''If you want the rainbow, you have to deal with the rain''
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

30 Ocak 2017 Pazartesi

Moon Lovers ile Kalbimizi Fetheden Wang So Gerçekte Kim?

Yazısını yeni yazdığım ve etkisinden hala kurtulamadığım Scarlet Heart'ı izlerken prens Wang So ile aramda adeta bir bağ oluştu. Ülkesinden uzaklaştırılıp başka yerde yetiştirilmiş ve sonradan krallığa geri dönen vahşi bir prens... Hmmm... Ben bu hikayeyi başka bir yeden de hatırlıyorum sanki...

Hemen iki tıkla hafızamın yanılmadığını anladım. Aynı karakteri kısa zaman önce izlediğim Shine or Go Crazy dizisinde Jang Hyuk canlandırıyordu. Ben orda da çok sevmiştim bu prens Wang So'yu. E böyle olunca ufak bir saplantı geliştirdim ve okudum da okudum Wang So hakkında. Okuduklarımın hepsini değil ama, enteresan bir özetini sizinle de paylaşmak istedim.

Öncelikle Scarlet Heart Ryeo'nun geçtiği dönem olan 10. yy Goryeo'sundan bahsetmek istiyorum.

king taejo scarlet heart ile ilgili görsel sonucuking taejo ile ilgili görsel sonucu

Dizide bütün prenslerimizin babası olan Kral Taejo, şu anki Kore toprakları üzerinde bulunan 3 krallığı (Goguryeo, Shilla, Baekje) bir araya getirerek Goryeo Krallığını kuran ve 25 yıl boyunca yöneten büyük kraldır. 

Bırakın dizideki 8 prensi, 25 tane oğlu ve 9 tane kızı olmak üzere 34 tane çocuğu varmış. Ülkenin siyasi durumunu kontrol altına tutmak için evlilik yöntemini kullanmaya bayılmış kendileri. Ohhhhh hayat ona güzelmiş beee...

Tarihi dizi kafa karışıklığına karşı --> Başka tarihi dizilerde duyduğumuz Joseon, yaklaşık 500 yıllık Goryeo Krallığının yıkılmasıyla ortaya çıkan Krallıktır. Yani 3 krallık, sonra Goryeo ve en sonunda Joseon devri.


Kral Taejo'dan sonra, aynı Moon Lovers'da gördüğümüz gibi önce 1. prens Wang Mu
scarlet heart first prince wang mu ile ilgili görsel sonucu

Sonra 3. prens Wang Yo
scarlet heart first prince wang mu ile ilgili görsel sonucu

Ve her ikisinin kısa iktidarlarından sonra, Goryeo'nun 4. kralı olarak 4. prens Wang So tahta geçmiştir.
scarlet heart wang so king ile ilgili görsel sonucu

İki prensin toplamda 6 yıllık iktidarından sonra Wang So, Gwangjong olarak 26 yıl boyunca tahtta kalmıştır. 


İlgili resim

Peki Gwangjong gerçekten de kanlı bir kral mıydı?  Gwangjong aslında acımasız ve kanlı bir kral değildi. Evet, çok insan öldürdü ama buna rağmen iyi ve bilge bir kral olarak anılırdı.
Kral Taejo, evlilik yoluyla aristokrat aileleri kontrol altında tutarken, ondan sonra tahta geçen her iki oğlu da kontrolü elinde tutamamış ve aristokrat aileler krallık üzerinde büyük bir güç elde etmeye başlamıştı. Gwangjong, aynı Scarlet Heart'ın sonlarında izlediğimiz gibi, tahta geçtikten sonra aristokrat aileleri hedef alan, köleleri serbest bırakmaya ve onların güçlerini azaltmaya yönelik çalışmalar yaptı. Ayrıca devlet çalışanı olmak için yeteneklere dayalı bir sınav sistemi düzenleyip sadece  güçlü ailelerin çocuklarının haksızca sarayda görev almasını engelledi. Tüm bu çalışmaları kral ve saray üzerinde aristokrat ailelerin etkisini azaltmak ve kraliyeti mutlak güç haline getirmek içindi. İşte buna karşın, aristokrat aileler bir isyana kalkıştı ve Gwangjong isyana kalkışan herkesi vatan haini ilan ederek kanlı bir hareketle isyanı durdurdu. 




scarlet heart wang won ile ilgili görsel sonucu   Gwangjong gerçekten kardeşlerini öldürdü mü? Hayır! Gwangjong'un öldürdüğü tek kardeşi 9. prens Wang Won idi. Onu da yine aynen Scarlet Heart dizisinin son bölümünde gördüğümüz gibi vatana ihanet sebebiyle öldürtmüş. 

Ayrıca kendisine karşı isyana kalkıştığı için 1. prens Wang Mu ve 3. prens Wang Yo'nun oğullarıyla birlikte bazı akrabalarını da öldürtmüş.






Peki Gwangjong gerçekten kız kardeşi prenses Yeon Hwa ile evlendi mi?
İlgili resim

Evet. Yukarıda da anlattığım gibi, Gwangjong kraliyetin gücünü arttırmaya çok önem vermişti. Bu nedenle soylu kanı saf tutmak istedi ve kız kardeşiyle evlendi. Böylece prenses Yeon Hwa, kraliçe Daemok oldu. Hatta her ikisinin çocuğu olan Gyeongjong ise babasından sonra Goryeo'nun 5. kralı olarak tahta geçti.

Aynı sahneyi Shine or Go Crazy dizisinde de gördük:
shine or go crazy yeon hwa ile ilgili görsel sonucu



shine or go crazy jang hyuk poster ile ilgili görsel sonucu
Shine or Go Crazy demişken... Jang Hyuk'u ve diziyi gerçekten çok beğenmiştim ama tabi Lee Joon Ki'ye olan duygularım beğenmenin ötesinde olunca (ciddi düşünüyoruz) anca böyle bir yazı yazmak aklıma geldi. Jang Hyuk da aileden uzak ve vahşi yetiştirilmiş, sevgi eksikliği yaşayan, güçlü ve adil prens Wang So'yu mükemmel canlandırmıştı. 

Wang So'nun kraliyet adı olan Gwangjong kelimesindeki Gwang(), Çin karakterlerde() parlamak (shine) anlamına geliyormuş. Aynı Gwang()'ın bir diğer Çin karakter ifadesi() ise çıldırmak (crazy) anlamındaymış. İşte o yüzden dizinin adı da Shine or Go Crazy! Aydınlanmış gibi hissetmediniz mi şuan? Ben acayip aydınlanmış hissettim yaaa^^ Yani dizinin adı hep bi anlamsız geliyodu ama sorgulamamıştım. Şimdi ''Oha daha anlamlı bişey olamazmış!!'' diyorum resmen. 


moon lovers ji mong ile ilgili görsel sonucu

Yine enteresan bir bilgi: dizideki Ji Mong gerçekten de kral Tejong'dan itibaren ikinci, üçüncü ve bizim kralımız Gwangjong olan dördüncü krala kadar danışman/yardımcı olarak görev almış. Daha sonra Gwangjong ile beraber yaptıkları bir tapınak ziyareti sırasında sarhoş olup uygunsuz davranışlar gösterdiği için Gwangjong tarafından görevden uzaklaştırılmış. Gwangjong vefat edip yerine oğlu Gyeongjong geçtiğinde ise tekrardan göreve getirilmiş. Yani adam resmen 5 kral yanında aktif olarak çalışmış. Helal olsun!



Son olarak dizinin yorumunda da paylaştığım ama benim için tam bir hayal kırıklığı olan prens Wang So, nam-ı diğer kral Gwangjong'un gerçek halinin fotoğrafını koyuyorum buraya. Lee Joon Ki'yi seçen castingin ellerinden öpüyorum, selam olsun!

HAYALLER
image

HAYATLAR
image

Lee Joon Ki bana bu Wang So karakterini acayip sevdirdiği için ufak çaplı bir saplantı yaşadım ve Kore tarihine giriş ders kitapları kadar kaynak okudum diyebilirim hahahah... Hatta okuduklarımın bir kısmı Koreceydi -_-
 Bu yazı her zamankilerden çok farklı ama umarım ilginizi çeker. Bilir kişi değilim elbet, okuduğum ve anladığım kadarıyla sizinle paylaştım. Umarım bir hatam yoktur^^ 
Dizilerde merak ettiğim konularla ilgili farklı yazılar yazmaya devam edebilirim ilerde. İnşallah seversiniz.




13 yorum:

  1. Vallahi kendime cok kiziyorum şu an.Neden daha once sizin blogunuzu ziyaret etmemisim diye.Muthis bir samimiyyet ve dusunce taziniz var.Bayildim yaziniza.Ben normalde pek benim gibi dusunen insanlara rastlamam da sizi tanidigima cok sevindim gercekden.Yaziniz gayet bilgilendirici.Cok begendim.Ellerinize saglik.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. açıkçası bunu yazarken çok okunur mu emin olamadım ama hiçbir şeyi çok okunsun diye yazmadığım için yazdım gitti^^ hem de çok severek yazdım. o yüzden beğenmenize nasıll sevindim anlatamam! ayrıca da ben de benim gibi düşünen birisinin yazılarımı okumasına çok mutlu oldum^^

      Sil
  2. Yazına bayıldım, harikasın. Dizi bitince gerçeklikle ilgisini merak etmiştim, araştırmaya koyuldum. Sayfana neden daha önce uğramamışım, üzüldüm. Aklımdaki bütün soru işaretlerinin hatta daha fazlasının cevabını aldım. Gerçekten harikasın^ Şimdi de blogunda kore tarihi hakkında daha fazla bilgi var mı diye araştırmaya koyulacağım :) Emeğine sağlık..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ya yorumunu okuyunca nasıl mutlu oldum böyle heyecanlandım anlatamam. maalesef blogumda kore tarihiyle ilgili hiç yazı yok çünkü ilgi çekmeyeceğini düşünmüştüm. ama bundan sonra yer vericem gibi görünüyor çünkü hem sevildi hem de ben yazmayı çok sevdim. direk tarihi hikayelerden ziyade dizilerle bağlantılı olanları yazarım sanırım ilk önce. bir an önce başlamalıyım sanırım^^

      Sil
    2. Düşünce dünyanı, samimiyetini çok sevdim. Yeni yazını merakla bekliyor olacağım :) Blogunu takibe aldım, twitter kullanıyorsan ordan da seni takibe almak isterim^^

      Sil
    3. twitter kullanmıyorum ne yazık ki. ama çok çok çok teşekkür ederim güzel sözlerin için. gerçekten...

      Sil
  3. Harika bir bilgi postu olmuş bende çok merak etmiştim etkilendiğim wang so'nun hayatını çok teşekkürler faydalalandık, daha fazla böyle postlar olursa çokseviniriz yıllar önce izlediğim Jang Ok Jung hayatı hala içimde bir uhde olarak durur bilmem izlediniz mi, izlediyseniz onunda hayatına yer vermek isterseniz harika olur,

    YanıtlaSil
  4. Daha önce attığım yorum gelmedi mi bilmiyorum, tekrar yapayım. Bu postu görünce çok sevindim. İzlediğim dizilerdeki tarihi kişilikleri çok merak ederim. Çok faydalı ve merak giderici bir post olmuş ellerine sağlık ��:) ayrıca bilmem izledin i ama jang ol jung live for love adlı bir dizi vardı hala favorilerimdendir, oradaki jang ok jung'un hayatıma çok ilgi duyuştum bir sürü çıktı falan almıştım korece ingilizce falan ama inceleyememiştim ��:))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. griple ciddi bi savaşa girdiğimden yorumlara bakamamıştım bu ara. diğer yorumun da gelmiş sanırım ama yeni gördüm kusura bakma^^ ben de açıkçası çok merak ediyorum izlediğim dizilerdeki gerçek veya fantastik olan tüm karakterleri yada olayları. eskiden beri de incelerim ama neden şimdiye kadar yazmadım bilemiyorum. bu yazı ve goblin yazısıyla anladım ki hata etmişim. bundan sonra inşallah devamını getirebilirim çünkü ciddi emek isteyen yazılar -_-
      bahsettiğin diziyi biliyorum hatta çok meşhur ama ben izlemedim tamamını. 5-6 bölümden fazlasını görmedim desem yalan olmaz. çok uzun dizi malum -_- izlemeden araştırırsam çok hata yaparım, hiç el sürmeyeyim en iyisi^^

      Sil
  5. Yazını çok beğendim teşekkür ederim gerçekten aydınlatıcı.bide gerçekten kizkradesiyle mi evlenmiş bu biraz tuhaf geldi bana😀😀😁

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. evet gerçekten evlenmiş kız kardeşiyle valla... sebep de işte soylu kanı bozmamak, araya kan karıştırmamak falan falan... tarih gerçekten tuhaflıklarla dolu^^

      Sil
  6. Cok guzel yazmissiniz.Ama benim asil merak ettigim hae soo (wang so hakkinda bir suru bilgi var ama hae soo hakkında hic birsey bulamadim. Hae soo hayal mi gerçek mi anlayamadim.Birde ondan kizi var onun hakkında da hicbir bilgi yok.Sozin bir bilginiz var mı? Teşekkürler 💕

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim^^ Hae Soo kesinlikle hayal, senaryonun pir parçası sadece. O yüzden bu yazıda yer vermedim sanırım..

      Sil