''If you want the rainbow, you have to deal with the rain''
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

3 Ocak 2022 Pazartesi

2021'in En İyi Kore Dizileri

Yeminle 10 gün önce hazırladım bu yazıyı, ayın 29'unda da yayınlayacaktım nasıl oldu ne oldu bilemiyorum unuttum gitti :((( Şehir dışındaydım 1 hafta boyunca, telefondan yayınlarım dedim ama işte bende o kafa ne gezer... Çok özür dileyerek yeni yılın 3. gününde karşınızda efendim o malum liste. Bundan sonraki her cümle 10 gün önce yazılmıştı bilginize :) 

.

.

.

Ne ara buraya geldik ben de bilemiyorum. Pandemi dolayısıyla başkaları için geçmek bilmeyen zaman benim için nedense su gibi geçiyor. İnanın asosyal olmak çok zor iş. İzlemek istediğim dizilerin/filmlerin, okumak istediğim kitapların hiç birine yetişemiyorum, görmek istediğim tiyatro oyunlarının, gezmek istediğim müzelerin hiçbirine gidemiyorum. Sıradan sosyal bir insandan daha yoğun bi hayatım var sanki hahaha...

Neden bunu anlattım, çünkü ben yine yeniden bir seneyi izlemek istediğim dizileri yetiştiremeden bitiriyorum ve üzgünüm bu duruma. Kendimi uluslararası bi yetki merkezi sanıyorsam demek, iyi olup da ben izlemediğim için bu listeye giremeyen dizilere haksızlık yaptığımı sanıyorum kendi kendime. Onların da çok umrunda ya sanki. 

Blogta yanda bi mail adresi var ve oraya en çok dizi tavsiyesi almak isteyenler mail atıyor. Bu arada çok mail geliyor ve ben buna çok seviniyorum, bi yandan da şaşırıyorum çünkü blogum o kadar popüler değil. Ama hepsine seve seve cevap veriyorum emin olun ki. Hep yazın siz, çok çok teşekkürler bana yazdığınız için. Neyse işte tavsiye diyordum... Tavsiye vermek inanın çok zor yani herkesin tarzı o kadar farklı ki.. Goblin'i sevmeyen var mesela ne tavsiye vereyim ben şimdi o kişiye -_-  O yüzden ilk olarak herkese diyorum ki mutlaka geçen senelerin en iyi diziler listelerine bakın, çünkü gerçekten kaliteli diziler var o listelerde. Ha hiçbiri uymuyordur size o zaman ben yine tavsiye veririm orası ayrı tabi. 

İşte tam da bu yüzden, her zamanki gibi geçen senelerin listelerini bırakıyorum buraya. Bi göz atın derim ben:

2014'ün En İyi Kore Dizileri

2015'in En İyi Kore Dizileri

2016'nın En İyi Kore Dizileri

2017'nin En İyi Kore Dizileri

2019'un En İyi Kore Dizileri

2020'nin En İyi Kore Dizileri


Diziler de her zamanki gibi beğeni sırasına göre değil rastgele sıralanmış durumda.

1) DOOM AT YOUR SERVICE


Bir senaryo yaz romantik-fantastik temalı sonra da başrollere Seo In Guk ve Park Bo Young koy, kötü olabilir mi???? İmkanı yok tabii ki. Bol aksiyonlu, aşklı, supernatural elementli ve tabii ki gukguklu (Seo In Guk) mükemmel bi diziydi. 

Dizi yorumum için TIKTIK

2) MY ROOMMATE IS A GUMIHO



E yine romantik-fantastik, üzerine de bol miktarda komedi.. Cıvıl cıvıl karakterler, ponçik ponçik bi aşk daha ne olsun? Bu sene beni Jang Ki Young hayranı yaptı, uzun zamandır özlediğimiz yeni bi 'mükemmel erkek' karakteri sundu bize. Yeni oppa'mız hayırlı olsun. Koşa koşa izleyin aşk böcekleri.

Dizi yorumum için TIKTIK

3) YOUTH OF MAY



Bu senenin sürprizlerinden birisiydi bu dizi. Böyle kalp cızlatan, iç acıtan, şefkatli, dram dolu... Sevip de kavuşamamak, dava peşinde koşmak, inanç aşk herşey var bu dizide. Kendi yorumuma baktım da 'Sanırım fark etmeden bu senenin en iyi dizisini buldum' demişim. Siz de öyle hissetmek isterseniz mutlaka izleyin. 

Dizi yorumum için TIKTIK

4) MAD FOR EACHOTHER



Senenin bir diğer sürprizi diye de buna diyebilirim. Mini bi dizi ama tadından yenmiyor. Keşke bitmese denilenlerden. İnanılmaz orjinal, farklı bir senaryo, akış bambaşka, oyuncular yenilikçi. Nice dizilere 16+ bölüm çekeceklerine bunu uzatsalarmış keşke. Tüm dizilerde göreceğinizden farklı bir aşk hikayesi izleyeceğinize söz verebilirim.

Dizi yorumum için TIKTIK

5) SELL YOUR HAUNTED HOUSE



Fantastik romantik zannederek başladığım ama romantizm elementleri pek olmayan, onun yerine bol aksiyonu olan, beklentilerin yine çok dışında kalan bir diziydi. Maalesef ki bön bir dönemime geldiğinden yorumunu yazamamışım ama görüntüler olsun, oyuncular olsun, hikayeler olsun dolu dolu bir diziydi. Her bölümde farklı bir hayalet hikayesi, başroller arasında mükemmel bir kimya ve paslaşma, adı pek duyulmasa da bu senenin en iyi dizilerinden birisiydi bence.

6) HOSPITAL PLAYLIST



Geçen sene ilk sezonu listemdeydi, bu sene de ikinci sezonu. Listeler beğenme sırasına göre oluşturulmuyor ama bu dizi şimdiye kadarki en iyi Kore dizilerinden birisi diyerek bu senenin en iyi dizisi olduğu ipucunu verebilirim. Anlayana şöyle diyebilirim: Kore'nin Friends'i. Onun dışında anlamayana da geçen seneki listemde yazdığım yazıyı aynen copy paste yapıyorum buraya çünkü hissiyat aynı:

"Yazısını yazamadım, yazmaya bir türlü elim gitmedi. Neden? Çünkü kelimelerim yetmedi. Çocuklar çoooooook iyi bir dizi, ama öyle böyle değil. Senenin en kaliteli yapımı diyebilirim. Biraz Amerikanvari, klasik Kore tarzını arayanlara uymaz, zaten de Netflix dizisi. Aynı okuldan mezun ve aynı hastanede yaşayan 5 doktor arkadaşın hayatını izliyoruz. Ama böyle olaylar olaylar, entrikalar, kötü adamlar falan değil. Bayaa hayatın içinden dertleri, sorunları, insani ilişkileri, işleri, aşkları her şeyini en organik şekilde izliyoruz. İnanılmaz 5 oyuncu: Jo Jung Suk, Jung Kyung Ho, Kim Dae Myung, Jeon Mi Do ve Yoo Yeon Suk; inanılmaz bir kimya aralarında. Gerçek hayatta da artık çok samimi arkadaş olmuşlar zaten, çünkü insanın olası gelir o kadar iyi ki ortam. Her şey 4-4'lük, zaten o kadar patladı ki 2. sezon da yolda. Ama bu kadar mükemmel dizinin en mükemmel yanı kendisi değil, müzikleri. Mido and Falasol diyorum başka bişey demiyorum. Bilen anladı bilmeyen koşsun videolarını izlesin. Bakın dinlesin demiyorum, izlesin diyorum, işin püf noktası orada^^"

Not: Mido and Falasol ün 2. sezon şarkılarını da mutlaka dinleyin!

7) DALI AND THE COCKY PRINCE



Kaç diziye sürpriz dedim, kaç diziye mükemmel dedim bilemiyorum ama bu dizi gerçekten çok iyiydi. Yılın tartışmasız en iyi romantik komedisiydi. Ponçik bir aşk, mükemmel karakterler ve mükemmel oyuncular. Aşk izlemek istediğinde başa sar sar izle o şekil yani. Zarif Park Gyu Young ve karizmatik Kim Min Jae'yi radarıma aldım bu dizi sayesinde, o kadar beğendim oyuncuları da yani. 
Bol keseden romantizm, komedi, bi tutam dram, bi tutam aksiyon az da gerilimle kusursuz lezzet çıkmış ortaya.

Dizi yorumum için TIKTIK

8) LIGHT ON ME



24 dakikadan 16 bölüm yapıp insanın içi nasil da pançak pançak gülümsetilebilir? Anca böyle olur işte. Light On Me -şaşırmayacaksınız ama- yılın sürpriz dizilerinden. Neden? Bi kere Kore'de pek popüler olmayan LGBT+ konulu. Asosyal bir lise öğrencisi olan Tae Kyung artık yalnız kalmak  istemediğine karar verir ve öğretmeninin tavsiyesiyle okulun öğrenci birliğine katılır. Öğrenci birliği yukarıdaki fotoda da gördüğünüz gibi ay parçası çocuklardan oluşuyor tabii ki ve bizim Tae Kyung da orda aşkı keşfeder. Birbirinden genç ve iyi oyuncular, hepsi birbirinden iyi karakterler ve sıcacık bi hikaye... İnanılmaz doğal, yenilikçi, ve özlediğimiz tazelikte bir dizi. Eski okul dizilerini hatırlattı bana. Mutlaka izleyin derim ben.
.
.
.
.
.
Bu diziden de yola çıkarak bu sene Kore ekranlarındaki LGBT+ devriminden bahsetmek istiyorum birazcık. Eşcinsellik Kore'de de aynı bizim ülkemizde olduğu gibi yok sayılan ve ayıplanan bi tabuyken yavaş yavaş kendilerini açmaya başladılar son yıllarda (biz hala yerimizde sayalım). Bir toplumun kültür gelişimini dizi ve film yapımlarıyla takip edebilirsiniz. Mesela dizilerde hükümet eleştirilebiliyor mu, siyaset alay konusu olabiliyor mu, görsel efektler ne seviyede teknolojiyle yapılmış, cinsellik sahneleri ne derecede açık, eşcinsel karakterler özgürce ve hetero karakterlerle aynı özgürlükte sahnelenebiliyor mu? Kore'nin yavaş yavaş kültürel geriliğinden de sıyrıldığını ve toplumsal eşitlik ve özgürlüğe daha çok önem vermeye başladığını görmüş olduk bu sene. Ben de LGBT+ destekçisi bir blog yazarı olarak bu sene izlediğim bikaç Kore dizisini buraya yazmak istedim. Mailde de sorular geliyor bazen, biraz yardımcı olabilir.
Not: Yine de en iyi LGBT+ dizileri Tayland ve Tayvan yapımı belirtmek isterim.

KORE'DE GAY DEVRİMİ


1) NOBLEMAN RYU'S WEDDING



Joseon döneminde geçen dizide, Hi Wan'ın kız kardeşi düğününden kaçınca Ki Wan kadın kılığına girerek kardeşi yerine Ho Seon ile evlenir. Ailelerin gururu ve prestiji söz konusu olunca gerçek gelin bulunup geri getirilene kadar bu ikili bu oyunu devam ettirmeye karar verirler. Birlikte yaşayıp evli rolü yaparken yavaş yavaş ne kadar iyi anlaştıklarını ve gerçek geline ihtiyaçları olmadıklarını anlarlar :)) 

2) PEACH OF TIME



Tayland-Kore ortak yapımı bu dizide Tayland'ın da popüler LGBT+ oyuncularından birisi yer alıyor. Peach uzun zamandır arkadaşı olan ve hoşlandığı Yoon Oh'yu ziyaret etmek için Tayland'dan Kore'ye gelir. Bikaç gün birlikte geçirdikten sonra onda bir gariplik olduğunu farkeder ve onun hayalini gerçekleştirmek içi elinden geleni yapar.

3) YOU MAKE ME DANCE



Okuluna devam edebilmek ve annesini desteklemek için tefecinden borç alan modern dans öğrencisi Song Shi On ve ondan borç toplamak için gelen Jin Hong Seok'un hikayesini izliyoruz. Shi On borcunu ödemeden kaçmasın diye onu gözlem altında tutan Hong Seok yavaş yavaş onun hayalini ve eğitimini desteklemeye başlar ve bu ikili arasında farklı bir bağ kurulur.

4) MY SWEET DEAR



Ünlü bir restoranda ünlü bir şef olan Yoon Do Gun kendi bildiğini okumaya ve mutfağını kendi kurallarıyla yönetmeye alışkındır. Birden bire karşısında mutfağına kendisine rakip olan Choi Jung Woo'yu bulur ve bu ikili sadece kazanan tarafın mutfağı elinde tutabileceği bir yarışa girerler. Tabii ki de bu yarış içinden bir aşk doğar.

5) TO MY STAR



Kariyeri düşüşte olan büyük star dışa dönük Kang Seo Joon ve mütevazi yaşantılı, içine kapanık aşçı Han Ji Woo birlikte yaşamak zorunda kalırlar. Ama kariyerini toparlamaya çalışan magazinsel ve aşırı sosyal bi karakterle sakin hayat sürdürmeye çalışan çekingen bi karakterin ilişkisi pek de kolay olmaz. 
Bu dizinin filminin  de çekildiğini, Netflix'te olması sebebiyle en popüler yapımlardan birisi olduğunu ve yukarıdaki 'En İyiler Listesi'ne girmeyi ucundan kaçırdığını da eklemeden geçemeyeceğim. Bana kalırsa kısa, tadında ve oldukça keyifli bi yapımdı. 
.
.
.
.
.
Bu şekil alternatif bir dizi listesini de bu senenin sonuna hediye olarak eklemek istedim. Ben şahsen çok seviyorum LGBT konulu dizileri izlemeyi çünkü bildiğimiz klişe aşk hikayelerinin çok dışında oldukları gibi toplumda kabul görme kaygısı, saklanma/gizlenme, dışlanma, aile problemleri, kimlik bunalımları gibi oek çok gerçekçi ve farklı elementleri de bünyelerinde barındırıyorlar. Şiddetle tavsiye ederim.

Yine pandeminin egemen olduğu bir yılın sonuna geldik. Ama zannediyorum ki şu noktada herkesi virüste çok ekonomi vuruyor. Herkese önce akıl ve beden sağlığı sonra da refah ve huzur diliyorum yeni senede. Umarım hepimiz için hayat daha güzel olur. Güçlü kalın, pozitif olun. Susmayın! Hakkınızı savunun. Allah sonumuzu hayretsin.. Seneye yine gelin bu bloga olur mu?



















Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Sen de izledin mi? İzlemedin mi? Peki şimdi izlemeyi düşünüyor musun? Bekliyorum yorumlarını^^