''If you want the rainbow, you have to deal with the rain''
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

29 Aralık 2015 Salı

2015'in En İyi Filmleri

Çok fazla film izleyen birisiyim. Ciddiyim. Haftada en az 2 kere sinemaya gitmeye çalışır, evde de her boş anımda film başına otururum.

Film yorumculuğu resmen hayalimin işi olsa da maalesef olamadım, nasıl olunur onu da bilmem. Yine de izlediğim filmlerin yapımcısı olan ülkelerin ve film türlerinin çeşitliliğine bakarak repertuarımın çok geniş olduğunu ve filmlerle ilgili geniş fikir ve bilgiye sahip olduğumu içim rahat söyleyebilirim (ay çok çirkin oldu bu paragraf kendini beğenmiş bi gıcık yani hihihihi).

Bu listeyi filmlerin sanatsal kalitesiymiş, görüntü bilmemnesiymiş onları düşünerek hazırlamadım asla. İzledim, zevk aldım, bitti!

Yine listenin kesinlikle beğeni sırasına göre olmadığını belirtmek isterim.

1) Hunger Games: The Mockingjay Part 2

Bütün seriyi büyük bir hayranlıkla izlediğimi söylemeliyim önce. Bu filmde ise serinin bitiyor olmasını verdiği burukluk vardı içimde. Açıkçası serileri izlemeyi, sıradaki filmi heyecan ve merakla beklemeyi seviyorum. Açlık Oyunları da yine seyirciyi hayal kırıklığına uğratmayacak bir görsel şölendi.

2) Maze Runner: The Scorch Trials

Yine bir seri. Geç keşfettim, keşfedince hayran kaldım. Aslında Açlık Oyunları ile çok benzer tarza sahip bir film. Ayrıntılarıyla düşünülmüş, olası ve olası olduğu için de acılı bir distopya. Açlık Oyunlarını sevdiyseniz bunu da seversiniz. Sanırım benim tarzım da aksiyon-distopya türüymüş^^

3) Cinderella

Aranızda benim masallarla büyüdüğümü ve hala da masallarla yaşadığımı bilmeyen varsa şu anda öğrenmiş oluyor. Masallar benim için çok önemli, hayatımın büyük bir kısmı, yaşadığım zorluklardan sonra ayakta kalmamı ve yaşamamı sağlayan etmenlerden birisi (gerçek zorluklardan bahsediyorum, alındaki sivilce, sevgilimle ayrılmam falan değil). Cinderalla da bu sene bana güç veren filmlerden birisiydi. Atmosfer beni aldı götürdü. Gerçekten çok beğendim.

4) Fifty Shades of Grey

Bu filmle ilgili söylenecek çok şey var aslında. Öncelikle kitap serisini okuyup filmi heyecana bekleyenlerdenim. Filmden de elim boş çıkmadım -her ne kadar daha iyi olabileceğini düşünsem de-. Kitapta yoğun erotik cümleleri okuyanların, kafalarının ters çalışmasından ve önyargılarından dolayı, esas konu olan, aşkı için saplantılarından vazgeçen ve psikolojik savaş veren adamla aşkı için kapalı dünyasının dışına çıkmaya çalışıp kendisiyle savaş veren kadının aşk hikayesini kaçırdıklarını düşünüyorum. Çok uzun ve karmaşık bir cümle olduğunun farkındayım, lütfen dönüp tekrar okuyun^^ Bence oldukça güçlü ve farklı bir aşk hikayesiydi. Ayrıca bir başka kapıdan bakacak olursak kitaplar ve filmler farklı dünyaların, hayatların kapısını bize açmaz mı? Fetişizm de sizinkinden farklı dünyaya ait olan bir şey olamaz mı? Beğenmeyen beğenmez tabii ama ağır eleştri, aşağılama ve hele ki ayıplamaları çok yanlış buluyorum.

5) Miss You Already
miss you already 2015 ile ilgili görsel sonucu

İzlediğim en güzel hikayelerden birisiydi. Drew Barrymore hayranlığıyla başlamış olsam da filmde Toni Colette e hayran kaldım. İnanılmaz bir dostluk ve bağlılık hikayesi. Her yaştan herkese tavsiye ederim. Özellikle de hala dost olmayı bilemeyenlere.

6) Still Alice
still alice 2015 ile ilgili görsel sonucu

Bu filmle ilgili söyleyebileceğim tek bir cümle bile spoiler olabilir sanırım. Yine Julianne Moore a hayran bırakacak bir oyunculuk... İnanılmaz bir anne, inanılmaz bir kadın. Sonu Kore filmlerini aratmasa da yılın en iyilerinden.

7) Avengerts: Age of Ultron

Marvel'e mi zaafım var yoksa sadece süper kahramanlara mı bilemiyorum. Benim için tüm Avengers filmleri süper ötesiydi. Bu da nefessiz izlediğim bir aksiyon oldu. Her bir karakter ayrı bir canım!

8)Dragon Blade

Offff offff!!! Bu filmi acayip beklemiştim ve o kadar güzel o kadar güzeldi ki göz kırpmadan izledim.  Film için ayrı bir post da yazmıştım, isteyenler göz atabilir. Filmde Siwon var -ki oyunculuğunu ispat etti bu sene sanırım-, Jackie Chan var, Adrian Brody var -ki ben sevmem- ve en sevdiğim Amerikan aktörlerden John Cusack var. İnanılmaz bir atmosfer yaratılmış, bol aksiyonlu, sadakati ve vefayı gösteren mükemmel bir tarihi film.

9) The Beauty Inside
İlgili resim

Yılın en iyi Kore filmiydi sanırım. Gerçekten o kadar güzeldi ki. Ayrıca kırmızı halıydı mübarek. Gözümü kırpsam yeni bir ünlü çıktı karşıma. Film her sabah uyandığından yüzü, sesi, boyu posu yani her şeyi değişen bir adamın bir kadına aşık olmasını anlatıyordu. Sizin de tahmin edeceğiniz üzere her yeni tip neredeyse yeni bir ünlü tarafından canlandırılmıştı. Ama bu filmi bu listeye ünlüler geçidi olmasından dolayı değil gerçekten harika olduğu için koydum. Mutlaka izleyin!

10) Sevimli Tehlikeli

Neden, nasıl bilmiyorum ama Özcan Deniz hep benim beğendiğim tarzda filmler yapıyor. Bu film o kadar tatlı o kadar iç kıpırdatıcıydı ki nasıl büyük bir zevkle izledim anlatamam. Bollywood tarzi müzikleri mi desem Hollywood romantik-komedi tarzı sahneleri mi desem ne desem... Çok güzel bir harmandı. Klasik bir romantik komedi severseniz bence bayılırsınız buna^^

Öncelikle belirtmek isterim ki 'ayy ben Türk filmi hiç izlemem, güzel değiller bi kereee' diyen tiplerden asla ama asla değilim!!! Türk filmi izlemeyi çok seven bir insanım ve bence film sektörümüz her geçen yıl daha iyi bir noktaya geliyor. Eskiden sinemaya gittiğimde birkaç ayda bir vizyonda tek bir tane Türk filmi olurken şimdi neredeyse tüm filmler yerli film olabiliyor. Özellikle 2014 çok verimli bir yıldı. 2015'de ise sanırım çıkan Türk filmleri nicelik olarak oldukça fazla ancak nitelik olacak çoğu sadece absürt komedi türünde. Her ne kadar bazı absürt komediler bana hitap etse de maalesef çoğundan zevk alamadığım için listeye fazla ekleyemedim. Yoksa yerli filmlerin listemde çok daha fazla yer kaplamalarını isterdim.

Benim listem genelde çoğunluktan farklı oluyor. Beğenilerimin farklı olması iyi mi kötü mü bilemiyorum ama durum bu. Bu listede çok popüler olduğundan emin olduğum bikaç kalem yok değil tabi ^-^ Yine de bu sene umarım herkesin kenara not alabileceği veya çoktan izleyip beğendiği filmlerden oluşan bir liste yapmışımdır ^-^

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Sen de izledin mi? İzlemedin mi? Peki şimdi izlemeyi düşünüyor musun? Bekliyorum yorumlarını^^