikizim yaa <3
      Keşke öyle bir şansımız olsaydı deli gibi dizi film izler yorumlaşırdık mükemmel olurdu ama mesafeler bize engel olamaaz :D

      Sil
  2. ay bu yoruma ne kadar sevindim anlatamam. birisiyle aynı şeyleri hissetmek çok özel bir duygu. inan ki ben de bu yazıyı ağlayarak yazdım haahah
    diziden ne kadar etkilendiğimi nasıll sevdiğimi yine de yeteri kadar ifade edemediğimi düşünüyorum, öyle bi sevgi çünkü.
    umarım tanışırız, ben de çok sevinirim. böyle duygu bağı kurabildiğim insanlarla sık sık karşılaşılmıyor maalesef..çok teşekkür ederim bugüne mutlu başlamamı sağladığın için^^

    YanıtlaSil
  3. Olamaz boyle bir sey.Hayatimda ilk defa katilmadigim tek bir cumle yok inanamiyorum Allahim.Bayildigim bir dizi.Unutabilecegimi dusunemiyorum bile.Saat sabahin 4-u,ben burdaysam ve yorum yaziyorsam bu tarihi bir olaydir.Muthissiniz.Tebrik ederim.Dusunce tarziniza ve ifade seklinize bayildim.👍

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. yaa çok teşekkür ederim ne kadar tatlısınız^^ böyle yorumlar acayip şevklendiriyo beni^^gerçekten benim de asla unutamayacağım ve arada açıp açıp izleyeceğim bir dizi bu!

      Sil
    2. Ne demek asil ben şahsim adina size cok tesekkur ederim guzel paylasimlariniz icin.Ilgiyle izleyecegim bundan sonra blogunuzu.Bu arada tekrar basladim diziye 12 bolumdeyim☺.

      Sil
    3. yaa gözlerimden kalpler fışkırdı^^
      ben şu aralar popüler dizilerde geri kaldım ve yetişmeye çalışıyorum. ilk boşlukta ben de mutlaka bir kez daha izleyeceğim^^

      Sil
  4. Çok ciddiyim şu anda, yazıyı okudukça şaşırdım. Çünkü tüm düşüncelerin, tüm etkilendiğin o sahneler benim etkilendiğim sahnelerle bire bir aynı. Diziyi güncel izledim, arkadaşlarımla izletirken 2.kez izledim ve şimdi annemle 3.kez izliyorum. Blogunu düzenli takip edicem sanırım, çok hoşuma gitti bu yazın. :) Ayrıca 2.sezonla ilgili umutluyum ben, bilmiyorum ama dizinin sonunda Wang So ve Hae Soo neden buluşmadı? Çin versiyonunda buluşuyorlardı ve UI'nun paylaştığı bir fotoğrafa göre Kore versiyonunda da bu mendil sahnesi vardı aslında ama finalden çıkarılmıştı peki neden? Bence bu 2.sezon gelecek göstergesi olabilir gibime geliyor, daha çok merak uyandırmak için. Senin sıraladıkların dışında, Hae Soo günümüzde Wang So'yu hatırlarken sadece ''Kendini hazırla bundan sonra, seni asla bırakmayacağım'' cümlesiyle tekrar hatırlıyor. Ve bu cümle dizide son kısımlarda en az bir 5 kere tekrarlanıyor. Ve eğer bu mendil sahnesi 2.sezon olmayacak diye çıkarılsaydı UI neden bunu instagramında paylaştı? Birde JunKi nin instagramda WangSo'nun ''Ben seni bulacağım'' replikli sahnesini paylaşarak altınada ''yakında.'' yazması beni fazlasıyla ümitlendirdi ama yıllar yıllar sonra o 2.sezon gelmezse çok fazla kalbim kırılır. Aslında dizinin finalini fazlasıyla beğendim, 2.sezon olayını falan bilmeden. Ama doyamadım bu çifte. Dizinin repliklerini, sahnelerini izlediğim halde hala doyamıyorum... :')

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. yaa yazılarımı beğenmene çooook sevindim!!! çok teşekkür ederim cidden^^
      benim de aşırı etkilendiğim ve top5 imde olan bir dizi bu. valla bütün dediklerine katılıyorum ve inşallah 2. sezonu olur diyorum ama neden olmayacak diye açıklama yaptılar ki o zaman? kore'de böyle yok deyip sonra ters köşe yaptıkları bir dizi hatırlamıyorum ben tarzları değil pek^^
      o mendil sahnesiyle ilgili de şöyle düşünüyorum. diziler ve filmler çok sahneli olarak çekiliyor ama en son olarak hangi sahnelerin olup olmayacağını yönetmenle montaj ekibi karar veriyor. oyuncuların pek bilgisi olmuyor hatta bazen filmlerini izlerken uzun uğraşlar sonucu çektikleri sahnelerin çıkarıldığını görüp çok sinirlenen oyuncu hikayeleri bile var. öyle bir durum olmuş olabilir. yani sahne çekilince IU resim koydu ama ekip o sahneyi akıştan çıkardı. gibi gibi fikirler.... ^^
      dizide geçen olay ve karakterlerin tarihteki gerçek halleriyle ilgili de bir yazı yazmıştım. istersen ona da bi göz at. benim gibi bu diziye bayıldıysan orda yazanları da ilgiyle okuyabilirsin^^

      Sil
    2. IU'nun paylaşımının tarihine tekrar baktım emin olmak için, dizinin finali yayınlandıktan sonra IU o gönderiyi paylaşmış. Birde bu mendil sahnesini IU ve JunKi beraber IU'nun konserinde canlandırdılar. Belkide avutmak içindi bilemiyorum ama 2.sezon çıkacak olsa bile bu bir 3 sene sonra falan olur. 2 veya 3 sezonluk Kore dizilerine baktığımda hep arada en az 2 senelik bir süre var. Ayrıca bu diziler ahım şahım bir reytingde almamışlar. Yabancı ülkeler diziyi çok fazla izliyor, bence bu bile artı. Dizi finale doğru reytingi baktığıma göre baya artış gösterdi zaten ama kime sorsan az izleniyordu diyor. Finalde %12 lik bir reyting aldı ve bence gayet iyi bir rakam. Ki ikinci sezon olursa reytingin daha yüksek olcağını düşünüyorum, finale doğru insanların önyargısı azaldı, senarist 2.sezon yaparsa nasıl bir iş çıkacağı belli. Ve oyunculara karşı bir ön yargı olsada en sonunda takdir edildi. Ahh birde bu söylediklerimi senarist ve yapımcıda duysa... İçim öyle dolu ki bir sürü neden bulabilirim. :D Bu arada o yazınızı da okudum, o Tarih ve prenslerle ilgili sadece sıralama, sayısal tarih ve çocuklarıyla ilgili bilgiler bulabilmiştim, Türkçe kaynak yok maalesef ve benimde ingilizcem yok ama sayenizde aydınlandım. :') Ama Wang So'nun 4 çocuğu olduğunun düşününce içim bir kötü oluyor.:D Ben yinede içimde bir ümitle hep 2.sezonu bekleyeceğim sanırım, olsa da olmasa da. Bu arada izlemişsinizdir belki ama yazınızı göremediğim için soruyorum Goblin dizisi de mükemmeldir. Onlarca izlediğim Kore dizisinin yanında beni en çok etkileyen bir Moon Lovers birde Goblin dizisi oldu. Şiddetle tavsiyemdir. :) ^^

      Sil
    3. yaa ben fotoğrafın tarihine falan dikkat etmemiştim, valla şimdi daha bi umutlandım sayenizde ama umutlanmak kötü bişey aslında^^
      işte o düşük reytingler, dizinin orjinalinin zaten kore'de yayınlanmış olması ve herkesin hikayeyi bilmesinden kaynaklıymış. birkaç tane koreli arkadaşıma sorup aynı cevabı aldım!
      ayrıca da goblin'i izlemez miyim!!!! yılın en iyi dizilerinden, hatta gelmiş geçmiş efsanelerin arasına bile girdi sanırım. yazısı da elbette var. linki şöyle:
      http://diaryofmelly.blogspot.com.tr/2017/02/izledim-goblin-lonely-and-great-god.html

      hatta aynı moon lovers gibi, goblin için de küçük bir araştırma yazısı yazdım. yazarken çok eğlendim. belki o da ilginizi çeker^^
      http://diaryofmelly.blogspot.com.tr/2017/02/goblinin-kore-kulturundeki-yeri.html

      Sil
    4. Çin versiyonunda gerçekten buluşuyorlar mıydı?

      Sil
    5. maalesef izlemedim :(

      Sil
  5. SELAMIN ALEYKÜM BENDE İZLEDİM BU DİZİYİ ÇOĞU KEZ 8.İNCİ PRENSE AŞIK OLDUM GEL Bİ SARILALIM HER NEYSE :D
    WOOKLA OLAN ŞEYLERİ HİÇ SEVMİYORDUM İŞTE IU BENCE ROLUNU ÇOK GÜZEL YAPMIŞ İLK DEFA GELDİM BLOGUNA HANİ EUN'UN ÖLÜŞÜNDE BİRAZ AĞLADIM YOK CANIM ÇOK DİİL :D AZCIK AĞLADIM AMA GÜZEL Bİ DİZİYDİ HALADA AÇIP BAKARIM. AMA 2Cİ SEZON OLMAMASI CİDDEN ÜZDÜ NALET OLSN ÇXÖCMZVÇÖ

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. valla ben de ara ara hala bakıyorum. özellikle de yazıda bahsettiğim o çok etkilendiğim sahnelere...
      tabi canım çok ağlamamışsındır kesin azıcıktır o, bilirim ben hahahah^^
      blogumu inşallah beğenmişsindir, her zaman beklerim^^

      Sil
    2. Bu dizi yayımlanmaya başladığından beri sonunun mutsuz bitmesini görmemek için sürekli erteledim. Ama birkaç gün önce dayanamayıp başladım. Şuan 15. bölümdeyim ve her bölümde gözlerimde yaşlar bekliyor. Etkilendiğim sayılı dizilerden birisi, son bölümlerde naparım artık bilemiyorum. Sizin de benimle aynı duyguları paylaştığınızi biliyorum. Her gün Moon Lovers hakkinda yazılar okuyorum, bloglara bakiyorum. Gerçek hayata bir süre donemiycem galiba.ikinci sezonun olmayacak olmasına çok üzüldüm. Böyle güzel bir dizinin mutlu sonla bitmesini çok istiyorum. İnşallah çok talep gelir de çekerler. ��

      Sil
    3. Bu arada yazi resmen duygularıma tercüman oldu. Benim gibi aynı duyguları hisseden insanların olmasi beni mutlu etti doğrusu, yalniz değilim. Yorumlara baktığımda ikinci sezona dair kanıtlar var. Ben de umut ediyorum. Birçok açık kapı bırakmışlar. Keşke aynı şehirde olsaydık da dizi hakkinda uzun uzun konuşsaydık.

      Sil
    4. yaaaa Bancu'cum çok sevindim aynı şeyleri düşünüp hissetmemize. Gerçekten kolay bulununan bir şey değil çünkü bu. Her zaman mailini beklerim, uzun uzun konuşur arkadaşlığımızı ilerletiriz bakarsın^^

      Dizi kesinlikle uzuuuuun bir süre gerçek hayata dönmeyi engelliyor. kalbini kırmak istemem ama 2. sezon kesin yok gibi -_- bence sen de benim gibi yap 2-3 kere otur izle, başka çaresi yok sanki -_-

      Sil
    5. Olur tabi konuşuruz uzun uzun. Ben de ilerletecegimizi umuyorum.kalan umutlarım da söndü. :(

      Sil
  6. Çıkmayacakmış dimi ikinci sezon... Umutlarımız yarı yolda kaldı. İu nun paylaştığı mendilli sahne neden di :(

    YanıtlaSil
  7. maalesef...
    sanırım film ve dizilerde pek çok ek sahne çekiliyor ama montajda çıkartılıyor. yada bazen alternatif sonlar çekilip içlerinden birisi seçilerek yayınlanıyor. o sahnenin de öyle bir şey olduğunu düşünüyorum.

    YanıtlaSil
  8. 2.SEZON GELECEK GİBİ DURMUYOR

    YanıtlaSil
  9. Peki olmicaksa bu YouTube da felan dönen fragman gibi film kesitleri nedir bilginiz varmı

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. onlar genede fan yapımı oluyor. o fragmanlarda kullanılan görüntüler de oyuncuları farklı dizilerindeki sahneler oluyor. dikkatlı fanlar, bu sahneleribi güzel zekice birleştirip sanki yeni dizinin görüntüleriymiş gibi, konuya uygun bi güzel montajlıyorlar^^
      çok yaratıcı ama maalesef gerçek değil...

      Sil
  10. Beni en çok 10.prensin ölümü yıkmıştı. O öldükten sonra dizi bana tatsız ve sıkıcı gelmeye başlamıştı. Ama yine de güzel bir dizi.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ahh ah ben de nasıl yıkılmıştım ona! ama dizide tatsız gelen tek bir an bile yoktu. yani hala hatırladıkça özlüyorum ve gözlerim doluyor o derece...
      bir kere daha mı izlesem ne? ^^

      Sil
  11. Diziyi tvden izleyen birisi olarak baya bir spoi aldım 😀 ama yazı çok güzeldi zevk alarak hiç sıkılmadan okudum . Wang wook la olmasını bende istemiyorum . Çok yanlış geliyor . Kafa attığı prens çok tatlı. Açıkçası hala prensleri karıştırıyorum bu yüzden ölen prensin kim olduğunu anlayamadım fotoğraflarda açılmıyor .. benim telefonumdan kaynaklı sizinle ilgisi yok . Kore dizilerinin kısa olması güzel ama bazen sinir bozucu oluyor 😶
    Diziyi tvden takip ettiğim için pek fazla yorum yapma şansım yok fakat eminim izledikçe aynı duygularda buluşacağız. Bu family book u bende izledim mükemmel di . Tabi gu family book deyince aklıma başka bir dizi geldi şu an adını hatirlayamadm dizinin ama başrol oyuncuları aynıydı .. elinize sağlık çok güzel bilgilendirici bir yazıydı. 10.yy goryeo ile ilgili yazınızı da okudum bu yazınızı da oradan buldum gerçekten elinize sağlık okurken hiç sıkılmadan bir çırpıda okudum akışkan bir diliniz var .

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. yaaa ne kadar mutlu oldum beğenmenize^^
      benim yazılarım maalesef en kötü yanı, arkadaşıma anlatıyor gibi yazdığım için spoiler içermesi -_- yani kendi sorunumun farkındayım ama...
      ama allahtan sizin telefonunuz resimleri açmamış, çok iyi olmuş bence^^ hazır prensler karışırken, resimler de açılmamışken kimin öleceğini heyecanla beklersiniz^^
      ben maalesef dublaja karşı bi 'alerjim' olduğundan tv'den izleyemiyorum. ama duydum ki hiç fena değilmiş. keyifli izlemeler size, belki dizi bitince tekrar yazarsınız ^-^

      Sil
  12. Merhabaa... Ben diziyi maalesef çok geç keşfedenlerdenim. Öncesinde Kore dizisi izlemişliğim falan da yok o yüzden Kore camiasına da kültürüne de pek uzağım aslında. Ama diziyi tesadüfen televizyonda görüp Lee Joon Gi'ye bir anda tutuldum :D ve bende de sizin gibi dublaj alerjisi olduğundan hemen internetten açıp izledim ve inanmazsınız 40 saat uyumadan bir çırpıda bitirdim diziyi, hikaye bitmeden bilgisayarı kapatıp uyumak içimden gelmedi. Ve bütün bunlar en fazla 10 gün önce falan gerçekleşti. O günden beri de hayatıma devam edemiyorum.
    Diziyle bağımın nasıl oluştuğunu açıkladığıma göre şimdi yazınız için teşekkür edebilirim. :) Öncelikle yazının her kelimesine katılıyorum, ellerinize sağlık. En çok da Hae Soo - Wang Wook aşkının fazla uzatılmış olması kısmına. Açıkcası o bir miktar benim de sinirimi bozdu. İkisinin sahnelerinde hep Hae Soo'yu gerçek aşkıyla ne zaman göreceğiz diyip durdum. Ee Hae Soo-Wang So aşkı başlayınca da bu sefer zaman atlamaları başladı, böylece bizimkilerin aşk hikayelerini baya kısıtlı bir zamanda görebildik. Diziyle ilgili sevmediğim tek şey bu oldu. Birçok insanın ikinci sezona ihtiyaç duymasının bir nedeni de bu diye düşünüyorum.
    Diğer yandan müziklere ben de bayıldım birkaçını açıp açıp dinliyorum.
    Fakat ne var ki yukarıda da dediğim gibi hayatıma devam edemez oldum. Diziyi on gün içinde tekrar tekrar izledim. Bazı sahneleri açıp açıp izliyorum hala, kamera arkalarını izledim. Ah bir de tabii Lee Joon Gi takıntılığı başladı, ki hakkında söylediğiniz her şeye katılıyorum inanılmaz bir adam hem yetenek hem fiziki anlamda. Karakter olarak da fanlarına çok değer veren sevecen biri. Dolayısıyla bütün bunlar beni diğer tüm şeyleri düşünmekten ve hayatı yaşamaya devam etmekten alıkoyuyor. :D
    İkinci sezon için çok umutlanmak istemesem de içimdeki isteğe engel olamıyorum. İmza toplanıyormuş change.org'da belki orda hedefe ulaşılırsa harekete geçilir diye düşünmekten kendimi alamıyorum. Oyuncuların düzenli olarak gönderme yapıyor olması da bir başka etken tabii. Ama olacak olsa da çoktan duyurusu yapılırdı gerçeğini de göz ardı edemiyorum. Yine de beklemekten başka çaremiz yok tabii.
    Ay hala dizinin etkisinde olduğum için düşüncelerimi paylaşabileceğim kendi dilimde yazıp derdimi anlatabileceğim bir Türk fan bulduğum için uzuunca bir yazı oldu. :D Ama hem güzel yazınız hem de bu yazıyla yalnız olmadığımı bana göstermiş olduğunuz için teşekkür ederim. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. öncelikle aramıza hoşgeldiniz diyorum ^^ daha önce hiç kore dizisi izlememiş ve ilgisi olmayan birisi olarak çok damar bir diziden giriş yapmışsınız, emin olun halinizi anlıyorum. 40 saat uyumamak, 10 günde defalarca izlemek falan inanın ki yaşadım aynılarını. yani wang so'nun hae soo'nun külleri yanında 'o benim' diyerek ağladığı sahneyi kaç kere gözyaşları içerisinde izlemişimdir hatırlamıyorum bile. gerçek hayata dönmek gerçekten zor oluyor. sizin durumunuzda genelde hayat kore dizileriyle devam edip bizim gibi bağımlı olmakla sonuçlanıyor hihihi^^ çünkü bu dizinin verdiği o tadı alınca kore dizileri havasından çıkamıyor insan. bundan sonra izleyeceğiniz dizleri seçerken kolay gelsin derim^^ yalnız en iyi diziden başlayıp çıtayı yüksek tuttuğunuz için beğenmek zor olucak ama yavaş yavaş dönersiniz aramıza ^^

      Sil
    2. Hahahaha evet kesinlikle öyle bu gidişle Kore dizileriyle bağımı koparamayacak gibiyim dediğiniz gibi. JG dizileriyle devam edeceğim bir süre sanırım en azından oluşan iki takıntımdan birini bu şekilde besleyebilirim. :)

      Sil
    3. en son çıkan LJG dizisini izleyip yorumunu yazdım, bu hafta içi yayınlayacağım, belki karar vermenize yardımcı olur :) kesin LJG ile devam edecekseniz Arang and the Magistrate ile başlamanızı tavsiye ederim. iyi seyirler^^

      Sil
    4. Teşekkür ederim. :)

      Sil
  13. Ya 2. Sezonu var mı kafayı yiyeceğimmmm 😭😭😭😭😭😭😭

    YanıtlaSil
  14. görüşlerini okumak beni iyi hissettirdi.birşey sormak istiyorum bu dizi ne zaman yayınlanmaya başladı?
    ve size bir dizi tavsiye etmek istiyorum mirror of the witch.ben ayıtldım izlemeniz beni mutlu eder.seni ve görüşlerini seviyoruz;)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. öncelikle beni sevdiğiniz için çoooook teşekkür ederim. inanın ki ben de böyle güzel bakarak beni okuyan herkesi çok seviyorum^-^
      bu dizi 2016 ağustosunda yayınlandı. yani çoktan 2 yıl oldu bile....

      tavsiyeniz için teşekkür ederim ama ben o diziyi 2016 yılında izleyip yorumunu yazdım bile hihihihi. bence blogumu azcık inceleyin güzel diziler bulabilirsiniz^^

      mirror of the witch'i beğendiğiniz için onun inceleme linkini de buraya bırakıyorum belki bakarsınız^^ keyifli okumalar..

      http://diaryofmelly.blogspot.com/2016/08/izledim-mirror-of-witch-yorumu.html

      Sil
  15. Bir yapım şirketide 2. Sezonu yapacaklarini aciklamis

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. yeni bir bilgi mi bu? haberin olduğu linki benimle de paylaşırsanız çok sevinirim^^ 2 yıl önce dizi bittiğinde yapmayacaklarını açıklamışlardı. 2 yıl sonra tekrardan yapacaklarını açıklamaları garip. ben de görmedim öyle bir yazı. inşallah haklısınızdır^^

      Sil
    2. gerçekten açıklamış mı

      Sil
  16. Merhaba;bende diziyi cok moralim bozuk oldugu bir zamanda intden biseyler araken buldum.Aslinda kanal 7 de oynayan tarihi dizilerden oburunu seyrettim ilk (intden)cok hosuma gitti.Sonra bunu buldum.Tarihi dizileri cok severim.Kanalin verdigi digerleri ilgimi cekmedi.Ama bu diziye bayildim bayildim bayildim.Sonra baska dizi arayisina gectim.Birkac tanesinden birazbiraz seyrettim ama yok olmuyor bunun tadini alamiyorum hic birinden.Ne olucak simdi derken acaba 2. sezon varmi acaba diye aramaya basladim.Sonra sizin blogunuzu buldum ve yazinizi cok begendim.Ayni benim dusuncelrerimdi.Lee jon ki (yanlis yazmis olabilrim.kusuruma bakmayin daha cok yeniyim kore dizilerinde ve isimler cok karisik)muthis performans sergilemis.vang soo super bir karakter.Ama prenslerin hepsi cok guzel tipler secilmis ve oyunculuklarida superdi.Hee soo eh iste.Kimi koysan oynardi sanki o rolu.Birde dublajli seyrettim.Aslinda dublaji sevmem ama kore dilini sevemedim cunku orjinalinede baktim o esnada.Cok iyi bir dublaj yapilmis.Sesler cuk oturmus.Wang soo ve wang wook a verilen sesler super olmus kendi seslerinden guzel inanin.Cok etkileyici kendine asik eden bir ses ikisininkide.Dublajlida seyretmenizi tavsiye ederim.Prenseste cok iyi bir oyuncu bence.Bende soluksuz izledim.Geceleri uykusuz 4 lere kadar sabahladim.Iki uc gunde bitti sanirim.Ama ahh keske bitmese diye ic gecirerek birhal oldum.Gunlerce etksindwen kurtulamayip bir arayisa ciktim.Aslinda ben hint filmleri bolywood hayraniyim.Korede fena degilmis dedim ve basladim bakalim.Yazinizi okuduktan sonra tavsiyeniz olan kral ve soytariyi seyrediyim.dedim.Biraz blogunuzu inceliyim artik.Elinize kaleminize(klavyenize)saglik!!iyigunlerr!!

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. yaaaaa yine beni çok mutlu eden bir yorum11! nasıl teşekkür etsem az!
      dizi gerçekten de kolay kolay etkisinden çıkılabilen bir dizi değil. 3 kere izledim ben. hatta bir kere kore dizilerinden zerre anlamayan annemle izledim o da bayıldı^^ ben maaleef dublaja alerjisi olan bir tipim. amerikan filmleri, hint filmleri, kore vb. hiçbir filmi zileyemiyorum. en mükemmel dublajın bile kişinin duygularını kendi dilinde kendi tonlamasıyla ifade etmesinin önüne geçemediğini düşünüyorum. amaaaaa kanal7 de denk geldim ve göz attım dublajlı versiyonuna yine de. hiiiç sevemedim maalesef. inanın ki koreceyi çok seven ve anlayıp konuşan birisi için bu diziyi orjinal haliyle izlemek tarif edilemeyecek bir zevk. türkçe çeviriler bazı kelimeleri karşılayamıyor ve duygular eksik kalıyor.
      blogumu incelerken umarım başka mükemmel diziler de ilginizi çeker, zira dolu var! bollywood sever birisinin (biliyorum ki mükemmel bir endüstri) kore yapımlarına ilgi duymaya başlaması çok güzel bir şey. iyi okumalar, iyi seyirler^^

      Sil
  17. gerçekten 2. sezon çıkacak mı

    YanıtlaSil
  18. gerçekten 2. sezon çıkacak mı

    YanıtlaSil
  19. Gerçekten açıklamış mı

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. hala ve hala olduğuyla ilgili bir yazı görmedim. yok diye biliyorum.

      Sil
  20. Ben yazılarına bayıldım bir çok sorularım giderildi ama diziyi izledikten sonra da senin yazılarını okuduktan sonra da hep şunu merak ettim hae soo gerçekte var mıydı? Yani dizideki gibi gerçekten wang so 'nun hae soo ya olan aşkı var mı kore tarihinde ondan bahsediliyor mu merak ediyorum. Bizim dinimize göre öyle bir şey olamaz ama gerçekten gelecekten geçmişe gitmesi ve hae soo olup bunları yaşaması çok etkiledi bunlar gerçek mi o kadar merak ediyorum ki

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. merhaba. yazılarımı beğenmene çok sevindim gerçekten ^^ hae soo sadece bu tarihi hikayenin diziye dönüştürülüp heyecanlı bir senaryo olması için oluşturulmuş bir karakter. asla yok, gerçek değil. zaten dinlerin herhangi biriyle alakası olmadan tarihin hiçbir yerinde hiçbir şekilde gelecekten geçmişe gelmek, zaman yolculuğu vb şeylerden bahsedilmiyor. bu senaryonun bir parçası ^-^

      Sil
  21. Vay be gerçekten herkes 2. Sezon bekliomus bn bu diziyi izleyi 2 gün olmasına rağmen hala 2. Sezon gelmemiş gerçekten de üzücü 😔

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. maalesef gelecek gibi de değil daha :(( şu anda lee joong gi, IU'nun yeni dizisinde tek bölümlük konuk oyuncu olarak oynuyor. bu dizinin adı bile geçmiyor :(

      Sil
  22. peki neden yara izi olanlar kralın karısı olamıyordu

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. o dönemde asil kanlılarla evlenecek kadınların her türlü 'dokunulmamış' ve sağlıklı olmaları gerekiyordu. herhangi bir hastalıktan veya kazadan kalan yara izi kadınların kraliyet ailesine girmesine büyük engel taşırdı.

      Sil
    2. teşekkür ederim

      Sil
  23. İzledim çok güzel dizi çok üzüldüm ikinci sezonu yok her gün bakıyorum

    YanıtlaSil
  24. Ayyy ben nerelere gideyim başımı nerelere vurayım diziye aşik oldum nettt ama wang soo yanlız kaldıya o içler acısı krallıkta çok üzüldüm 2 .sezon yok demi net mi? :(

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ben de bunca yıldır dizi izlerim hala favorim olur kendisi. 2. sezon maalesef net yok. kesin bilgi :((

      Sil
  25. Peki bana bu tarz diziye yaķın ama sizi bu kadar etkileyen mumkunse icinde wang so olan :) bi dizi önerirmisiniz

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. farklı bir hikaye dizisiyle direk wang so'yu anlatan başka bir dizi var mesela: shine or go crazy. çok da iyi bir dizidir yani^^
      beni bu kadar etkileyen bir dizi olarak the rebel:thief who stole the people dizisini önerebilirim. her ikisini de sırayla izleyin bence^^

      Sil
  26. Merhaba sızı uzun zamandır takıp edıyorum, çogunlukla yorumlarınızda bakış açılarımızın yakın olduğumuzu gözlemledim bu çok güzel bir his, siz de detaylara önem veriyorsunuz .
    Ayrıca anlamlı ilişkiler, kaliteli senaryo, incelikli işler gözünüzden kaçmıyor , bir diziye başlayacaksam sizin yorumunuzu özellikle okuyorum. Çok uzun süredir kore dizisi izleyicisiyim. Blog yazmam ama blog yazılarının sıkı takipçisiyim , yorumlarına acıkca bayıldıgım ve güvendiğim birkaç blog yazarından birisiniz. Yazılarınız yanı kaleminiz gerçekten değerli benim için kendi adıma çok teşekkür ederim,kaleminize sağlık.

    Bu dizi o kadar etkiledi ki ,anlatamam .Hani aynı filmi izleyip , filmin sonunda hani bi burukluk ,hüzün olur omzunuza yaslandiğiniz arkadaşınızla ağlarsınız ya işte öyle hissettirdi yazılarınız. Omzuna yaslandığım arkadaşım oldu .

    Sahneleri açıp tekrar izleyecek cesareti bulamadım hala .
    Iyı kı varsınız, teşekkür ederim paylaşım, değerli yorumlarınız için.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ah şu yorumunuz nasıl günümü güzelleştirdi, hatta blog yazmaya bile elimin gitmediği, dizi bile izleyemediğim bu buhranlı karantina günlerinde ev hapsimi bile nasıl güzelleştirdi anlatamam... benim yazımı beğenmeniz, benimle aynı görüşlere sahip oluyor olmanız ayrı bir mutluluk, bunları güzel cümlelerle ifade etmiş olmanız apayrı bir mutluluk. gerçekten çok çok çok teşekkür ederim. gerçekten bloga yeniden başlamak için bana bir şevk verdiniz.

      diziye gelince, çok kez izledim, son izlememin üzerinden de epey zaman geçti ama hala bir efsane... böyle insanın kimseyle paylaşmak istemediği, kendine özel kalmasını istediği bir duygu topu gibi bişey. kelimelerle anlatamıyorum ama gerçekten çok değişik bir dizi. inşallah benzer tat veren başka diziler de çıkar. gerçekten sayısız dizi izledim, 2-3-4... sıra belli olmasa da 1. sıra her zaman bu diziye ait olacak ^^

      Sil
  27. Moon Lovers severler olarak buluşma ayarlayın lütfen..İstanbuldayım..mailden ulaşabilirsiniz

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ah keşke bende öyle mükemmel bir organizasyonu düzenleyebilecek sosyal yetenek olsa. maalesef ki böyle buluşmaları ayarlayabilecek kabiliyetten çok uzak bir asosyalim ben :( halbuki ne güzel olurdu. böyle kitap kulübü gibi dizi kulübü falan düzenlenebilirdi :) organize etmek konusunda büyük beceriksiz olsam da böyle bir etkinlik olursa her zaman seve seve katılmak isterim ^^ böyle güzel bir fikri hayata geçirmeyi beceremediğim için kusuruma bakmayın lütfen -_-

      Sil
  28. Yazınızı çok beğendiğimi belirtmek ile başlayarak bende en çok 8.prens ve Hae Soo aşkının çok uzun sürdüğüne aşırı katılıyorum. Wang So ve Hae Soo aşkını daha kısa gösterdiler bize. Bu durum hiç hoş olmadı... İzlediğim en iyi Kore dizilerinden biriydi. IU'yu fazla sevmemem yüzünden diziyi izlemeyi olabildiğince ertelemiş olsam da daha fazla dayanamayıp izledim... Tam bir görsel şölendi her anlamda ^^ Oyuncular birbirinden yetenekli ve uyumluydular. Ancak sonuca bakıldığında hiçbir prensin mutlu sonunun olmaması diziyi çok karamsar olarak hatırlatacak bana. Ayrıca sonara doğru Wang So'nun kral olduktan sonra değişmesi beni çok üzdü. Zaten fazla izleyemediğimiz Hae Soo ile aşk sahneleri iyice tükenmişti... Her ne kadar istediğim sonuçları alamasam da favori dizilerim arasında ilk sıraları aldı. Yoksa bu kadar etkilenemezdim.
    Ayrıca diziyi sadece birkaç dakika kadar daha uzatıp müzede Wang So ile Hae Soo'nun karşılaştırılıp ''Gelip seni buldum. Benim Soo'm.'' dedirtmek bu kadar zor muydu acaba? Yeni bir sezona bile gerek olmadan sadece birkaç dakika yani... Be ve kırık kalbim yazıyı burada sonlandırıyoruz... Gerçek hayatlar ne kadar bu dizide gösterilenler gibi gerçek olsa da senaristler bunun bir dizi olduğunu ve izleyenlerin insan olup kalp taşıdığını unutmayarak mutlu sonlar yazmaları dileğiyle... Gününüz güzel olsun ^^

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. çok teşekkür ederim yazımı beğendiğiniz için ^^ kore dizilerinin berbat sonlarıyla ilgili senaristler nedense el ele vermiş durumda ben de anlayabilmiş değilim... wang soo ve hae soo nun birlikte olduğu sahneleri ben de çok çok ÇOK görmek isterdim ama işte o kavuşamamışlığı, yarım kalmışlığı böyle hissettirdiler bize sanırım. dizi bitse de içimizde yer etti. belki çok mutlu sahneler veya çok mutlu bir son görseydik içimiz çok rahat edecek ve bu kadar kalbimizde yara olmayıp yer etmeyecekti. ben de bildiğimden değil de fikirler uyduruyorum işte ^^

      Sil
  29. Diziyi 3-cü kez izliyorum. Ve dün bu yazınızı gördüm. Gerçekten mükemmel bir dizi. Dizinin bende olan anlamını anlatamiyorum gerçekten. Kurtulamiyorum bu etkiden. Süper yani bir dizi tüm duyqulari nasıl bu kadar başarılı aktara bilir hala anlamiyorum. Yazdıklarınız resmen duyqularima tercüman oldu. Yalniz İU hakkındaki yorumlarınıza katilamiyorum. Ama dizi tam bir efsane. Kaç kere izlersem izleyeyim yine aynı duyquyu veriyor. Ya ama keşke ikinci sezon olsa.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. dizi gerçekten deli gibi etkisinde bırakan bişey. ilk çıktığı yıl izledim.sonra da defalarca tekrarını... hala daha iyisi yok diyebilirim. insanı içine alıyor. dediğiniz gibi keşke ikinci sezonu olsaydı, haketmişti...

      Sil
  30. Diziyi 3-cü kez izliyorum. Ve dün bu yazınızı gördüm. Gerçekten mükemmel bir dizi. Dizinin bende olan anlamını anlatamiyorum gerçekten. Kurtulamiyorum bu etkiden. Süper yani bir dizi tüm duyqulari nasıl bu kadar başarılı aktara bilir hala anlamiyorum. Yazdıklarınız resmen duyqularima tercüman oldu. Yalniz İU hakkındaki yorumlarınıza katilamiyorum. Ama dizi tam bir efsane. Kaç kere izlersem izleyeyim yine aynı duyquyu veriyor. Ya ama keşke ikinci sezon olsa.

    YanıtlaSil
  31. Ben kore dizilerini eskiden beri secmver ve takip ederdim.Ilk olarak Denizler İmparatoru ile başladım.Evde olduğumuz şu süreçte yine izlemeye başladım.Moon Lovers'ı izleyene kadar tarihi olan ya da günümüzde geçen pek çok dizi izledim.(Empress Ki,Queen for 7 days,My Secret Romance,Nobble my love...) Nedense Moon Lovers'ı her gördüğümde izlemeyi erteledim.Belkide Maskeli bir karakter izlemek istemediğimden?ah salak kafam ve ö yargısı😂 izlediğim ilk 5 -10 dakikadan sonrası ki Wang So'nun o ilk göründüğü an benim için inanılmaz geçti.Ah o prenslerin havuz sahnesi .ilk kafam nadıl da karışmıştı.Bu kaçıncısıydı bu hangi prensti derken hepsiyle bir bağ kurdum.Ben Wang Wook aşkına aslında çoğu kişi gibi çok olumsuz bakamadım.özellikle sonlara doğru Hae Soo saraydan ayrılırken seninle hikayemiz burada bitti dediğinde çok üzüldüm.Çok aşıktılar birbirletine ama Wang Wook biraz basiretsiz çıktı.o da kendince haklıydı bir ailedi vardı surgün edilmiş bir kralice anne ve kız kardeş.hep bir sekilde önceliği onlar oldu.Wang So ise köksüz bir başına ve cesur kararlar alabilidi.Hep Wang Wook bir seyleri plan yaparak ilerlerken geç kaldı ve Wang So da hep tam zamanında olması gereken yerde oldu.Aslında soke soke aldı Hae Soo'yu.kız bir sevdiğim var derken bile umursamadı.Wang So'yu çok sevdim.Aşkını Hae Soo'yu sevisini sevdim.Ama O Wang Wooktan Hae Sooyu almışlen onun eski sevgilisi olma fikrine bile tahammül edemedi.Bir çırpıda Hae Soodan vazgecti.Zaten 10.prensin ölümünde de affedememişti ama toparlayabilirlerdi.Yapmadı.git buradan dedi.Sonra çok pişman oldu o küllerine sarılıp ağladığı sahne bitirdi beni.hala ağlıyorum yazarken bile.Bu dizide başkasının kaderine nasıl yön verilir farkında olmadan onu görduk.Ah 9.prens o mektupları zarfa koymasa belki başka türlü olacaktı her şey.Hae Soonun zaten ölecek olması ve Wang Sonun yalnız kalacağı bor gercekti ama en azından son dönemleri birlikte olacaktı.Yalnız kaldığı o saray bahcesi aaahh ahhh.Yalnız ne dirayetli bir adammış herkes terkettiği halde uzun yıllar tahtta kaldı.Hala etkusinden çıkamadığım ve bir ergen gibi OST lerini dinlefiğim Jg resimlerine baktığıma inanamıyorum.Son bölümü zaten bir kerede izleyemedim.Biraz izledim durdurdum sonra tekrar devam ettim ara verdim öyle bitirdim.😂😂😂
    Gelelim Mellycim sana.Diziye başlayınca huyumdur.hemen araştırmaya da başlarım.senin blogu bulunca tutamadım ve tamamını okudum spoiler almsk pahasına.Ama her şeyi o kadar güzel anlatmışsın ki tüm parçalar bende yerine oturdu.Bu kadar gerçek bilgiye ulaşmak çok iyiydi özellikle Wang So hakkında.ellerine sağlık.Şu anda tek sıkıntım bu dizinin üzerine başka bir dizi izleyememek 😂

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. yaaaaaaa :((( inan okurken gözlerim dolu yorumunu. o kadar hissederek yazmışsın ki yorumunu okurken her şey tekrardan gözümün önünden geçti yeniden izlemiş gibi oldum. ki en son izleyeli 1 sene olmuştur heralde. yeniden mi başlasam ya karantınadayken?...

      ben wang wook'u sevemedim çünkü hem yaptığı kötü şeylere 'sebebim var' diye bahane bulmasını sevmiyorum hem de dediğin gibi basiretsiz çıktı o da... wang so'nun hae soo'dan tek seferde vazgeçmesi onların yattığını düşündüğü içindi aslında. çünkü o zamanlar bu tarif edilemeyecek ve kabul asla göremeyecek bir tabuydu. onu düşünmeye dayanamadı. kiii yine de hae soo'yu görmeye gitti dayanamayıp. ta ki hae soo ve 9. prensin aynı eve girip birlikte uyuduklarını görene kadar... bu yanlış anlaşılma olmasa belki yine dayanamayacak ve bir araya geleceklerdi, yada dediğin gibi o mektuplar başka zarfın içinde olmasa... ahh ahh ne çok ihtimal ve fırsat oldu mutlu olabilmeleri için.

      benim blogumuhn en kötü yanı (biliyorum ama maalesef ki düzeltmem imkansız-_-) spoiler vererek yazmam. ama buna rağmen sevdiysen ne mutlu bana. en sevdiğim yorumlar uzun olanlar (ben de uzun cevap veriyorum dayanamayıp^^) ve çok teşekkür ederim bu güzel yorumun için.

      hiçbir zaman seni boşuna ümitlendirmek istemem çünkü emsal bir dizi maalesef yok ama rebel:thief who stole the people dizisini şiddetle tavsiye ediyorum. kime izletsem teşekkür etti. ilk başlarda karakterlerin hikayesini anlatan yavaş birkaç bölüme sabredip devam edersen mükemmel bir akışla ve mükemmel sürükleyici bir diziyle kavuşabilirsin^^ inşallah güzel dizi açlığını biraz bastırır^^

      Sil
  32. Haha lee joon gi nin gerçekten harika bir oyunculuğu var bunu ıu da 2018 de lee joon gi yle katıldıkları bir varyete programında söylemişti
    Settekilerle onu izlerken içine hayalet kaçmış gibi derdik ve gerçekten hiç provaya ihtiyaç duymadığını sahne aralarında gülüp oynayıp dans ettiğini ama
    Sahne başlar başlamaz başka bi insana dönüştüğünü söyledi hatta bi sahnede kanların yüzüne asâğı aktığını ve o sırada ağlıyordu ama ağlarken güldüğünü söyledi gerçekten çok korkutucu olduğunu söylemişti 😂😂😂😂

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. kim katılıp söyledi bunları orasını anlayamadım ben yaa^^
      ama gerçekten mükemmel bir oyuncu tek kelimeyle. isterse ağlıyor, isterse seksi, isterse haylaz, isterse komik, isterse korkunç oluyor inanılmaz bir yüzü var. ben ljg nin olduğu her dizinin özellikle kamera arkası görüntülerini de izlerim, orda da inanılmaz. hem kendisi role anında girebiliyor hem de oyuncu arkadaşlarına her daim yardımcı olup taktik veriyor. bak şöyle düşün, böyle yap, elini buraya koy kafanı şöyle çevir gibi pratik fikirler veriyor. on parmağında on marifet bir oyuncu. bu yaşta insanı fangirl yaptırıyo ya gıcık adam hahahah^^

      Sil

Sen de izledin mi? İzlemedin mi? Peki şimdi izlemeyi düşünüyor musun? Bekliyorum yorumlarını^^