''If you want the rainbow, you have to deal with the rain''
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

30 Aralık 2019 Pazartesi

2019'un En İyi Kore Dizileri

Ve ve veeeee bu senenin son yazısı!!!

Geçen senenin son aylarında hem blogu hem de Kore dizilerini izlemeyi çok boşladığım için geleneksel 'En İyiler' yazılarımın hiçbirisini yazamamıştım. Bu sene özellikle son 2-3 ayda müthiş bir hız vererek dizi izledim (hala yorum yazamadığım çok) ve hakkıyla bir liste oluşturduğumu düşünüyorum.

Öncelikle eski senelerin listelerinin linkini bırakarak lafı da fazla uzatmadan hemen bu senenin listesine geçiyorum.


Dizilerin beğeni sırasına göre yazılmadığını belirterek başlıyorum:

1) HOTEL DEL LUNA



Bu sene Kore dizilerinden tam ümidimi kesmişken içimde bişeyler yeşertip dizi izlemeye devam ettiren delikanlı dizi! Hem fantastik olsun, hem efektler mükemmel olsun, içinde aşk da olsun, bir de kadro çok iyi olsun... Olsun da olsun yani. Gerçekten çok iyi bir diziydi. IU döktürmüştü. Atmosfer insanı tam içine alan cinstendi. İnsanın içini kıpır kıpır eden tam benim ağzımın tadında bir fantastik/romantik diziydi. Şiddetle tavsiye edilir.

Diziye dair yorum yazımı okumak için tıktık

2) WHEN THE CAMELLIA BLOOMS



Benim için bu sene kadınların mutlaka izlemesi gereken, her yaş ve nesilden herkese umut dağıtan en mükemmel dizilerinden birisiydi. Tek başına ayakta kalmaya çalışan bela mıknatısı Dong Baek'in hayatını izledik bu dizide. Gong Hyo Jin hayranlığım bir kenara ama bu kadın kötü senaryo seçmiyor! Gerçekten çok iyi bir diziydi. Ve okursanız dizi yorumumda da görürsünüz ki bence bu dizi mutlaka Türk dizi sektörünce keşfedilip Türk ekranlarına uyarlanmalı!

Diziye dair yorum yazımı okumak için tıktık

3) HER PRIVATE LIFE 



Yılın kesinlikle en iddialı romantik komedisi. Bi kere Kim Jae Wook gerçeği var, diziyi 10 adım öne geçiriyor zaten. Ne kadar seksi bulup ne kadar etkilendiğimi anlatamam. Sonra bu sene izlediğim içinde dram, polisiye vb olmayan saf romantik komedi olan tek tük dizilerdendi ki böyle dizilere sık sık ihtiyaç duyuyorum. Mükemmel bir deşarj dizisi. Yayınlanırken topladığı tüm reytingi hakediyor gerçekten.

Diziye dair yorum yazımı okumak için tıktık

4) ROMANCE IS A BONUS BOOK



Bütün diziler çooook güzeldi ama bu sene en çok içinde hissettiğim dizi Romance is a Bonus Book oldu. Bi kere izlemeyi en çok sevdiğim ponçik ponçik bir aşk vardı, sonra çok bizden çok bizim gibi bir kadın vardı başrolde. Sonra yine izlemeye bayıldığım 'deli gibi aşık adam' karakteri vardı ki canlandıran Lee Jong Suk olunca arşa çıkmıştı seviye. Bir de bol bol kitap, kitap hikayesi olunca damağımda mükemmel bir tat bıraktı. Kaçıncı sıra bilemem ama bu senenin ilk 3'üne mutlaka koyarım orası net!

Diziye dair yorum yazımı okumak için tıktık

5) ONE SPRING NIGHT



Bu sene sağ gösterip sol vuran, aşk uğruna tüm etik kuralları yıktıran dizi. Kendi yorumumu bir kez daha bi okudum da yani aman ne saymışım ne sövmüşüm, gören diziyi sevmedim zanneder. Yok aksine tam tersine kendimi o kadar senaryoya kaptırmışım ki her karakterle kavga etmişim. Öyle çekiyor içine sizi. Yılın en güzel çiftlerinden, en güzel aşklarından birisi. Bir de üzerinde iki gözümün çiçeği Jung Hae In var, daha ne olsun zaten?

Diziye dair yorum yazımı okumak için tıktık

6) MEMORIES OF THE ALHAMBRA



Yorumlarken beklentilerimin altında kaldığını yazmıştım ama yine de görüntü kalitesiyle, kadrosuyla, senaryosuyla bu senenin en iyilerinin arasına girmeyi hak etti ne diyeyim. Belki mükemmel bir aşk dizisi değil ama oldukça enteresan konusuyla çok iyi bir aksiyon dizisi ve görsel bir şölen diyebiliriz. Hyun Bin olunca zaten belirli bir seviyenin üzerinde kalıyor ister istemez... Sonu itibariyle mutlaka bir ikinci sezon istiyor aslında, ama malum Koreliler yapmaz öyle bir güzellik... Yılın en iyi dizisi diyemem fakat şimdiye kadar gelmiş dizilerin tamamından farklı gidişiyle bu senenin izlenmesi gereken dizilerinden birisi diyebilirim.

Diziye dair yorum yazımı okumak için tıktık



Şunu söylemeliyim ki, aralık ayı boyunca, 2019'un en yüksek reyting ve puan alan dizileriyle insan üstü bir maraton yaptım. Ama öyle böyle değil. Sonuç ne? Hayal kırıklığı... Bu senenin listesini 10'a bile tamamlayamadım... 2019'da Kore'de yayınlanan tüm dizileri izleyebilmiş değilim elbette, listemde olup izleyemediğim dizi de çok var daha. Ama izlediklerim arasından (ki herkesin beğenip TOP10 listelerine koyduğu çok popüler diziler de vardı) anca 6 dizi çıkarabildim.


Ama yine de adı mutlaka geçmesi gereken birkaç diziden bahsetmek istiyorum yoksa çok ayıp olur gibime geliyor.

BU SENENİN POTANSİYEL YILDIZI
Arthdal Chronicles


E potansiyel yıldız diyorsun da neden En İyiler listene koymadın Melly? Bitiremedim çünkü arkadaşlar. Hem çok uzun, hem de çok karışık. Bir sürü olay, karakter, kabile vb var. Bi ileri bi geri gidiyor. Sindire sindire izlemek lazım. Böyle arka arkaya izleyip maraton olunca mavi ekran veriyor beynim. O yüzden yetişmedi. Ama şimdiden kostümlerden, atmosferden, mekanlardan ve senaryoya şekil veren karakterdir olaylardır her türlü etmenden aşırı etkilendiğimi söylemem lazım. Artık bu dizinin akıbeti benim dizi yorumlarıma kaldı mecburen. Güzel gidiyor ama ne yalan söyleyeyim... Game of Thrones özentisi olmuş diyen çok var ama dünya üzerinde nesli tükenmekte olan GOT izlememiş nadir cinslerden birisi olarak beni etkilemedi. Görsellerde bir benzerlik var elbet. Atmosfer de bana Avatar'ı anımsattı biraz. Ama olsun, çok güzeldi zaten o Avatar evreni. Varsın anımsatsın. Ben beğenicem gibi hadi bakalım hayırlısı.

BU SENENİN EN BÜYÜK HAYAL KIRIKLIĞI
Melting Me Softly


Hayır bu senenin hayal kırıklığı 1 değil 3 değil 5 değil zaten ama bu çok kırdı kalbimi... 
Ji Chang Wook'u nasıl sevdiğimi beni önceden okuyanlar bilir, okumayanlara da anlatamam yani o kadar çok. Göz bebeğimdir kendisi. Nasıl gözlerim yolda beklemiştim askerden dönmesini halbuki... En İyiler listemin yıldızlı köşesine koyarım derken neler neler oldu... Hem de diziyi beğenmeye gönüllü izlemişken. Üzgünüm a dostlar... Artık nedenini niçinini dizi yorumumda uzuuun uzun anlatırım napalım...



Yine kah gülüp kah ağlatan birbirinden renkli ve güzel dizilerin olduğu bir yılı bitirdik. Benim oldukça eleştirel ve zor seçen birisi olduğumu göze alarak okuyun listeyi, yoksa güzel diziler vardı yine de. Ama ben burda yazanları o kadar çok beğendim ki 'sadece güzel' olanları bu listeye koyarak, listemdeki dizileri onlarla aynı seviyede göstermek istemedim. 
Öyle de titizim yani^^ 

Gerçekten insanı çok etkileyen, içinde hissettiren, mesajı olan, kalbe dokunan dizileri yazdım. Umarım size de yardımcı olur. Bunlardan birisini izlemeye karar verirseniz 2020'ye güzel bir başlangıç yaparsınız inşallah.

Böyle sağlık, mutluluk, huzur gibi herkesin aklına ilk gelen dileklerim var elbette yeni yıldan. Ama benim asıl yeni yıl dileğim şöyle olacak size:

Umarım en sevdiğiniz dizideki başrolün yaşadığı gibi bir olay silsilesi yaşar ve orda izleyip içinizin gittiği başrol gibi bir adamla tanışırsınız yeni yılda. 

Tabii ki ben de^^ Offf ne diziler ne karakterler geçti aklımdan hızla bir bilseniz... 

İnşallah çok güzel şeyler olur yeni yılda. Bizden eksiltmesin arttırsın. Yeni yılınız kutlu olsun <3<3<3



10 yorum:

  1. Bildirim alma gibi bir imkanımız var mı

    YanıtlaSil
  2. Jcw yi bende çok seviyorum ama yorumları ve bikaç fragmanı izleyince hep erteledim izlemeyi. Ben onu Healer daki haliyle hatırlamak istiyorum hala.. Hyum bin in dizisini 3. Bölüme kadar izleyebildim bıraktm yine Ama son dizisini 3 günde bitirdim....romance is bonus book a başlayayım ozaman. Moon lovers ı yeni bitirdim, sonu yeni sezon gelir gibi bitirilirsede koreliler öle bi güzellik yapmıyor senin de yazdığın gibi. Bloğunu yeni keşfettim...yazıların çok keyifliymiş gerçekten..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ertelemekle iyi yapmışsın bence çünkü ciddi hayal kırıklığı... hyun bin'in dizisi gayet güzeldi ama tabii ki son dizisiyle mukayese kabul etmez. son dizi efsane! romance is a bonus book okumayı, kitapları seven ve romantik kalpli insanlar için bir hazine bence^^ moon lovers maalesef umutsuz vaka -_-

      blogumu beğenmene çooook sevindim^^ maalesef uzun bir süredir yazı yazmaya hevesim yok malum durumlar, ama inşallah en kısa zamanda geri dönebilecek şevki bulabilirim.

      Sil
  3. He is psychometric izledin mi

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. maalesef izlemedim. tavsiye eder misin? ^^

      Sil
  4. Yanıtlar
    1. ya ben izlemedim kill it'i. hatta öveni de duymamıştım ama şimdi merak ettim mutlaka bi göz atıcam yorumlarına, teşekkürler^^

      Sil
  5. 2020 yılının en iyileri ne zaman gelecek merakla bekliyorum

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. aralık ayının son haftasına yazıyorum hep, inşallah yine öyle olur. hayır son güne kadar yeni bir dizi bitirme ihtimalim var dizilere haksızlık olsun istemiyorum hhahhahaa^^

      Sil

Sen de izledin mi? İzlemedin mi? Peki şimdi izlemeyi düşünüyor musun? Bekliyorum yorumlarını^^