''If you want the rainbow, you have to deal with the rain''
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

11 Ağustos 2020 Salı

İzledim: Backstreet Rookie

Ne diziler yazacaktım, neler neler izlemiştim ama yok bir türlü klavyeyi alamadım elime... Bana dizi yazdıracak ilahi bir güç lazımdı kiiii Ji Chang Wook'un dizisi bitti ve ben anında sabahlayarak izledim. Sıcağı sıcağına yazmak istiyorum.

Jung Saet Byul 10 yıllık platonik aşkı Choi Dae Hyun'a yakın olmak için onun sahibi olduğu markette part-time olarak çalışmaya karar verir. Ancak ortada birkaç sorun vardır: Saet Byul'un sorunlu hayatı, marketin sıkıntıları ve Choi Dae Hyun'un kız arkadaşı...!!

Başrolde iki gözümün çiçeği Ji Chang Wook var. Çok seviyorum, böyle gülünce salak salak kıkırdıyorum. Romantik komedi yapsın devamlı aşkla baksın istiyorum. 

Askerden döndü, Melting Me Softly'yi yaptı. Bişey demedim askerlik mahmuru, yol yorgunu, toplar kendini, bir hata etmiş büyüklük bende kalsın dedim. Ammaaa bu sefer iki oldu, ve ben cidden sinirlenmeye başladım. Az sonra yazıcam nedenlerini.

Diziye ismini veren başrol Saet Byul rolünde ise (dizinin orjinal korece adı Pyeonuijeom Saetbyeoli yani market Saet Byul'ü gibi bişey aslında) Kim Yoo Jung var. Bu 99'lu kundaklık bebeyi çok seviyorum. Aşırı sempatik, tatlı, doğal. Oyunculuğu güzel ve kiminle partner olsa uyum sağlıyor. Hani Ji Chang Wook'la uyum sağlayamamak zaten imkansız da cidden herkesle yakışan, elektriği tutan iyi bir oyuncu. Yeni neslin sevdiğim aktrislerinden.

İkisi arasında bence çok güzel bir uyum vardı. Çok yakışıyorlardı. Birbirlerine bi gülümsesinler zaten bitti böyle bir güzel çift olamaz ilk bakışta. Amaaaaaaa... Sen tüm Kore dizi endüstrisinde aşk sahneleriyle, öpüşmesiyle nam salmış romantik komedi kralını al, dizine başrol yap sonra da bir tane öpüşmeli, romantikli, mıçmıçlı pançik sahne koyma (lise sahnesini rüyayı falan saymıyorum tabiiki). Habire ortaokul aşıkları gibi birbirlerine gülümseyip omuz tokuştursunlar. Adam gibi bir aşk sahnesi izleyemeyelim. Son sahnede mutlu olacaklar öpüşme sahnesi derken 90'lar sitcomları gibi elleriyle kamerayı kapatsınlar. Afedersiniz ben böyle hıyarlık görmedim!

Yanlış anlamayın senaryo, tüm yan kadro oyuncular, ikinci çiftler, mekanlar falan cidden çok güzel. Hatta tüm market ve çevresi platoymuş son bölümde gösterdiler çok şaşırdım şahaneydi. Ben hiç platoda çekilmiş modern dönem dizisi görmemiştim ya ben bilmiyorum yada malum COVID sebebiyle yapmışlar bilemiyorum. Ama gerçekten hepsi çok güzeldi.

Bir de çoooook güzel dövüşme sahneleri vardı. Hem koreografisi sağlam hem de eğlenceli dövüş sahneleri nasıl olur? Böyle olur. 


Gel gelelim dizide kopukluklar, mantık hataları ve saçmalıklar kol geziyordu. Burda spoiler olabilir spoiler yeme fobisi olan geçsin hemen.

  • Dizinin 8-9 bölümü çocuğun eski aşkıyla geçti. Çok uzadı, uzadı da uzadı, öyle böyle uzamadı yani. Sonra aşkından ölen çocuk, ayrılır ayrılmaz sahildeki 1 gecede kızı unuttu hooop ertesi günü Saet Byul'e aşıktı. Yuh bu ne hız? Ne ara oldu bu? İnsan 9 bölüm eski aşkına harcayacağına 2 bölüm kısıp bizim kıza aşık olma evresini anlatır. İnandırıcı gelmiyor yani.
  • Saet Byul de 9 bölüm adamın peşinden koşarken adam ona gelince biraz bekle falan demeye başladı. Töbe töbe...
  • Dae Hyun'un eski sevgilisi kızı marketten ayırttı, işinden kovdurtmaya çalıştı neler neler ama bunlar birer sahneyle geçti. Kötü karakter kötülüğünün hiç manası yoktu sanki.
  • Şirketteki kötü adam da bi manasız kaldı. Halbuki ünlü de bir oyuncuydu.
  • Saet Byul'e aşık olan çocuk da çok etkisiz elemandı rüzgar gibi geçti.
  • Saet Byul 3 kişilik bi arkadaş grubuydu, diğer kızın da ilişkisi olunca 3. kızı attılar diziden resmen. Arkadaş grubu hikayesini senaryodan çıkarıverdiler.
  • Kızın platonik aşkını, geçmişteki anlara bağlılığını o kadar bastıra bastıra anlattılar ki güzel bi hatırlama romantik bişeyler olacak zannettik ama çocuk ne ara hatırladı ne oldu önemli bişeyler yaşadılar mı anlayamadan hoooop geçtiler. 
  • Son 2 bölüm zaten saçma sapandı bahsetmeye gerek yok...

Aslında not alsaydım izlerken, yada yazarken daha çok düşünseydim neler çıkardı kim bilir daha...Gerçekten sinir olarak, saçma bularak, 'ee şimdi ne oldu' diyerek izledim. Ji Chang Wook dizilerini öyle hevesle bekliyorum ki ikidir kursağımda kalıyor, hayal kırıklığı oluyor çok üzülüyorum. 

Sabahlayarak izleme sebebim  de 'şahane bırakamıyorum' değil, 'bu işkence bitsin bu hüsranı iki gün üst üste yaşayamam'dı.

Final bölümü de milyor milyar reyting yapmış rekor kırmış felan diyorlar. Anlamadım gitti... 

12 yorum:

  1. Hyun Bin in son iki dizisinden gayri dizi zleyemiyorum Bern :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. hyun bin tüm dizileriyle kotayı arşa çıkarıyor çok şükür de, attan inip deveye de binsek napalım izleyecez mevbur^^

      Sil
    2. Hyun bin canımcığıımm, kesinlikle katılıyorum👍🏼

      Sil

  2. Aaa merhaba, ben de izledim bu diziyi, sizin aksinize ki katılıyorum aslında, tüm sorunlarına karşın severek izledim, büyü mü yaptılar nedir. :D
    Spoiler içerebilir:
    Ama bahsettiğiniz detayların hepsi doğru ve çokça katılıyorum yine de tavsiye ederim mesela, bir şekilde eğlendim izlerken, rastalı saçlı adam çok eğlenceliydi mesela. Bir de arkadaş grubundaki sarışın kadının "hiç" rolü yoktu, gerçekten şaka gibi, figüran olacaksa niye diziye aldınız... :/ Romantizm açısından çok şey vaat etmiyor, bunu cidden söylemek gerek, ha salt komedi dizisi gibi de değil ama bence eğlenceli sahneleri vardı, ve sanırım atmosferini sevdim, mesela sıradan bir markette geçiyor olaylar, daha bir hayatin içinden, bunu sevmiştim sanırım daha çok. Ama epey sevmeyeni de var ve hakli gerekçeleri de vardır bir şey diyemiyorum bence izletiyordu kendini yine de. Aaaa bir Saet Byul ilk bölümlerde daha bir dişliydi bence sonra iyice lolipop bir kız oldu, ben o dişli kadını daha çok girmek isterdim, en çok ona üzüldüm galiba, bir toparlanamadı bir de cidden dizi, ofis patronu, oyuncu çocuk, pek işlevleri yoktu cidden, anlamsız kaldı bir şeyler. Bir de ben Saet Byul'un kız kardeşini de sevmiyordum, çok bencildi, yeri gelmişken söyleyeyim... Bir de Crazy şarkısını çok beğenmiştim, keşke baş erkek karakter yine böyle şaşkın olsaydı ama biraz daha köşeli ve onun da dişli yanlarını görse miydik,ya da Saet Byul'dan az biraz hoslanmasini ve ikilemlerini okusaydık, çok haklısınız. Hastanede ilk bölümlerde Saat Byul tek başına kaldı hatırlarsanız, oyuncu çocukla daha sevimli sahneleri vardı o hastanede, kolunda serumla sinema izlemişlerdi mesela, bizim esas çiftte öyle sahneler olmadı bile. :/ aslında bana da tuhaf geliyor düşününce ama izletti bir şekilde dizi kendisini.\°°/ Çok konuşasım vardı sanırım, okuduysanız teşekkürler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ennn sevdiğim uzun yorumlaaaarrrrrr <3<3 tabii ki okudum hem de bayılarak teşekkür ederim.
      ben de aynen dediğiniz gibi atmosferi sevdim. mekanlar falan çok güzeldi, markette geçmesi dizinin, o basitlik ve doğallık çok hoştu. ama onun dışında benim için sınıfta kaldı. rastalı çocuk gerçekten sevimliydi ama onun o sevimliliği kurtaramazdı diziyi ki saet byul2ün kardeşini falan hatırlamak bile istemiyorum çok gıcık bir kızdı. ben de başlarda saet byul'ün ne istediğini bilen güçlü bir kız olmasını çok sevmiştim, sonra kendine güvensiz geri çekilen hatta kaçan o kıza dönüşmesini sevmediğim gibi saçma da geldi o ani dönüşüm. ikinci erkek rolündeki oyuncu çocuk biraz daha olsaydı keşke dediğim gibi. azcık kıskançlıklar bişeyler görseydik de karakterin anlamı kalsaydı. figüran gibi geldiiiiii gitti -_-

      Sil
  3. Diziyi izleyip izlemek konusunda kararsızdim. İzlememeye karar verdim. ji chang wookun sadece bir dizisini izledim "melting me softly" o kadar da sevmedim ama iyi dizilerinden birini izlemek istiyorum. Zevklerimiz genelde uyuyor bana bir tanesini onerir misiniz ?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. melting me softly, ji chang wook'a başlamak için oldukça talihsiz bir seçim olmuş maalesef. o da en az backstreet rookie kadar vasattı. healer diyorum, mutlaka izleyin diyorum, favorilerimden diyorum başka bişey de demiyorum ^^

      Sil
    2. En kısa sürede başlayacağım o zaman çok teşekkür ederimmmmm

      Sil
    3. ben teşekkür ederim yorumlarıma güvenip dikkate aldığınız için^^
      <3

      Sil
    4. Böyle bir öneriden sonra nasıl güvenmem ? Bu uzun bir cevap olacak sanırım ama yazmayı cok istedim. Dediğiniz kadar varmış bu dizi Bayıldım gerçekten her konuda. Ji chang wooka bayıldım dizideki karakterini de çok,çok sevdim açıkçası. Gizli kimlik olayı daha çok ilgi duymami sağladı sanırım. Super kahramanları severim ben iyi huylariyla gizli kimlikleriyle ve dolu dolu aksiyon sahneleriyle gerçekten healer da onlara benzemiş parayla çalışıyor olması dışında tabii.Park min youngu tanimamisim her private life ta izlemistim onu da. Burada da iyi iş çıkarmış bence.Aksiyonuyla romantizmiyle karakaterleriyle gerçekten çok iyi bir dizi olmuş bence. Healerin gözü kulağı ajumma onu eğiten hocasi sevdiğim yan karakterlerden bazıları.Gerçi daha bitirmedim üç bölümüm var ama bu hızla izlediğim diziler çok yoktur. Gerçekten teşekkür ederim. Dizi hakkında burada yorumunuz var mı bakmadım varsa oraya yazmam daha doğru olurdu sanırım. Gerçekten çok teşekkür ederim sizden daha sık dizi önerisi almak isterim size de uyarsa daha fazla uzatmadan sevgiler... (Yeni yazılarınızi da bekliyorum tabii)

      Sil
    5. önce its okay to not be okay deki yoruma cevap verip şimdi bu yorumu açtım. ters gitmişim haha. tamam şimdi görmüş oldum healer yorumunuzu^^ benim de gerçekten en sevdiğim diziler arasındadır kiii ben böyle fazla aksiyonlu ajanlı dizilere fazla ilgi duymam yani. healer yazımın linkini koyuyorum size ama 2015 te yazdığım bir yazı sanırım çok kısa ve yazı dilim nasıl şimdikinden iyi mi kötü mü bilemiyorum artık ^^ 5 yıl önceki halime anlayış göstermenizi umarak (ve utanarak) buyrun link:
      https://diaryofmelly.blogspot.com/2015/03/izledim-healer.html

      Sil
    6. :) Tekrardan teşekkür ederim öneri için. şimdi gidip healer yorumuna bakayim. Anlayışla okuyacağım emin olabilirsiniz (utanmaniza hiç gerek yok)

      Sil

Sen de izledin mi? İzlemedin mi? Peki şimdi izlemeyi düşünüyor musun? Bekliyorum yorumlarını^^