''If you want the rainbow, you have to deal with the rain''
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

15 Şubat 2019 Cuma

İzledim: Memories of the Alhambra

Bitmesini merakla beklediğim bir dizi. Çok büyük hevesle izledim. Netflix açmama bu dizi sebep oldu sanırım^^


Büyük bir oyun firmasının sahibi Yoo Jin Woo, oyun dünyasında bir çağ açacak yeni bir oyunla ilgili bir mail alınca acilen İspanya-Granada'ya gider. Orda bu oyunu test ederken küçük bir hostel işleten Jung Hee Joo ile tanışır. Oyundaki bir arıza yüzünden Yoo Jin Woo hem oyundan hem de Jung Hee Joo'nun hayatından çıkamaz.


3 sene! Tam 3 senedir dizi yapmıyordu bu adam. Hyun Bin'in bize bunu yapmaya ne hakkı var allaşkına bi söyleyin!?!?!? Çok özlemedik mi onu izlemeyi?

Tabii ki dönüşü muhteşem olacaktı. Bizde nasıl Çağatay Ulusoy Netflix'e dizi yapınca olay oluyorsa, Kore'de de 3 yıldır dizi çekmeyen Hyun Bin Netflix ile geri dönecekti elbette ki! Ama gerçekten burnumda tütmüş o dünyayı aydınlatan gamzeli gülümsemesi (gerçi gülünce güneş açan adamı toplasan 3 kere güldürdüler ya dizide neyse).

Hyun Bin'in oyunculukta zirve bir adam olduğunu bilmeyen var mı? Karakteri her acı çektiğinde ki psikolojik acıyı geçelim fiziksel olarak can çekişiyor adam, içim parçalandı yüz ifadesinden. Gerçekten mükemmeldi. 
Amaaaaaa benim hyun Bin'i özleme sebebim başka.

Söyleyin allaşkına piyasada ilk dizileriyle şimdikiler arasında tipi değişmeyen, adamakıllı kalan kaç kişi var? Hepsi saçına her seferinde başka bir kesim yapar, kızıldan açık kahveye sarıdan siyaha rengini değiştirir, kıyafet tarzını anlatmaya bile gerek yok şekilden şekle giriyorlar. Ama Hyun Bin hep aynı Hyun Bin! 
Kalite be adam!


Arkadaşlar öncelikle özür dileyerek söylüyorum Allah belamı vermeyecekse ben Park Shin Hye'yi seviyorum. Ay bana bir sempatik geliyor, sonra Heirs'tan beri o öpüşürken acı çekermiş gibi surat ifadelerini falan da bırakmış yani oyunculuğu da gözüme hiç batmıyor kızın Allahı var şimdi. Onun üzerine olan bu yoğun nefretin biraz önyargı olduğunu düşünüyorum. Kendini çok geliştirdi kız. Yoksa yani birlikte oynadığı aktörlerin listesine bakar mısınız; Jang Keun Suk, Jung Yonh Hwa, Yoon Shi Yoon, Lee Min Ho, Kim Woo Bin, Lee Jong Suk, Kim Rae Won, Jo Jung Suk... Üşenmedim yazdım valla, millet salak mı bu kızla oynasın yoksa?


Ayrıca herkesle çok iyi anlaşıyor bu kız. Kimle dizi çekse arkasından dost kalıyor. Bir tane oyuncu söyleyin bana Hyun Bin'le dizi çekerken birlikte instagrama foto koysun. Bi de Hyun Bin'in kafasına tavşan burnuyla iki kulak yapıştırsın bu fotoyu koyarken tövbe estağfurullah ^^ O kadar sevdiriyor kendini demek ki bi şeytan tüyü var.

Bir de bir güzeldi ki bu dizide. Her hali afetti yemin ederim. Hele ki oyundaki Emma!!! Woww!!!

Son olarak da Park Shin Hye'nin İspanyolca konuştuğunu biliyor muydunuz? Ben bilmiyordum. Dizinin yarısından fazlası İspanya'da geçiyor. Hyun Bin falan kimsenin İspanyolca konuştuğu yok ama PSH döktürüyor vallahi. Eskiden kısa bir süre İspanyolca öğrenirken edindiğim ufacık minnacık deneyimime göre söylüyorum ki aksanı da hiç fena değil. Yani PSH bu diziden benden epey geçer not aldı!


Çift olarak bakınca uyumları çok güzeldi, birbirlerine de çok yakışmışlardı ama zaten bir arada fazla sahneleri de yoktu. Dizinin senaryosu haşa tövbe bir an mutluluğa izin versin. İki sahne arasında bir saniyelik 2 öpüşme o kadar. Olaysız bir yemek bile yiyemedi zavallılar.

Ama kız ne koştu be çocuğun peşinden... Hem peşinden koştu, hem ilgilendi, yardım etti, baktı... Çocuğun böyle bir kıza aşık olması çok normal deeeee.. Kız niye aşık oldu anlamadım yani dizinin çok ilerleyen kısımlarına kadar kendini beğenmiş, soğuk, suratsız bir adam vardı. Hatta çoğu zaman çıkarcı. Yoo Jin Woo şanslı adammış vesselam!


Dizinin tamamı bir oyun etrafında şekilleniyor. Bu oyun böyle lens takıp sanki oyun dünyasının içindeymişsin gibi, gerçekmişçesine oynanabilen VR bir oyun. Yalnız oyundaki bir hatadan dolayı Yoo Jin Joo oyundan çıkamıyor, kapatsa da lensleri çıkarsa da hep oyunda... Aşırı korkunç.

Oyunu başta o kadar beğendim ki ben bile oynarım gibi geldi (SIMS bile doğru düzgün oynamamış birisiyim öyle düşünün) ama ikinci bölümde ödüm kopmaya başladı.

Oyunla ilgili her şey korkunçtu. O karakterler, zombiler, gerçeklik seviyesi... Sonra oyunda hiçbir sorun olmasa bile oyunun öldürmeye bu kadar teşvik edici olması büyük sıkıntı bence. Karşısında tamamen gerçek duran birisini 'oyundayım' diye düşünerek rahatça öldüren bir insanın öldürme eylemine karşı hissizleşmesi oldukça normal. O yüzden burdan sesleniyorum tüm teknoloji firmalarına, bu ileri teknolojiyi yapmaya çalışmayın lütfen!!!


Diziye Granada şehrinin veya İspanya'nın herhangi bir sponsorluğu var mı bilmiyorum ama şehirden manzaralar inanılmaz güzeldi. Sokaklar, merdivenler, kale... Şehrin renkleri, cafeler, müzikler... Sırf Kore dizisi seyredenler sayesinde şehrim turizm gelirinin artacağından eminim. Tam bir görsel şölendi. Hatta arada gelen Kore sahneleri çok donuk ve soğuk geldi İspanya'nın canlı renklerinden ve tarihi dokusundan sonra.


Dizinin inanılmaz orjinal bir senaryosu var. Yukarıda da dediğim gibi eminim ki yeni nesil oyun teknolojisinin gelmeye çalıştığı nokta budur, çok ileri görüşlü bir sistem oluşturulmuş. Senariste helal olsun.

Oyuncular zaten almış başını gidiyor.

Kaliteye gelince, arşa çıkmış. Yani dizinin büyük bir kısmında oyunun içindeyiz, hatta ekran tamamen oyun ekranı gibi görünüyor böyle altında üstüne yazılar var, her yerde karakter isimleri seviyeler falan. Oyunun içindeyken devamlı bir aksiyon içindeyiz ve grafikler inanılmaz güzel.


Ammaaaaaaa...

Bu orjinal senaryoya rağmen dizi bence çoooook yavaş ilerledi.

Öncelikle ilk bölüm çok karışıktı benim için. Bi gelecek bi ileri bir geri beynim allak bullak oldu.
Sonra diziyi anlamaya başladım ama daha sinir bozucu şeyler baş gösterdi. Bi kere her bölüm çok geriden başlıyor. Yani her bölümün başında bir önceki bölümün son 6-7 dakikasını baştan izliyoruz. Hadi bunu geçtim, bölüm içerisinde de o kadar çok flashback var ki, bölümlerin sadece yarısı yeni sahne gibi, kalan yarısı eski sahneler oluyor.

Bana kalırsa dizideki sahne sayısı 8 bölüm kadarlık. 8 bölüme yetecek kadar sahne çekip, yarısını yeni yarısını eski sahnelerle doldurarak 16 bölüm yapmışlar diziyi. Bunun insanı ne kadar sıktığını tahmin edebilirsiniz sanırım...

Çok net söylüyorum ilk 1-2 bölüm dışında tamamen ilk defa gördüğümüz sahnelerden oluşan bir bölüm izlemedik dizi boyunca.


Bütün bu sinir bozucu durumun sonunda bir de diziyi cevaplanmamış sorularla bitirdik.

Mesela herkes bu oyunu test ederken, oynarken neden bu sorun/bug bir tek Yoo Jin Woo'da meydana geldi? Neden kimse oyuna hapsolmazken yada gerçekten yaralanmazken ona oldu bunlar?

Ayrıca dizinin sonu? Oyunun yaratıcısı Master kendi zindanından kendisi çıkamamışken Jin Woo çıktı mı ne oldu? Dizi devam mı edecek? İkinci sezon var mı? İkinci sezon varsa eğer meraklandırıcı bir noktada akılda soru işaretleriyle bıraktığı için takdir edebilirim sonunu ama yoksa eğer, cevaplanmamış sorular ve mantık dışı bir durumda bittiği için dizi benim için büyük bir hayal kırıklığı olarak kalır.


Dizi bence başta çok eğlenceli ve enteresan başladı, sonra güzel bir aksiyona dönüştü arkasından ise gittikçe ağırlaştı ve boğdu.

Bazen beynim o kadar yoruldu ki diziye ara verme isteği duydum, ki bu bana kolay kolay olmaz. Uyuma ihtiyacım olmasa tek oturuşta dizi bitirebilirim bence^^

Dizi bitince beğendim mi diye düşündüm ve kendime şu soruyu sordum: ''Bu dizide Hyun Bin ve Park Shin Hye olmasaydı yine de izler miydim?''
Cevap maalesef hayır!

Dizi mükemmel senaryosuna rağmen çok sıkıcı bir şekilde çekilmiş, zayıf uyarlanmıştı. Yeni sahneler yoktu, dizinin yarısını atladım flashbacklerden dolayı. Ve eğer ikinci sezonu yoksa çok yazık...

İkinci sezonu varsa amaaaaaa ve o sezonda bu saçma sona bir anlam katarlarsa bu sezonun ağır ve yorucu rutinini affedebilirim belki ozaman...
O da belki...

8 yorum:

  1. Yazında her ne kadar fikir ayrılığı yaşadığım noktalar olsa da çoğu konuda hislerime tercüman olmuşsun. :) Bir de demişsin ya PSH ve Hyun Bin olmasa izlenmez diye o kadar katılıyorum ki. Bence 2.sezonu da yapmazlar, aklımızda cevapsız sorularla kalacağız. İşin kötü tarafı 3 sene sonra ekrana dönen Hyun Bin'in bu diziyle harcanması oldu. Bu arada yine güzel bir yazı olmuş. Bu diziyi ben de yorumlamıştım bana da beklerim. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Maalesef dizinin tek cezbedici yanı oyuncuları. Ne kadar orjinal bi senaryo olsa da işlenişi kötü olduğu için diziyi kötü yapıyor. Kore dizileri 2. sezon yapmıyor genelde de belki Netflix dizisi diye ümitlenmiştim :( Yazıyı beğenmene çok sevindim teşekkür ederim, ben de hemen senin yazına bakıcam şimdi :)

      Sil
  2. Tam yeni dizi buldum diyordum arkadan gömmüşsün diziyi:)) cıık izlemem :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. yani şimdi haksızlık olmasın mükemmel bir sinematografisi, kadrosu ve ilginç bir senaryosu var ama işlenişi çok kötü. hyun bin izlicem diye ölmüyorsan boşver es geç derim ^^

      Sil
  3. Bu dizinin bölümlerini her izlediğimde ağır akan konusu yüzünden saçları ağarttık ama manyak gibi her bölümde kendime engel olamadım izledim insanı büyülüyor da kavga savaş sahnelerinden hiç haz etmeyen biri olarak kurgusu meraktan öldürüyordu izlemeyenlere tavsiyem izlemeyin yoksa bırakamıyorsunuz zamanıma yazık ettim çünkü gerçekten havada bıraktılar ikinci sezon lafıda hiç söylenmiyor izleyenler merakla bekleyenler olarak hadi bize geçmiş olsun ������

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. âynen katılıyorum. konusu çok ağır ama görselleri o kadar güzel ki bi başladı mı bırakamıyor insan. ben de normalde izlemeyi sevmediğim dövüş sahnelerini bile hipnoz olmuş gibi izlemiştim gerçekten. aslında çok iyi bir dizi olmadığından hiç başlamamak en iyisi ^^

      Sil
  4. Dizinin ilk bölümünden son (16.) bölümüne kadar aşırı flashback kullanmışlar. Bu kadar da çok geçmişe dönüş yapılmaz ki canım! O yüzden bir yerden sonra çekilmez oldu. Konusu güzel olduğu ve bir kere başlamış olduğum için sezonu ıkına sıkına bitirdim. Ama ikinci sezonu çekilirse ve yine böyle çok gereksiz flashback'lerde ısrar ederlerse; kusura bakmasınlar ama ikinci sezonu bitirmeyi hiç düşünmem. Filmi yapanlar resmen ayaklarına kurşun sıkmışlar! Bu kadar güzel konu buldukları halde, insanları sıkmayı nasıl başarırlar hayret! Bu flashback olayı Kore'lilerde kronik bir hastalık olmuş. İşin bokunu çıkarana kadar uygulamaktan zevk alıyorlar. 😁

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. katılıyorum ben de o flashback olayına gıcık olduğumu söyledim. ama dizi o kadar orjinal ve o kadar kaliteliydi ki öyle böyle yavaş bile olsa izletti kendini bana^^ ben vallahi ikinci sezonu gelse hiç durmam direk izlerim^^ zaten hyun bin in kalbimdeki kredisi yeterli 1-2 dizi satmaya bana sanırım ^-^

      Sil

Sen de izledin mi? İzlemedin mi? Peki şimdi izlemeyi düşünüyor musun? Bekliyorum yorumlarını^^