''If you want the rainbow, you have to deal with the rain''
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

30 Ocak 2017 Pazartesi

Moon Lovers ile Kalbimizi Fetheden Wang So Gerçekte Kim?

Bunu okumadan önce dizi yorumu için TIKTIK


Yazısını yeni yazdığım ve etkisinden hala kurtulamadığım Scarlet Heart'ı izlerken prens Wang So ile aramda adeta bir bağ oluştu. Ülkesinden uzaklaştırılıp başka yerde yetiştirilmiş ve sonradan krallığa geri dönen vahşi bir prens... Hmmm... Ben bu hikayeyi başka bir yeden de hatırlıyorum sanki...

Hemen iki tıkla hafızamın yanılmadığını anladım. Aynı karakteri kısa zaman önce izlediğim Shine or Go Crazy dizisinde Jang Hyuk canlandırıyordu. Ben orda da çok sevmiştim bu prens Wang So'yu. E böyle olunca ufak bir saplantı geliştirdim ve okudum da okudum Wang So hakkında. Okuduklarımın hepsini değil ama, enteresan bir özetini sizinle de paylaşmak istedim.

Öncelikle Scarlet Heart Ryeo'nun geçtiği dönem olan 10. yy Goryeo'sundan bahsetmek istiyorum.

king taejo scarlet heart ile ilgili görsel sonucuking taejo ile ilgili görsel sonucu

Dizide bütün prenslerimizin babası olan Kral Taejo, şu anki Kore toprakları üzerinde bulunan 3 krallığı (Goguryeo, Shilla, Baekje) bir araya getirerek Goryeo Krallığını kuran ve 25 yıl boyunca yöneten büyük kraldır. 

Bırakın dizideki 8 prensi, 25 tane oğlu ve 9 tane kızı olmak üzere 34 tane çocuğu varmış. Ülkenin siyasi durumunu kontrol altına tutmak için evlilik yöntemini kullanmaya bayılmış kendileri. Ohhhhh hayat ona güzelmiş beee...

Tarihi dizi kafa karışıklığına karşı --> Başka tarihi dizilerde duyduğumuz Joseon, yaklaşık 500 yıllık Goryeo Krallığının yıkılmasıyla ortaya çıkan Krallıktır. Yani 3 krallık, sonra Goryeo ve en sonunda Joseon devri.


Kral Taejo'dan sonra, aynı Moon Lovers'da gördüğümüz gibi önce 1. prens Wang Mu
scarlet heart first prince wang mu ile ilgili görsel sonucu

Sonra 3. prens Wang Yo
moon lovers wang yo ile ilgili görsel sonucu

Ve her ikisinin kısa iktidarlarından sonra, Goryeo'nun 4. kralı olarak 4. prens Wang So tahta geçmiştir.
İlgili resim

İki prensin toplamda 6 yıllık iktidarından sonra Wang So, Gwangjong olarak 26 yıl boyunca tahtta kalmıştır. 


İlgili resim

Peki Gwangjong gerçekten de kanlı bir kral mıydı?  Gwangjong aslında acımasız ve kanlı bir kral değildi. Evet, çok insan öldürdü ama buna rağmen iyi ve bilge bir kral olarak anılırdı.
Kral Taejo, evlilik yoluyla aristokrat aileleri kontrol altında tutarken, ondan sonra tahta geçen her iki oğlu da kontrolü elinde tutamamış ve aristokrat aileler krallık üzerinde büyük bir güç elde etmeye başlamıştı. Gwangjong, aynı Scarlet Heart'ın sonlarında izlediğimiz gibi, tahta geçtikten sonra aristokrat aileleri hedef alan, köleleri serbest bırakmaya ve onların güçlerini azaltmaya yönelik çalışmalar yaptı. Ayrıca devlet çalışanı olmak için yeteneklere dayalı bir sınav sistemi düzenleyip sadece  güçlü ailelerin çocuklarının haksızca sarayda görev almasını engelledi. Tüm bu çalışmaları kral ve saray üzerinde aristokrat ailelerin etkisini azaltmak ve kraliyeti mutlak güç haline getirmek içindi. İşte buna karşın, aristokrat aileler bir isyana kalkıştı ve Gwangjong isyana kalkışan herkesi vatan haini ilan ederek kanlı bir hareketle isyanı durdurdu. 




scarlet heart wang won ile ilgili görsel sonucu   Gwangjong gerçekten kardeşlerini öldürdü mü? Hayır! Gwangjong'un öldürdüğü tek kardeşi 9. prens Wang Won idi. Onu da yine aynen Scarlet Heart dizisinin son bölümünde gördüğümüz gibi vatana ihanet sebebiyle öldürtmüş. 

Ayrıca kendisine karşı isyana kalkıştığı için 1. prens Wang Mu ve 3. prens Wang Yo'nun oğullarıyla birlikte bazı akrabalarını da öldürtmüş.






Peki Gwangjong gerçekten kız kardeşi prenses Yeon Hwa ile evlendi mi?
İlgili resim

Evet. Yukarıda da anlattığım gibi, Gwangjong kraliyetin gücünü arttırmaya çok önem vermişti. Bu nedenle soylu kanı saf tutmak istedi ve kız kardeşiyle evlendi. Böylece prenses Yeon Hwa, kraliçe Daemok oldu. Hatta her ikisinin çocuğu olan Gyeongjong ise babasından sonra Goryeo'nun 5. kralı olarak tahta geçti.

Aynı sahneyi Shine or Go Crazy dizisinde de gördük:
shine or go crazy yeon hwa ile ilgili görsel sonucu



shine or go crazy jang hyuk poster ile ilgili görsel sonucu
Shine or Go Crazy demişken... Jang Hyuk'u ve diziyi gerçekten çok beğenmiştim ama tabi Lee Joon Ki'ye olan duygularım beğenmenin ötesinde olunca (ciddi düşünüyoruz) anca böyle bir yazı yazmak aklıma geldi. Jang Hyuk da aileden uzak ve vahşi yetiştirilmiş, sevgi eksikliği yaşayan, güçlü ve adil prens Wang So'yu mükemmel canlandırmıştı. 

Wang So'nun kraliyet adı olan Gwangjong kelimesindeki Gwang(), Çin karakterlerde() parlamak (shine) anlamına geliyormuş. Aynı Gwang()'ın bir diğer Çin karakter ifadesi() ise çıldırmak (crazy) anlamındaymış. İşte o yüzden dizinin adı da Shine or Go Crazy! Aydınlanmış gibi hissetmediniz mi şuan? Ben acayip aydınlanmış hissettim yaaa^^ Yani dizinin adı hep bi anlamsız geliyodu ama sorgulamamıştım. Şimdi ''Oha daha anlamlı bişey olamazmış!!'' diyorum resmen. 


moon lovers ji mong ile ilgili görsel sonucu

Yine enteresan bir bilgi: dizideki Ji Mong gerçekten de kral Tejong'dan itibaren ikinci, üçüncü ve bizim kralımız Gwangjong olan dördüncü krala kadar danışman/yardımcı olarak görev almış. Daha sonra Gwangjong ile beraber yaptıkları bir tapınak ziyareti sırasında sarhoş olup uygunsuz davranışlar gösterdiği için Gwangjong tarafından görevden uzaklaştırılmış. Gwangjong vefat edip yerine oğlu Gyeongjong geçtiğinde ise tekrardan göreve getirilmiş. Yani adam resmen 5 kral yanında aktif olarak çalışmış. Helal olsun!



Son olarak dizinin yorumunda da paylaştığım ama benim için tam bir hayal kırıklığı olan prens Wang So, nam-ı diğer kral Gwangjong'un gerçek halinin fotoğrafını koyuyorum buraya. Lee Joon Ki'yi seçen castingin ellerinden öpüyorum, selam olsun!

HAYALLER
image

HAYATLAR
image

Lee Joon Ki bana bu Wang So karakterini acayip sevdirdiği için ufak çaplı bir saplantı yaşadım ve Kore tarihine giriş ders kitapları kadar kaynak okudum diyebilirim hahahah... Hatta okuduklarımın bir kısmı Koreceydi -_-
 Bu yazı her zamankilerden çok farklı ama umarım ilginizi çeker. Bilir kişi değilim elbet, okuduğum ve anladığım kadarıyla sizinle paylaştım. Umarım bir hatam yoktur^^ 
Dizilerde merak ettiğim konularla ilgili farklı yazılar yazmaya devam edebilirim ilerde. İnşallah seversiniz.

Bence yine de bir dizi yorumuma da bakın derim ^^ TIKTIK




91 yorum:

  1. Vallahi kendime cok kiziyorum şu an.Neden daha once sizin blogunuzu ziyaret etmemisim diye.Muthis bir samimiyyet ve dusunce taziniz var.Bayildim yaziniza.Ben normalde pek benim gibi dusunen insanlara rastlamam da sizi tanidigima cok sevindim gercekden.Yaziniz gayet bilgilendirici.Cok begendim.Ellerinize saglik.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. açıkçası bunu yazarken çok okunur mu emin olamadım ama hiçbir şeyi çok okunsun diye yazmadığım için yazdım gitti^^ hem de çok severek yazdım. o yüzden beğenmenize nasıll sevindim anlatamam! ayrıca da ben de benim gibi düşünen birisinin yazılarımı okumasına çok mutlu oldum^^

      Sil
    2. Bu açıklamayla daha iyi anladım teşekkürler.

      Sil
    3. rica ederim ne demek ^^

      Sil
    4. Merhaba oncelikle bu guzel yaziniz için teşekkur baya bilgilendim.bir sorum daha olacak bilmiyorum Empress Ki dizisini izledinizmi ya yok ordada Koryo krali Wang Yo karakteri vardi acaba Moon Loversteki Wang Yo ile ayni kişilikmi? Moon Loverste kotu karakterdi ama Empres Kide tam aksi çok iyi ve bilge kraldi

      Sil
    5. merhaba ben teşekkür ederim beğendiğiniz için. empress ki en meşhur kore dizilerinden birisi. baştan sona soluksuz izlemedim maalesef ki ama ana hatlarından haberim var. her dizi konusu ve senaryosu gereği bir karakteri kafasına göre iyi veya kötü yönleriyle ele alabilir. zannediyorum ki aynı kral o da ama dediğim gibi işin içine epeyce senaryo girdiğinden bakış açıları değişebiliyor.

      Sil
  2. Yazına bayıldım, harikasın. Dizi bitince gerçeklikle ilgisini merak etmiştim, araştırmaya koyuldum. Sayfana neden daha önce uğramamışım, üzüldüm. Aklımdaki bütün soru işaretlerinin hatta daha fazlasının cevabını aldım. Gerçekten harikasın^ Şimdi de blogunda kore tarihi hakkında daha fazla bilgi var mı diye araştırmaya koyulacağım :) Emeğine sağlık..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ya yorumunu okuyunca nasıl mutlu oldum böyle heyecanlandım anlatamam. maalesef blogumda kore tarihiyle ilgili hiç yazı yok çünkü ilgi çekmeyeceğini düşünmüştüm. ama bundan sonra yer vericem gibi görünüyor çünkü hem sevildi hem de ben yazmayı çok sevdim. direk tarihi hikayelerden ziyade dizilerle bağlantılı olanları yazarım sanırım ilk önce. bir an önce başlamalıyım sanırım^^

      Sil
    2. Düşünce dünyanı, samimiyetini çok sevdim. Yeni yazını merakla bekliyor olacağım :) Blogunu takibe aldım, twitter kullanıyorsan ordan da seni takibe almak isterim^^

      Sil
    3. twitter kullanmıyorum ne yazık ki. ama çok çok çok teşekkür ederim güzel sözlerin için. gerçekten...

      Sil
  3. Harika bir bilgi postu olmuş bende çok merak etmiştim etkilendiğim wang so'nun hayatını çok teşekkürler faydalalandık, daha fazla böyle postlar olursa çokseviniriz yıllar önce izlediğim Jang Ok Jung hayatı hala içimde bir uhde olarak durur bilmem izlediniz mi, izlediyseniz onunda hayatına yer vermek isterseniz harika olur,

    YanıtlaSil
  4. Daha önce attığım yorum gelmedi mi bilmiyorum, tekrar yapayım. Bu postu görünce çok sevindim. İzlediğim dizilerdeki tarihi kişilikleri çok merak ederim. Çok faydalı ve merak giderici bir post olmuş ellerine sağlık ��:) ayrıca bilmem izledin i ama jang ol jung live for love adlı bir dizi vardı hala favorilerimdendir, oradaki jang ok jung'un hayatıma çok ilgi duyuştum bir sürü çıktı falan almıştım korece ingilizce falan ama inceleyememiştim ��:))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. griple ciddi bi savaşa girdiğimden yorumlara bakamamıştım bu ara. diğer yorumun da gelmiş sanırım ama yeni gördüm kusura bakma^^ ben de açıkçası çok merak ediyorum izlediğim dizilerdeki gerçek veya fantastik olan tüm karakterleri yada olayları. eskiden beri de incelerim ama neden şimdiye kadar yazmadım bilemiyorum. bu yazı ve goblin yazısıyla anladım ki hata etmişim. bundan sonra inşallah devamını getirebilirim çünkü ciddi emek isteyen yazılar -_-
      bahsettiğin diziyi biliyorum hatta çok meşhur ama ben izlemedim tamamını. 5-6 bölümden fazlasını görmedim desem yalan olmaz. çok uzun dizi malum -_- izlemeden araştırırsam çok hata yaparım, hiç el sürmeyeyim en iyisi^^

      Sil
  5. Yazını çok beğendim teşekkür ederim gerçekten aydınlatıcı.bide gerçekten kizkradesiyle mi evlenmiş bu biraz tuhaf geldi bana😀😀😁

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. evet gerçekten evlenmiş kız kardeşiyle valla... sebep de işte soylu kanı bozmamak, araya kan karıştırmamak falan falan... tarih gerçekten tuhaflıklarla dolu^^

      Sil
  6. Cok guzel yazmissiniz.Ama benim asil merak ettigim hae soo (wang so hakkinda bir suru bilgi var ama hae soo hakkında hic birsey bulamadim. Hae soo hayal mi gerçek mi anlayamadim.Birde ondan kizi var onun hakkında da hicbir bilgi yok.Sozin bir bilginiz var mı? Teşekkürler 💕

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim^^ Hae Soo kesinlikle hayal, senaryonun pir parçası sadece. O yüzden bu yazıda yer vermedim sanırım..

      Sil
    2. Belki gercektede bir saray hanımı oldugu ıcın tarıhın tozlu raflarında sılınıp gıttı yada biyerden gelen gizemli birisi diyelim hayat bu ya olmuştur öyle biri belki aşık olmuştur ona kavuşamamıştır ama ve sarayın ustunluğune önem verdiğü için onunla olamamıştır belki. Bence böyle sert bi krala aşkı hissetiren iyiliği adaleti öğreten birisi olmuştur bence

      Sil
    3. böyle düşünmek de güzel tabi, insana kendisini daha büyülü bir dünyanın parçası gibi hissettiriyor. ama dizinin gerçek olaylardan ve karakterlerden esinlenilen bir kurgu senaryo olduğu uyarı olarak başında ve sonunda yazıyor. tarihi okuyunca da hangi kısımlarının gerçek olduğunu hemen dizinin içinden cımbızla çekebiliyorsunuz zaten. ama inşallah gerçektir, sizin dediğiniz gibiyse ne kadar güzel olur dimi ama^^

      Sil
  7. Selamm🤗🤗bende moon lovers ı izleyip wang so hakkında araştırma yapıyordum bi çok site ye baktım lakin istediğim gibi bilgi bulamadım birazda kafam karışmıştı🤔ama szin yazınız güzel ve aydınlatıcı olmuş ellerinize sağlıl 👏👏🤗🤗

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. beğenmenize çok sevindim^^ vallahi ben de sizinle tam da aynı konumdayken, araştırma yapıp hiçbir şey bulamamışken 'o zaman ben yazayım ya' dedim. ve hem korece hem de ingilizce siteleri kullanarak böyle bir derleme yaptım. sevildiği için çok mutluyum^^

      Sil
  8. Merhaba öncelikle coook ama cook güzel olmuş yazınız ama ben şunu merak ediyorum hae soo nerde varmıydı halyalmiydı yanı hiç olmadı mı böyle bir aşk hiç olmadı mı prenslerle böyle guzel dostluklar o kız merkeziydi dizinin...tarihi şeyde hiç var olmamış nasıl olabiliyor anlamadım madem yoktu nasil olurda 3 prensin de sevip hayatını değiştiren bir kız olarak yaparlar aydınlatın beni lütfen ya içine oturdu o kız olmalıydı gerçek mi yoksa tamamıyla kurgu mu lütfen gerçek deyin....

    YanıtlaSil
  9. şimdi şöyle oluyor bu diziler: tamamen gerçeği anlatan bir yapım olduğunda belgesel oluyor zaten. bu diziler gerçek hikaye ve karakterlerden etkilenerek kurgulanan senaryolar üzerine çekiliyor. yani gerçek prensler ve onlar arasında geçen gerçek olaylardan bazıları kullanılmış ama bu olayların sıkıcı olmaması ve belgeselleşmemesi adına araya ilgi çekici farklı karakterler, komik anlar, olaylar ve aşk hikayeleri eklenmiş. yani üzgünüm ama hae soo tamamen kurgu...^^

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Peki he soo nün söylediği gibi gwanjong gercekten kardeşlerini ve babasını oldurerekmi tahta gecti ama yara izi olan kral olamiyordu hani bunun yara izi var bide basil kardesle evleniyorlar nasil bisey bu

      Sil
    2. gwangkong'un gerçekten kimleri öldürdüğünü ve kardeşlerle neden evlendiğini aslında uzuun uzun anlattım yazıda^^

      yara izine gelince o sadece diziye heyecan katmak, konu yaratmak, enteresanlaştırmak için oluşturulmuş senaryosal bir element. normalde yüzünde kocaman yara izi olan bir kral değil kendileri^^ zaten tarihi kişinin fotoğrafını koydum orda da yüzü pürüzsüz^^

      Sil
  10. Ikinci sezon gelir mi acaba? :(

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. sanmıyorum artık gelmez heralde. üzerinden de çok zaman geçti zaten -_-

      Sil
  11. Wang so nun yüzünde gerçekten yara izi varmı yaaa çok merak ediyorum bilgileriniz için teşekkür ediyorum

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. rica ederim ne demek^^ wang so'nun yarası bu dizi için yapılmış bir kurgu. senaryoya farklı bir açı katmak, soo'yla ekstra bir ilişki oluşturmak için yazılmış.

      Sil
    2. Gerçektende hae soo diye birisi var mı yada böyle aşık olması fln çok merak ettim ve bende lee joon ki hayranıyım çok tattlıı

      Sil
    3. hayır hae soo sadece 'dizi' olması için yaratılmış bir senaryo ürünü maalesef^^ gerçek olan prensler, taht kavgaları, stratejik olaylar vb.

      Sil
  12. Öncelikle tşk ederim böyle bir bilgi için sorum şu prens wang so nun yara izi gerçekmi

    YanıtlaSil
  13. Wang so nun yarası kurgumu?gerçekmi?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Izledim. Yaziniz oldukca bilgi verici. Elinize saglik. Duzi basta cok iyidi bayagi guldum. Sonra dram oldu resmen. Aglayarak bitirdim. Son boljmlerde sikilnaya baskadim. 2.sezonu cekilseydi iyiydi ama pek umut yok gibi. Dixi de ensestin rahatlikla ifade edilmesi ise oldukca sasirtici!

      Sil
    2. teşekkür ederim^^ yalnız sıkılmanıza çok şaşırdım ya ben böyle kalbim ata ata izledim her anını. hala da en sevdiğim dizi sanırım^^
      ensestin rahatıkla ifade edilmesi derken, o zamanlar kültürel olarak gerçekten öyle yapıyorlarmış yani. asil kanın bozulmaması, yönetimin başka aileye geçmemesi için vb sebeplerle.yani tarihi dizi olduğundan gerçek bir şeyi rahatlıkla ifade etmeleri normal bence. günümüzde haberlere çooooook daha şaşırtıcı şeyler var bu 21. yy gerçekliğinde maalesef -_-

      Sil
    3. Aslında dizide İlk kralın karısının yani kaçıncı karısı bilemem�� yiğeniydi Yeon Hwa yani tam kardeş olmuyolar gibi o kraliçe 1. kralın kızı değildi dizide 1. Kralın karısının yiğeniydi Değil mi?

      Sil
    4. Yalnız 1. Kralın bilmem kaçıncı karısının yiğeni değilmiydi Wang so nun kraliçesi kardeş sayılmazlar?

      Sil
    5. benim tarihi kaynaklardan okuduğum kadarıyla kralın başka bir kadından kızı. ama şimdi sen böyle söyleyince emin olamadım açıkçası... dizide farklı mı gösterilmişti hatırlayamadım bir an...

      Sil
    6. Dizide 8. Prensin kuzeniydi

      Sil
    7. dizide öyle gösterilmiş demek ki... 2 yıl oldu izleyeli ben de hatırlamıyorum :))

      Sil
  14. Ya harikasınız gerçekten ellerinize emeğinize sağlık harbiden. Çok açıklayıcı ve temiz işçilik diyorum. Bende çok yerden araştırdım bazı kardeşler hakkında farklı farklı yazılar görmüştüm bir türlü kafamda netleşmiyordu yazını görmek inanılmaz mutluluk verici oldu okudukça okuyasım geldi. Bilgiler şahane kendi yorumunuzu da espirili bir dille katmanız ustaca olmuş. Gereksiz bilgi karmaşasına izin vermemişsiniz üstelik tüm yorumları ve verdiğiniz cevapları dahi okudum. Her yoruma itina ile cevap vermeniz de ayrıca beni ziyadesiyle memnun etti. Bu tarz bloglarınızın Devamını sabırsızlıkla bekliyorum

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. yaa ne kadar mutlu oluyorum böyle yorumlar okuyunca anlatamam. gerekten tüm emeklerine değiyor. bu yazıyı blogtan önce kendim için araştırmıştım zaten. dediğiniz gibi internette bilgi karmaşası çok fazla. ben merak ediyorsam herkes ediyordur dedim ve yazdım, iyi ki de yapmışım. çok teşekkür ederim bu güzel yorumunuz için^^

      Sil
  15. Diziyi annemle kız kardeşim çok methetmişti ama işimin yoğunluğundan izleme fırsatım olmamıştı. TV de denk geldim ve kız kardeşimin zoruyla başladım. İzlediğim en güzel ve en çok ağlatan Kore dizisi diyebilirim .Dizi beni inanılmaz etkiledi gerçek dünyayla bağımı kestim gibi birşey oldu ve boş vaktimde sürekli Kore tarihini araştırdım kafam çorbaya döndü. 4.prens gerçekte kimdi? nasıl biriydi? böyle bir olay gerçekten yaşanmış mı? diye kafayı yemek üzereydim. Acaba Kore tarihi kitapları mı alsam diye düşünürken, senin yazına rastladım ve inan bana kuş gibi hafifledim, içime bir su serpildi. ������Yazın harika, bayıldım çok net ve açıklayıcı olmuş. Emek verip bunu bizimle de paylaştığın için teşekkür ederim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. çoook teşekkür ederim <3 böyle yorumlar beni aşırı mutlu ediyor. dizi beni de ciddi anlamda gerçek hayattan koparmıştı. şimdiye kadar 3 kere falan izledim rahat. tv'deki dublajının da iyi olduğunu duydum, izleyeni çok. ben biraz dublaja alerjim olduğundan tv'de izleyemesem de bu sayede pek çok kişinin izliyor olmasından çok memnun oldum. iyi ki araştırıp yazmışım bu yazıyı, tahminimden çok sevildi. inşallah böyle mükemmel diziler daha çok olur da ben de araştırma hevesiyle dolar taşarım ^^

      Sil
  16. Merhabalar yorumunuza bayıldım bnm içinde bayağı aydınlatıcı oldu birşey sormak istiyorum ,moon lovers özel çekilmiş iki bolum var bunları bulamıyorum kaldirmislarmi acaba iyi günler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. çok teşekkür ederim öncelikle <3
      yaa 2 yıl oldu ben de şimdi hatırlayamadım özel bölümleri var mıydı, izledim mi....
      gerçekten emin değilim. ama genelde o özel bölümler ya özet geçilmiş kolaj oluyor yada sahne arkaları. sahne arkası görüntüleri GERÇEKTEN çok eğlenceli bu dizinin ama özel bölümlere ihtiyacınız yok, hepsi youtube da var :)

      Sil
  17. Yazınıza bayıldım sayenizde bayağı ilgimi çekenleri öğrenmiş oldum bunun için tesekkur ederim birşey sormak istiyorum dizinin özel çekilmiş 2 bolumu var bunları bulamıyorum kaldirilmislarmi yani merak ediyorum özel bölümünde nasıl olduğunu

    YanıtlaSil
  18. Ama 4. Prensin yüzünde yara izi varmıymış yada yokmuymuş öğrenemedim

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. yara izi yokmuş. o sadece soo ile aralarındaki ilişkiye boyut kazandırmak için yazılmış bir ayrıntı^^

      Sil
  19. Hae soo gerçekte yok muydu ?Peki wong so nun annesi ve kardeşleri tarafından hor görülmesi doğru muydu ?Bize başka önerebilcegin güzel diziler var mı?wong so lu dizi yada filmler gerçekte leen jeeki olan adamın dizilerini var mı

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. hae soo yoktu tabii ki. o diziye aşk katmak, ilgi çekici bir senaryo oluşturmak için eklenmiş hayali bir karakter. wang so'nun hor görülmesi ile ilgili tarihi bir yazı okumadım. böyle davranışlarla ilgili tarihi kanıt olmaz genelde malum. o yüzden doğru mu değil mi kesin bilemiyorum.

      bu yazıda da yazdığım gibi direk wang so'yu farklı bir hikayeyle anlatan shine or go crazy dizisi var. aynı karakter yani ordaki de. çok iyi dizidir gerçekten de. lee jun gi'nin ise çektiği en son dizisini blogumda yorumladım, şu anda son yayınlanmış yazım o. isterseniz göz atıp izleyip izlememeye karar verebilirsiniz^^

      Sil
  20. Merhaba��Bende tam diziyi bitirmişken ve detayları iyice netten araştırayım derken size rastladım kısa ve öz anlatımınızla cok guzel olmus.Ve So'ya duydugunuz o hissi anlıyorum ve biliyorum yani anlatılamayacak ama icten cidden hissedilecek bir etki onun belki abartı o ne canım diyenler olabilir ama So'yu canlandıran Lee Joon Gi'de olunca mükemmel olmuş.Lee joon gi'yi bu dizide tanıyıp başka diyarlarda(Kore)olduğunu bilmek(ve hiç gormeyecegin birisi olması)insanı aynı dizinin sonunda hea soo'nun rüya olup yıkılması gibi oluyor.����Ah hea soo ve ah joon gi.����Çok üzücü,yıkım resmen o kadar yaşa tat sevgiyi ve...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. gerçekten çok garip bir duygu... joon gi'nin başka dizilerini de tavsiye ederim inanın çok güzeller. en sonda o rüya değildi aslında, bir an geçmişte yada paralel evrende yaşadı mı desek öyle bişey oldu. ahhhh keşke ayrı düşmeselerdi ama napalım...

      Sil
  21. Benim anlamadığım saf kanı korumak için kardeşiyle evlendi demişsin kendi kız kardeşiyle mi umarım ben yanlış anlamışımdır

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. aynen öyle. babaları bir, anneleri farklı olan kendi kız kardeşiyle.

      Sil
    2. Ama bir bölümde kral wang so nün evlendiği kıza yiğenim dedi

      Sil
    3. evet birisi daha aynı şeyi yazmış. benim tarihi kaynaklarda okuduğum üvey kız kardeşiyle evlendiğiydi. ama dizide nasıl olduğunu hatırlamıyorum çünkü izleyeli 2 sene oldu :)) ya dizi değiştirmiş yada ben korece okurken hata yaptım. ama şöyle ki, shine and go crazy dizisinde de öyleydi. o yüzden benim de kafam karıştı açıkçası :))

      Sil
  22. Gerçekten çok sağol içime bir su serptin beni de çok üzdü gerçek hayattan kopardı dizi nasil unuturum diye düşünüyorum ama sanırım hea soo nun kurgu olduğunu görünce ve de yara izi olmadığını görünce öz kız kardeşiyle de evlendiğini hea soo ya yazık olmadığını anlayınca biraz daha rahatladı içim yani kendimi soğutmaya çalışıyorum hahah . Ellerine sağlık bir de soranlar olmuş ama kanal 7 bin resmi sayfasında izleyenler mutsuz sona şikayet edince 2 bolum daha çekildi ve wang so bu sefer geleceğe gitti ve diziyi mutlu sonla bitirdiler bu bölümlerden sonra dizi final yapacak dendi ama mutsuz sonla bitti zaten dizi müzikleri de bitirdi beni oyuncular falan bence çok iyi seçilmiş bu bilgiler için cokk sag Ol son bir soru korece biliyor musun kaynakları nasil okudun acaba

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. kim öyle bir şey dediyse ayıp etmiş vallahi mutlu olsun olsun diye çekilen 2 bölüm yok benim bildiğim. zaten kore dizilerini takip edenler az çok bilir, koreli senaristler maalesef son yazamıyor! yani mutlu bile yazsalar bi kötü, saçma oluyor. o yüzden bu mutsuz sona şaşırmadık.

      korece biliyorum desem abartı olur bilmiyorum desem yalan :))) kaynakları okurken bazı kelimeleri sözlükten bakmaya ihtiyaç duyacak kadar biliyorum diyeyim :) çoğunlukla korece kaynakları okuyarak yazdım bu yazıyı. zor oldu ama en çok okunan yazım olduğunu düşününce iyiki de yapmışım. değdi ^_^

      Sil
    2. Cevap verdiğin için çok sag ol bir şey daha sorayim kursa mı gidip öğrendin koreceyi (yani bu seviyeye getirdin diyeyim ) yoksa evde video izleyip dizi izleyerek falan mı öğrenmeye çalıştın

      Sil
    3. ay siz yorum yazmışsınız ben cevap vermez miyim, rica ederim^^

      ilk ve orta seviye için kursa gittim. sonra kendim altyazısız dizi/film izleyerek yada koreli arkadaşlarımla mesajlaşarak ilerlettim. pratik yaptıkça inanın çok kolay ilerliyor dil^^

      Sil
    4. Çok iyisin 💜💜💜

      Sil
    5. çoook teşekkür ederim <3<3 o senin güzel bakan kalbin^^

      Sil
  23. selam.tewekkur. com aradim Wang so haqda sizin yaziniz gibisini bulamadim.... cok iyi...

    YanıtlaSil
  24. Aradığım bütün cevapları bu yazıda buldum teşekkür ederim:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. çok memnun oldum ^^ ben de teşekkür ederim ^^

      Sil
  25. Merhaba, güzel yazınız için ellerinize sağlık. Yazınızın başka bir blogta tamamen aynısının kullanıldığını gördüm googleda arattığınızda göreceksiniz. Emek hırsızlarına hayıııır.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. size çoooooook çok teşekkür ederim. birkaç mail de gelmiş bununla ilgili ama ilk sizin yorumunuzu görerek siteyi bulup harekete geçtim. hatta bir yazı da yazdım onlarla ilgili ama sonunda yazılarını değiştirdiler çok şükür. sağolun gerçekten. benim gibi küçük bloggerların dikkate alınmayıp saygı görmemesi çok üzücü. iyi ki varsınız. hep buralarda olun lütfen <3<3<3

      Sil
  26. Ben de diziyi yeni bitirmiş ve gwangjong ile ilgili araştırma yapayım derken denk geldim yaziniza�� sanku benim için araştırmışsınız çok teşekkür ederim �� kaleminize sağlık

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. çok teşekkür ederim güzel yorumunuz için^^ tabii ki sizin için araştırdım. sonuçta okurlar için araştırdım ve siz de okurumsunuz değil mi^^

      Sil
  27. açıkçası tarihsel olarak bilmiyordum ama sizin için bir baktım ^^ olaylar epey karışık ama anladığım kadarıyla topraklarda 3 krallığın hüküm sürdüğü birleşmeden önceki o dönem milattan önce 57'den milattan sonra 668'e kadar devam etmiş. yani toplamda 725 yıl sürmüş. ama tarihi diziler bu dönemin sonrasındaki goryeo, joseon gibi dönemlerde daha çok geçiyor sanırım.

    YanıtlaSil
  28. Aman ya rabbim ruh ıkizim sen çıldırmış olmalısın 😋😋 gece gece wang so aşkım depreşti yine burda buldum kendimi nasıl kaçırmışım ben bu yazıyı. Aşırı bilgi yüklendim şuan. Sindirmek için diziyi bir daha mi izlesem acaba 😍 ellerine sağlık mükemmel bi yaziydi

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. yaa sen bunu okudun sanıyorum ya ben..
      geçenlerde ljk instagramda dizinin türkçe dublajlı bir vidyosunu paylaşınca aaaaaaa wang soooooooo diyerek benim de aşkım depreşti. şu ara bilgisayarım bozuk, gelir gelmez tekrar izlicem vallahi. hala daha iyisi gelmedi zaten -_-

      Sil
    2. Off gelmedi gelmedi... Bu dizi sonumuz oldu yahu 😍 hala unutamamak nedir 😢

      Sil
    3. Unutursak yüreğimiz çürüsün 😂😂😂

      Sil
  29. Emeginize saglik.dizi sonrası gece gece araştırma yaparken karşılaştım yazınızla.az öz dolu dolu.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. çok teşekkür ederim. aşırı severek ve defalarca izlediğim bir dizi olduğu için çok emek vererek yazmıştım. ama sevildiği için emeklerime değdi diyorum çok mutlu oluyorum ^^

      Sil
  30. Akılda kalıcı oldu. Diğerlerini okuduğumda hem saçma hem de karışık buldum ama bu çok net bir dille yazılmış.
    Teşekkür ederim...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ben de ilk okuduğumda öyle bir karmaşaya düştüğüm için bu araştırmaya girişmiştim ^^
      beğendiyseniz ne mutlu^^

      Sil
  31. Meraba yazını okuduktan sonra ciddi anlamda bir aydınlanma yasadim ve şu an çok mutluyum. 🤗 lütfen yeni yazılar yazmayı ihmal etmeyin

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. çok memnun oldum beğenmenize^^ yeni diziler izledikçe ve yazmaya vakit buldukça yazıyorum. umarım yeni yazıları da okur ve beğenirsiniz^^

      Sil
  32. Kardeşle evlenmek mi birçok tarihi kore dizisinde görüyorum ama bir insan nasıl öz kardeşiyle evlenir üvey bile olsa evlenilmez çok saçma dünyada insan mı kalmadı da kardeşiyle evlenmiş

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. o dönemim siyasal düzenini göz önüne alıp dönem koşullarına göre düşününce çok da saçma kalmıyor maalesef. kraliyet ailesinin asil olmayan birisiyle evlenmesi gibi bir durum söz konusu değil. ama dönemin zorlu şartları nedeniyle başka bir devletten gelin alarak yada soylu bir aileyle bağ kurarak otorite ve gücü paylaşmak da istemiyorlar. otoriteyi aileden dışarı çıkarmamak ve asil kanı da kirletmemek için en kesin çözüm üvey kardeşle evlenmek... dünyanın pek çok toplumunda görülmüş bir durum bu. aslına bakarsanız komik ama gerçekten de dünyada insan kalmamış oluyor onların bakış açısından :)

      Sil
  33. 3 prens sonra kral oluyor.Acaba Empress Ki dizisinde gecen Wang yo mu ?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. bi kere daha benzer bir soru sorulmuş. empress ki en önemli kore dizilerinden ama ben maalesef ki baştan sona soluksuz izlemedim. tabiiki ana hatlarından haberim var. bildiğim kadarıyla aynı karakter. ama karakterler dizilerde farklı senaryolara göre iyi veya kötü yanlarıyla ele alınıp bambaşka bakış açıları oluşturulabiliyor. bu da öyle olmuş sanırım.

      Sil
  34. Wang so sonunda kendi kızı olduğunu anlamış mıydı

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. evet anlamıştı ama sarayda ne kadar mutsuz olacağını bildiği ve hae soo'nun da sırf bu yüzden saraydan uzağa götürdüğünü, vasiyeti olduğunu anladığı için bilmemezlikten geldi, ki o da çok acı bir sahneydi bence -_;

      Sil
  35. güzel yazı ama ben wang so nun kaç çocuğu olduğunu merak etmiştim?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. çok teşekkür ederim ama maalesef ya bilmiyorum yada hatırlamıyorum çünkü malum izleyeli 5 sene falan oldu :))

      Sil

Sen de izledin mi? İzlemedin mi? Peki şimdi izlemeyi düşünüyor musun? Bekliyorum yorumlarını^^