''If you want the rainbow, you have to deal with the rain''
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

28 Aralık 2016 Çarşamba

2016'nın En İyi Filmleri

Her hafta 1-2 kere sinemaya giden ve evde de sabahlara kadar ard arda film izleyen bi manyak olarak bu sene izlediğim film sayısının haddi hesabı yok...

Ama ilk 10'umu oluştururken zorlandım. Yani bence hepsi mükemmel filmler ama onaylamayacak pek çok kişinin olduğundan eminim. Herkesin onaylayacağı ve film otoriterleri tarafından alkış alan filmler seçemedim nedense... 

Neyse efendim. Geçen seneki listem için tıktık diyorum ve sizi bu senenin listesine davet ediyorum...

Tabii ki beğeni sırasına göre değiller!

1) Fantastic Beasts and Where to Find Them
fantastic beasts and where to find them ile ilgili görsel sonucu

2016 sonunun en büyük bombası! Öncelikle ben tam bir Potterhead'im. Peki Potterhead nedir? Üzerinden bunca yıl geçmesine rağmen hala Harry Potter'ın atmosferinden ve büyüsünden çıkamamış, hayatının her anında Harry Potter'a ait izler bulunan, kitaplarını sayısız kez okuyup filmleri sayısız kez izlemiş bir çeşit saplantılı manyak demek Potterhead. Benim gibiler için Fantastic Beasts bayram yeri demek. Film tam anlamıyla mükemmeldi! Harry Potter'ı izlemeyenler de filmi anlayabilir ama asla % 100 zevk alamayacağını düşünüyorum. Mekanlar, bazı kelimeler, büyüler, çeşitli göndermeler kesinlikle Harry Potter'ı az buçuk bilenlerin zevk alabileceği türdendi. 

Ayrıca sondaki 15sn lik Johnny Depp bombasına ne demeli? Arkadaşlar ben ilkokul 2. sınıftan beri tedavisi olmayan Johnny Depp'e ölüp bitme hastalığından muzdaribim. Eminim ki salonda JD göründüğü an çıkardığım sesler yüzünden herkes dönüp bana baktı. Filmi sevmek için o 15 sn bile yeterdi ama neyse... Film cidden dehşet-i cengizdi. Mutlaka izleyin!

2) Peculiar Children of Miss Peregrine
peculiar chıldren of miss peregrine ile ilgili görsel sonucu

Tim Burton'ın yönettiği ve benim sevmediğim bir film henüz yok. Benim gibi hayal dünyasından çıkamayan fantastik kafalılar için biçilmiş bir kaftan bu film. Dedesinin yıllar boyu anlattığı masalların gerçek olduğunu farkeden bir çocuğun dedesinin bıraktığı ipuçları ile o fantastik evreni bulması ve ordaki çocuklara yardım etmesini anlatan mükemel bir yapım. Renkler, karakterler, atmosfer çok çok çok güzel. 

3) X-Men Apocalypse
x men apocalypse ile ilgili görsel sonucu

Bilim kurguyla özellikle de fantastik bilim kurguyla aram çok iyi. Evet fantastik her şeyi seviyorum, anladınız artık bunu... X-Men bence her bölümde heyecanı, aksiyonu ve olay akışını saçmalamadan, beklentiye %100 cevap vererek sürdürebilen nadir fantastik serilerden. Genelde yeni giren karakterler filmlere bir yakışmaz, gözümüz onları istemez ama X-Men'de bu hiç olmadı. Apocalypse, tüm seriyi aratmayacak güzellikteydi. 

4) La La Land
lala land ile ilgili görsel sonucu

Bir filmle beni tanımlamak isteseniz direk bu olurdu sanırım. Nasıllll beğendiğimi anlatamam. Los Angeles'ta birbirini bulup sonradan kaybeden iki romantik hayalperestin hikayesi. Bu filmi ne mükemmel yapıyor derseniz 3 kelime yeter sanırım anlatmaya: Emma Stone, Ryan Gosling ve müzikal!

5) Me Before You
me before you ile ilgili görsel sonucu

Belki kitabını okumadım ama sanırım okuyanlardan daha büyük sabırsızlıkla bekledim bu filmi. Kitabı okuyanlardan iyi yorumlar almadığını düşünürsek iyiki de okumamışım çünkü ben filmden inanılmaz etkilendim. Hayattan kopmuş, yaşama sevinci kalmayan hasta bir adamın hayatına güneş gibi doğan bir kız ve masalsı bir aşk. Sam Claffin inanılmaz etkileyici, Emilia Clarke eşsiz bir moda anlayışıyla karşımızda, hikaye çok dokunaklı... Mutlaka izlenmeli.

6) Alice in Wonderland: Through the Looking Glass
İlgili resim

Dediğim gibi 2. sınıftan beri Johnny Depp hayranıyım ve izlemediğim filmi yok. Ama kesinlikle Alice in Wonderland serisinin bendeki yeri başka. Çünkü Johnny Depp filmde oynamadan önce de ben tam bir Alice manyağıydım. Küçükken beyaz bez ayakkabılarımın üzerine keçeli kalemlerle Alice kitabımdan resimler çizerdim, yıllar önce gittiğim ilk kostümlü partide şapkacı olmaya çalışmıştım (olamadı). O yüzden bu film benim için çok özel. Hele ki bu filmin hikayesini tamamen şapkacı üzerine kurulması ve Sacha Baron Cohen'in mükemmel oyunculuğu eklenince... Tam bir görsel şölen!

7) Deadpool
İlgili resim

Deadpool'u ne izlemeyen kaldı ne de sevmeyen var! Bilim kurgu, aksiyon ve komediyi aynı filmde toplayan Deadpool için şimdiden 2. filmin yolunu gözler olduk. Kısa sürede bir seri haline dönüşeceği belli. En sempatik süper kahraman Deadpool da ''En sevdiğin süper kahraman kim?'' sorularına Spierman, Batman, Superman ve Ironman'den sonra cevap olmaya başladı bile^^

8) Suicide Squad
suicide squad movie ile ilgili görsel sonucu

Sinemakalite yorumu yaparak filmi hiç sevmeyenler de dolu biliyorum ama ben yüzeysel insanlardanım sanırım, çok sevdim. Filmde kötü karakterin (herkes kötü ama ben alt edilmeye çalışılan kötüden bahsediyorum) saçmalığından öte beğenmediğim hiçbir şey yok. Herkes gibi Jokere'e de hayran kaldım ve onun çevresinden dönen 2. bir filmi sabırsızlıkla bekliyorum. Bu iyi kalpli kötü adamlar hepimizin kalbine taht kurdu bu sene^^

9) Bridget Jones's Baby
bridget jones’s baby ile ilgili görsel sonucu

Bu film eminim ki kimsenin listesinde olmayacak ama benim için yeri çok başka... Bridget Jones's Diary filmleri çocukluğumda izlediğim ve ennn çok beğendiğim filmlerdi. Sonra internetten film izlemek falan çıktı da oturup defalarca izledim. 2016'da, son filmin üzerinden 12 yıl geçtikten sonra, aynı karakterleri görmek bende çok değişik duygular uyandırdı. Romantik komedi filminde gözlerim doldu, nostalji yaşadım, çocukluğum aklıma geldi falan. Gözlerim deli gibi Hugh Grant'ı arasa da canım bitanem Colin Firth'ü Darcy rolünde tekrardan izlemek (ilk 2 Bridget Jones filminin yanı sıra filmin esinlenildiği Pride and Prejiduce BBC serisinde de Darcy idi kendisi) tam anlamıyla mükemmeldi. Kim ne derse desin bu film benim ilk 10'umda!!!

10) Zootropolis / Zootopia
İlgili resim

Animasyon filmleri izlemeye bayılsam da en sevdiğim filmler listesine kolay kolay koymuyorum. Pek çoğu yetişkinlerin yanı sıra çocuklara da hitap ettiği için kriterlerim yükseliyor sanırım. Amaaaaa... Amaaaaa.. Zootopia bu sene animasyon filmlere dair tüm kriterlerimi sildi süpürdü. Tamamen yetişkinlere yönelik bir animasyon olduğunu düşünüyorum çünkü çocukların anlayamayacağı ayrıntılar çok fazlaydı bence (yada yeni nesil zannettiğimden daha fazla şey biliyor). Her detaya, müziklere, karakterlere, renklere, Zootropolis şehrine, hikayeye her şeye her şeye bayıldım!!! Hem ders veren, hem eğlendiren hem de inanma/başarma gücü veren bir filmdi. Tam 3 kere izledim hatta. Yine koyun, yine izlerim. Çok güzeldi!!!!



Evet listem %100 Amerikan filmleriyle dolu. Bu demek değil ki diğer ülkeler film yapamıyor. Elbette yapıyor ama Hollywood diğer ülkelere oranla 10 kat fazla film ürettiği için filmlerinin beğenilme olasılığı da artıyor. Listeyi Amerikan filmlerinden oluştursam da bahsedilmeye değer diğer filmler de yazmak istiyorum. Belki boş vaktinizde göz atarsınız.

BAHSEDİLMEYE DEĞER KORE FİLMLERİ
Bence Kore filmleri açısından çok parlak bir yıl değildi. Bence diyorum çünkü: Özellikle yabancı listelere bile giren, beğeni rekorları kıran Agassi'nin, benim listemde olmadığını düşünürsek neden listemin kısa olduğunu anlarsınız sanırım.

Bigbang10 The Movie: Bigbang Made
Bigbang10 The Movie: Bigbang Made ile ilgili görsel sonucu

Şimdi Melly bu film mi? diyenleriniz olacaktır. Bence film^^ Ama belgesel demek daha doğru olabilir. Bigbang'in kuruluşunun 10. yılı anısında, özellikle MADE dünya turunun kamera arkasını ve 5 grup üyesinin aralarındaki bağı bize gösteren bir film. Anca benim gibi VIP'lere anamlı gelicek bu film bence bu sene kaçmazdı. Ama bırakın Türkçe'yi İngilizce altyazısı yok daha. Korece izledim ben, Korecem yettiği kadar. Yani 1-2 kere daha izlerim bu bahaneyle^^

Train to Busan
train to busan ile ilgili görsel sonucu

Gerilim pek sevmediğim bir tarz. Zombi temalı bir gerilim filminin en sevdiğim filmler listesine gireceğini söyleseniz asla inanmazdım. Ama oldu! Train to Busan cidden mükemmel bir film. Soluksuz izleniyor. Dur durak yok! Her an bir aksiyon bir hareket bir heyecan var. Tabii Gong Yoo da! Kore severlerin mutlaka mutlaka mutlaka izlemesi gereken bir film! 

A Violent Prosecutor
a violent prosecutor ile ilgili görsel sonucu

Haksızlığa uğrayarak hapse atılan bir savcının, hapishanede tanıştığı bir dolandırıcının yardımıyla adaleti bulmaya çalıştığı aşırı eğlenceli bir hikaye. Bu hikayeyi ve filmi bu kadar güzel yapan şeyin kesinlikle Hwang Jeong Min ve Kang Dong Won'un usta oyunculukları olduğunu düşünüyorum!


BAHSEDİLMEYE DEĞER TÜRK FİLMLERİ

Annemin Yarası
annemin yarası ile ilgili görsel sonucu

Hakettiğinden çok çok çok az takdir gördüğüne inandığım bir film. Bu senenin en en en iyi Türk filmiydi bence. Filmin atmosferinde kendimi kaybettim. Mekanlar, müzikler inanılmazdı... Hikaye roman olsa, okurum! Çok iyiydi. Karakterler... Zaten kadroya bir bakar mısınız??? Ozan Güven döktürdü! Meryem Uzerli, Okan Yalabık ve Bora Akkaş kendine hayran bıraktı. İzlemeyenlerin çok şey kaçıracağını düşünüyorum!

İkimizin Yerine
ikimizin yerine ile ilgili görsel sonucu

Gişesi çok yüksek olsa da yorumlar pek de olumlu değildi bu filme. Film zevkim cidden farklı sanırım benim. Çok etkileyici, böyle kursakta kalan bir aşk hikayesi vardı burda. Tasvip edilmeyen öğretmen-öğrenci ilişkisinin çok eleştiri aldığını biliyorum, ben de tasvip etmiyorum. Ancak filmler sadece tasvip ettiğimiz hikayeler üzerine kurulmalı diye bir kural da yok sanırım. Sadece onay verdiğimiz, etik ve ahlak kurallarına uygun senaryoları mı film yapmalılar? Böyle aykırı hikayelerin çok daha başarılı senaryolar oluşturabildiğini gördük bence. Çok iyi bir filmdi. Nejat İşler dönüşünü çok iyi yaptı.


BAHSEDİLMEYE DEĞER HİNT FİLMLERİ
Hintçeye olan tahammülsüzlüğüm ve filmin arasına giren anlamsız müzikle dans etme temasını (yani direk Bollywood'u) anlayamayışım sebebiyle Hint filmlerini çok sık izlemiyorum. Sadece takip ettiğim bir kaç oyuncu var o kadar. Hint filmi bilgime güvenmeyerek bu listeye film ekledim yani. Naçizhane...

Tamasha
tamasha ile ilgili görsel sonucu

Duyduğum kadarıyla beklenilenden az beğenilmiş bir film. Hepimizin adeta bir robotmuşçasına kendimize yazılan rutin hayatları, hergün aynı günü yaşamamızı eleştiren; daha doğrusu bu döngüden kurtulmak için çabalayan bir adamı anlatan bir film. Ama anlatıyor diyorsam, öyle herkes gibi anlatmıyor. Masalsı bir dilde, aşkla, heyecanla anlatıyor. Filmin sonundaki sahne gösterisini izlemeyi yada en başındaki masalcı amcayı birebir dinlemeyi çok isterdim. Bence çok başarılı bir filmi yaa nesini beğenmediler ki???



Kendi zevkime göre (herkesten biraz farklı olabilir) 2016'nın film önerisi bunlardır efendim. Bence hepsini büyük bir zevkle izlersiniz. 








4 yorum:

  1. Hahaa kızma ama mesela ben tamasha'nın hiçbir şeyini beğenmedim 🙇 yönetmenin tarzı kırık kalp ben.

    Listenin 1.numaralı filmi ve la la land ı acip merak ediyorum. Sınavlar bitsede izlesem.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ayy aşkolsun ne kızıcam ya hahaha
      zaten bollywood dan iyice anlayanlar genelde beğenmemiş, puanları falan kötü hep. yönetmeni falan hiç tanıman zaten. ben işte kendimce beğendim nedense, benim tarzım garip demek ki^^
      fantastic beasts tam bir efsane! lala land ise tek kelimeyle mükemmel bence. romantik müzikal seviyorsan tabii... müzikal sevmeyenler de var ama bir bollywood sever müzikal de sever diye tahmin ediyorum^^

      Sil
  2. Doğru tahmin :) filme güzel yoğrulmuşsa severim çok.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. hah işte o yüzden bi şans verebilirsin sen o filme^^
      müzikal herkese göre bi şey değil, malum..

      Sil