''If you want the rainbow, you have to deal with the rain''
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

1 Ocak 2019 Salı

Meteor Garden 2018

Yeni yılın ilk günü için gerçekten hevesle hazırladım bu yazıyı. Blogu çok boşladım biliyorum. Önce uzun bir sonbahar tatiline çıktım, sonra tam bloga döneyim dedim bir yazımın çalınmış olması durumuyla keyfim ve hevesim kaçtı. Sonra da bu diziye başladım ki o da epey zaman aldı aşağıda anlatınca anlayacaksınız.

Ennnn çok okunan yazılarım olan senenin en iyi dizileri, filmleri, kozmetikleri vb. yazılarımı da yazmadım tabii. Bikere yılın son 4 ayında dizi izlemedim. Yılın 3'te 1'i demek dizilerin de 3'te birini izlememiş olmak demek. E ozaman da 'BEST OF' listesi yapabilecek kapasitede hissedemedim kendimi. 

Neyse..
Şu anda çok uzun ve dolu bir yazıyla açıyorum yılı. Tutarlı bir şekilde ilerleyeceğime söz veremem ama deneyeceğime söz verebilirim. Çünkü izleme şevkim olmasa bile izlemek istediğim dizi çok.

Buyrun efendim Meteor Garden 2018


Bilmeyenlere konusu şöyle, üniversiteye başlayan Shancai kendisini okulun popüler çocukları olan F4 ve bu grubun lideri Daoming Si ile oldukça karışık bir ilişki içerisinde bulur. Aslında temelde fakir kız zengin oğlan hikayesi de diyebiliriz.

Daha da güzel açıklayacaksam, hepimizin bilip sevdiği ve muhtemelen izlediği ilk dizilerden olan Boys Over Flowers'ın Çin versiyonudur bu dizi efendim.

Bu serinin hemen her versiyonunu izledim.

Boys Over Flowers, Kore, 2009


Hana Yori Dango, Japonya, 2005-2007 (2 sezon)
2008 film

hana nochi hare ile ilgili görsel sonucu

Hana Nochi Hare,  Japonya, 2018


Meteor Rain, Tayvan, 2001-2001-2002 (3 sezon)


Meteor Shower, Çin, 2009


Sanırım izlemediğim tek versiyon
Hana Yor Dango, Japonya, 1995 film

Evet kısaca tüm versiyonları yazdıysak esas yazımıza başlayalım ozaman.
Öncelikle diziyi izlerken daha kullandıkları şarkılarla kalbimi kazandıklarını söylemem lazım. Genelde Uzak Doğu yapımları kendi dilinden şarkılar kullanırken bu dizide İngilizce şarkılar vardı ve benim ennnn sevdiğim şarkılardan ikisiydi. Onları buraya bırakıyorum ki okurken dinleyin.



Bu arada youtubeda şarkının altı Meteor Garden'da duydum geldim yorumlarıyla dolu. Bayaa güldüm^^


Şarkılardan birisini açtıysanız devam ediyorum.


Başrolde Daomin Si (bizim anlayacağımız Kore diliyle Gu Jun Pyo) rolünde Dylan Wang diye bir arkadaşımız vardı. Şimdiye kadarki tüm versiyonların en yakışıklı başrolü diyebiliriz kendisine rahatlıkla. İzlerken gözüm gönlüm açıldı vallahi.

Klasik sabun köpüğü gibi bir siniri olan, aşkından geberen, tüm dizi boyunca kızın peşinden koşan bir çocuk izledik. Haklıyken de özür diledi, 'yok artık daha da gitmez kızın peşinden, o kadar da gurursuz olamaz' dediğimizde de kızı peşinden gitti. Çok tatlıydı yüreğimi parçaladı, yazık oldu gencecik çocuğa ne diyeyim.


Sanchai (Geum Jan Di yani Kore'de) rolünde ise Shen Yue diye bir kızımız vardı. İzlediğim Çin dizilerinin sayısı bir elin parmaklarını geçmemesine rağmen bu kızı daha önce izlemiştim. Demek ki Çin'de popüler ve iyi bir oyuncuymuş diye tahmin ediyorum.

Sanchai, dizinin tüm versiyonlarındaki başrol kadın karakterlerde olduğu gibi aşşşşşşırı gıcıktı. Yani bu kadar şımarık, çocuğu kendi peşinden koşturan, kadir kıymet bilmeyen, nankör birisini daha görmedim şu ömrümde. Daoming Si şu kızın neyini sevdi anladıysam ne olayım! Hayır bir de dizi diğer tüm versiyonlarından kat be kat uzun, gıcıklığım da o kadar katlandı, şu kızı izlerken tırnaklarımı yedim.


Çiftimizin güzel bir uyumu vardı aslında EĞER İZLEYEBİLSEYDİK.  Şimdiye kadar gördüğüm en zor kavuşan çift diyebilirim, ki ne ağır Kore dramaları izlediğimi az çok biliyorsunuz siz de artık. 3-4 bölüm hariç hep ayrı, hep kavgalı, hep mutsuz. Zavallı Daoming Si hep koşsun kızın peşinden. Böyle izledik diziyi yani. Kız bi garipti. Elini tutuyor ertesi gün yüzüne bakmıyor, öpüyor çocuğu sonra sevgili değiliz diyor, çıkmaya başlıyorlar seni sevmiyorum diyor. Çocuk manyak oldu tabi.


Dizinin F4'üne bakar mısınız arkadaşlar? Böyle güzel yüzlü bebeksi çocuklar hiç tarzım olmasa da tam bir göz ziyafeti değil mi? Gerçekten mükemmel bir kadro oluşturmuşlar diyebilirim.


Diziyle ilgili genel bilgiler vermeye başlayayım dersem aklıma gelen ilk şey şu oluyor: çok uzundu!
Yani çok uzundu arkadaşlar, çok uzun. anlatabiliyor muyum? Çok uzun!

Dizi 49 bölüm! Ama şöyle düşünün, 16-20 bölüm olan diğer tüm versiyonlarıyla hemen aynı senaryoya, aynı olay örgüsüne sahip. Yani Boys Over Flowers 25 bölüm ama bu 49! Bitmedi. Süründü. Aynı olaylar, aynı muhabbetler döndü durdu. Çürüdüm yeminle.


Ayrıca aşşşşşşırı flashback dolu. Yani boğacak kadar. Durum böyle olunca da dizinin uzaması çok normal tabiiki.
Son 2-3 bölümde yeni sahne yoktu nerdeyse ful flashback özet geçtiler. Sıkıldım.


Peki sonu nasıldı? Şükür ki mutlu sondu. Ama saçmalıklarla dolu. Mutlu saçma yani.
Böyle hayalimsi, kandırmalı, benim bile izlerken tam anlayamadığım abuk subuk şeyler oldu. Güya düğün var, ama kızcağızı rezil ettiler orda. Bikere düğünde aileler yok. Dost düşman dizide görünen herkes düğünde ama aileler yok. Töbe töbe. Sonra düşürdüler kızı, abuk subuk 'beni seç' muhabbetleri, ardından Selena tarzı bir Daoming Si'yi çağırma anı. Yani izlemeyenlerin bu yazdıklarımdan bişey anlamadığını biliyorum ama gerçekten çok saçmaydı ve ben izlesem de pek bişey farketmedi emin olun. 

Sonra bir ara dünyanın en saçma şu sahnesi yaşandı:


Bu dansın orjinal hali benim en sevdiğim koreograf olan (sanırım tek sevdiğim çünkü tek tanıdığım) Galen Hooks'un koreografisi. Dans dehası iki çocuğun performansı internette çok meşhur olmuştu bir ara belki hatırlarsınız. Bu çocuklardan sonra yukardaki kızlar gözlerimi kanattı. 


Neyse efendim bu yazıyı sonunda yazdığıma göre o utanç dolu dans sahnesini hafızamdan şu an itibariyle siliyorum.


Peki hiç mi güzel birşey yoktu? Vardı. Kadro mükemmeldi mesela bence. Oyunculuklar keza çok iyiydi. Mesela Londra'da birlikte son bir gün geçirdikleri ve ayrılmak zorunda oldukları bir sahne vardı ki... İkisi de gülmeye çalışıyor ama ikisi de ağlıyor içten içe. Mükemmel bir oyunculuktu. Yan roller, yardımcı oyuncular... Hepsi çok iyiydi bence. İşte bu yüzdendir ki ben bu dizi yorumunu şöyle bir özetle kapatmayı doğru buluyorum:

Dünyanın en popüler senaryolarından birisini al, o senaryoya olabilecek en iyi castingi yaparak mükemmel oyuncular yerleştir. Sonra da 49 bölüme uzatmak için sakız gibi gere gere gere çekiştirerek herşeyin içine et! Bravo! Bunu da başarmak kolay olmasa gerek... 
Tebrikler.














32 yorum:

  1. İzliyordum 6. Bölümü bitirdim ama çok sıkıldım bırakma kararı aldım. Senin yazını okuyunca doğru bir karar verdiğimi düşünüyorum

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. evet çok doğru bir karar! ben tüm versiyonlarını izlemek üzerine sanki ant içmişçesine inat ettiğimden izledim ama çok süründü dizi yani :(((

      Sil
  2. aslında dizi çok güzel ben 4 günde bittirdim ama sonu istediğim gibi bitmedi daha güzel yapabilirlerdi

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. diğer versiyonlarını izledin mi acaba? onları izleyen birisi bunu zor beğenir sanki ya bilemedim. ama senaryoyu ilk defa izleseydim ben de beğenir miydim emin olamıyorum. belki o zaman beğenirdim...

      Sil
  3. Son bölüm gerçek miydi? Ben Shancai bayıldıktan sondakileri rüya sandım

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. vallahi gerçek değilse ben anlamamışım hiç hahahah. zaten zar zor bitti, bi de anlamadıysam yazık bana^^

      Sil
  4. Diziyi izliyorum, 45. bölümden selamlar. Kesinlikle çok uzatılmış dizi ama ben Dylan'ın tiplemelerine, mimiklerine o kadar düştüm ki bir daha baştan izleyebilirim. Dizide sevemediğim tek karakter Shancai'nin arkadaşı Xiaoyou. Yok yani bir türlü ısınamadım. Ximen'le de yakıştıramadım. Bu arada listede dizinin Hint versiyonu yok. Ben onu da sevmiştim ama yarıda bıraktım çünkü bölüm süresi kısa olsa bile aşırı uzun bir dizi ve bir yerden sonra sarmıyor.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ohh az kalmış ha gayret^^ bence de Dylan çok tatlıydı, zaten kadro epey güzeldi, çocuklar gözlere şenlik yani^^ ben hint dizilerinden epey bihaber olduğumdan vallahi ondan haberim yoktu.. türk versiyonunu bile izledim ama hint, ıh. tarzları bana uzak bi kere, uzun uzun bakışmalar aşşşırı uzun diziler falan. ama öyle bir kült ki bu eminim uzakdoğu ülkeleri yıllar geçtikçe yeni versiyonlarını yapmaya devam eder^^

      Sil
    2. Merhaba. Ben ilk defa bu versiyonu izledim. Bu yüzden bayıldım. Biraz geç izledim galiba :) Türk versiyonunu izlediğini yazmışsın. Türk versiyonunu ben bulamadım. Adı ne acaba?

      Sil
    3. ilerleyişleri çok farklı olduğu için beklenmedik olacak ama dizinin adı güneşi beklerken. ilk bölümlerde temanın aynı ilerlemesinden anlaşılıyor ama tabii ki türk dizileri her zaman yılan hikayesine döner :))

      Sil
  5. Merhaba bloğunuzu yeni keşfettim çok doğalsınız ve izlediklerini çok içten anlatıyorsunuz romantik komedi önerebilirmisiniz

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. merhaba, öncelikle hoşgeldiniz. çok mutlu oldum benim kendi halindeki amatör blogumu sevdiğiniz için.

      birden sorunca aklıma onlarca şey aynı anda geldi. ilk anda aklıma gelenleri şakır şakır döküyorum buraya siz eleyin içinden^^
      legend of the blue sea, my girlfriend is a gumiho, boys over flowers, kill me heal me, coffee prince, oh my venus, crash landing on you, goblin(romantik komediden bi tık ağır aslında), master's sun, oh my ghost, descendants of the sun, the kingdom, secret garden, it's okay that's love

      bu cevabı verir vermez aklıma sonradan gelen şahane dizileri yazmadığım için pişman olacağım ama yapacak bişey yooook ^^

      Sil
  6. kızı izlerken sinir krizi geçirdim sonra acaba benim gibi kızı yolmak isteyen var mıdır diye eleştirilere bakim dedim şükür varmış

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. hem de nasıl saç baş girişesim geldi hahaha^^

      Sil
  7. ciddi anlamda cinnet geçirerek izledim normalde yarıda bıraktığım dizi yoktur ama resmen süründüm bi yandan da donluk el wermedi bırakmaya oyuncular efsane ama tam anlamıyla sakız gibi kelimesi diziyi anlatıyor şuan 43. bölümden sonu için spoyler almaya geldim 😐

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. sakız tam uygun lakap. böyle güzel bi ekibe ve senaryoya reva gördükleri yönetmen ciğerimi dağladı.

      Sil
  8. senaristte selamlar .... allahın cezası krize soktular ya

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. senarist neyse de yönetmen yedi bitirdi beni...

      Sil
  9. Cidden çok beğendim.beğenerek izledim..w. sezonunun olmasını çok istiyorum. Cidden bu benim kararım bazıları beğenmese de diziye ba yıl dım lütfen 2. Sezonu var diyin bu diziye çok alıştım 10 defa aynı bölümleri izleyip durdum mükemmel olmuş Cidden 2. Sezonu bekliyo olacağım:)

    YanıtlaSil
  10. Yeni sezonu bekliyorum...
    Lütfen yeni sezon çekin!

    YanıtlaSil
  11. Yeni sezon çekilmesini istiyorum lütfen

    YanıtlaSil
  12. Bayıldım dizinize ama lütfen yeni sezon.

    YanıtlaSil
  13. Diziye bayıldım mükemmel olmuş bazıları begenmese de cidden çok güzel lütfen 2. Sezon ve daha fazlası yalvarırım

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. yorumlarınızın hepsi aynı olsa da çok tatlı olduğunuz içim hepsini yayınladım :)) ben dizinin kötü versiyonlarından birisi olduğunu düşünsem de elbet de sizin gibi seveni de çok. keşke elimde olsa da ben yayınlayabilsem vallahi çok içtenlike istemişsiniz :))) bu dizi maalesef ki genelde tek sezon oluyor. bazı versiyonları ek senaryo yazıp uzattılar ama orjinali bu kadar. şimdilik öyle bir ikinci sezon planı da yok ortada. inşallah ileride istediğiniz olur ne diyeyim :))

      Sil
  14. ilk çin yapımı dizim well intended love ı bitirdikten sonra bir boşluğa düşüp netflix de karşıma çıkan diizi yaa oyuncular o kadar tatlı ki ilişkileri arkadaşlıkları tam bir gençlik dizisi izlerken sanchai'ya sövdük ama Daomin Si ile çok tatlışlardı mimikleri ifadeleri her dksına düştüm. Ah ahh umarım bizim karşımıza da bi Doamim Si çıkar...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. daomin si bence de çok tatlıydı ama birlikte tatlış değillerdi yahu harcandı çocuk sinir bozucu sanchai'nin şımarıklıkları yüzünden. dizi mükemmel kadrosu olsa da en kötü versiyonlarından birisiydi bu senaryonun maalesef. well intended love çok daha güzel bi diziydi bence. mazoşist olduğumdan dolayı ordaki gibi manyak aşıkları seviyorum :)))

      Sil
  15. Bof u iki kez izledim gum jandiden nefret etmiştim.
    Çok soğuktu ve gıcık kararsızdı
    Bu filmin 30.bölümüne geçtim
    Meteor garden ı begendim konu uzasada oyuncular rollerini cok iyi canlandırmış.
    Shancia karakterine kızsamda gum jandi kadar kızmadım
    Ben severek izledim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. jandi deki kore tutuculuğu ve donuk karakter olmasa da çocuğu parmağında oynatmak konusunda hiç altta kalır yanı yoktu bence. hele de bu versiyonu kore versiyonundan çoook daha uzun olduğu için o 'parmağında oynatma' evresi de daha uzun oldu. ben pek bayılamadım maalesef. genel olarak benim kendime işkence etme yöntemim bu dizi. hiçbir versiyonundaki hiçbir kadın karakteri sevemiyorum, gıcık olarak izliyorum ama dizinin çıkan her versiyonunu da izlemeden duramıyorum :)))

      Sil
  16. Merhaba bu diziyi beğenmeyenler olmuş ama ben gerçekten çok beğendiğimi söylemek istiyorum müqqqqq devamını bekliyorum ama hala gelmedi:( neyse ben bu diziden ilham alarak o ming de üniversitesinde okumak istiyorum bunun için önce çince öğrenmem gerekiyo bunun için çok çabalıycam bi dizinin bana bu kararı verdirmesi hiç aklıma gelmezdi ama o okulda okumak istiyorum ne olursa olsun o okulda okuycam <3

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. merhaba. ben diziden büyük zevk almasam da senin bu şevkin gerçekten gençliğimi gözlerimin önüne getirdi ve çok mutlu oldum. senin gibi şevkle, heyecanla dizi izlemeyi unutmuşum sanırım. eskiden izlediğim her dizi bende bi konuda heves yaratırdı şimdi bakıyorum da kalmamış. kore dizileri izleyerek korede okumak, japon dizileri izleyerek japonyada okumak, çin dizleriyle de çin de okumak isteyen genç arkadaşlarım çok fazla var görüyorum ki. umarım hayallerini sağlam temeller üzerine kurar, mantıkla hareket eder, çalışır ve tüm hayallerini gerçekleştirirsin. çabanın sonuçlarını alırsan umarım buraya da yazarsın bi gün. tüm pozitif enerjimi sana gönderiyorum. bu söylediklerin bi hevesle kalmasın, çalış ve başar!!!

      Sil

Sen de izledin mi? İzlemedin mi? Peki şimdi izlemeyi düşünüyor musun? Bekliyorum yorumlarını^^