''If you want the rainbow, you have to deal with the rain''
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

1 Temmuz 2017 Cumartesi

Mimlendim: Elimin Gitmediği Kitaplar

En sevdiğim blog yazarlarından ve ennn sevdiiğim okuyucularımdan Bir Lahzanın Aksi beni çok hassas bir mevzuda mimlemiş: kitaplar!

Gururla söylüyorum (normal şartlar altında herkes için mütevazi bir alışkanlık olması gerekirken, bu devirde imrendirmek adına azıcık böbürlenmenin zararı yok diye düşünüyorum) iyi bir okuyucuyum. Son zamanlarda rutinim azıcık aksamış olsa da kitap kurdu sıfatını kaybettirecek kadar değil diye umuyorum^^

İşin kötü tarafı, iyi de bir alıcıyım! Merak edip okumak için aldığım kitaplar, edebi değerinden ötürü mutlaka okunmalı diye düşünüp aldığım kitaplar, koleksiyon değeri olduğu için aldığım kitaplar, 'aaa bu çok ucuzmuş ya belki bir gün okurum' diye aldığım kitaplar yada direk kendi zevkime uyduğundan okumak için aldığım kitaplar gibi gibi gibi sonu gelmeyen bir listem var. E tabi bunca kitabın içinde alınmasına rağmen el gitmeyen kitaplar da oluyor. Çünkü pis bi huyum var; kitaptır, dizidir, filmdir farketmez, ne kadar kötü olursa olsun bi başlayınca asla bırakmam. İhanet etmişim gibi hissederim. O yüzden de el gitmedi mi gitmiyor işte napalım 
-_-

1) Margaret Mitchell-Rüzgar Gibi Geçti
Resmi gittigidiyor'dan aldım kusura bakmayın, fotoğraf işimde cidden kötü ve hevessizim.
Kütüphanemde, halamın koleksiyonundan gelen, benden yaşlı 1988 basım mükemmel bir Rüzgar Gibi Geçti var. Filmine hayran kaldığım, defalarca izlediğim bu hikayenin kitabına elim bir türlü gitmiyor nedense! Bir de 654 sayfa yahu! Kalın kapak, sarı sayfalı, böyle sayfaları tatlı tatlı kokan cinsten ama yok yani, okuyamadım gitti. Böyle ilk kitabı okuyup sonra filmi izlersem hep kitabı severim de, ilk filmi izleyip gözüme ordaki karakterler falan oturursa kitabı sevmeyebilirim korkusu var sanırım. Bilemiyorum cidden. 

2) Alexandra Ripley-Scarlett
alexandra ripley scarlett simavi roman ile ilgili görsel sonucu

Yine halamdan gelen 1991 basımı Scarlett. Bu da Rüzgar Gibi Geçti'nin devamı olacak şekilde yazılmış bir roman ve duyduğum kadarıyla mükemmelmiş. E Rüzgar Gibi Geçti okunmayınca buna da sıra gelmiyor, bir de caydırıcı bi yanı daha var: 927 sayfa yahu!!!

3) Georges Politzer-Felsefenin Temel İlkeleri
georges politzer - felsefenin temel ilkeleri ile ilgili görsel sonucu

Bu da herkes mutlaka okumalı diye düşünüp aldığım ama elimin asla gitmediği kitaplardan maalesef. Böyle Konfüçyüs, Aristotales, Descartes, Platon falan okumayı severim aslında ama böyle temel ilkeler falan çok bayık geldi aldıktan sonra. Koydum kenara kaldı. Ayıp ettiğimi biliyorum, azcık daha büyüyünce mutlaka okuyacağım!!!! ^-^


Aslında kütüphanemde okunmayan onlarca kitap var ama bi göz gezdirdim de elim gitmiyor değil aslında sıralarını bekliyor gibiler. Tam sıra gelmişken onlardan daha çok heveslendiğim yeni bir kitap çıkıyor, çıkmasa okuyacağım aslında gibi^^ Yoksa kendimi mi kandırıyorum bilemiyorum artık^^


Benim listem de böyle. Biraz sıkıcı fakındayım ama eğlenceli olsaydı okurdum zaten di mi^^ 
Mimi beğenen herkesi davet ediyorum, ben mimleyen Bir Lahzanın Aksi'ni de kocaman öpüyorum^!

1 yorum:

  1. Daha yeni görüyorum yazını inanır mısın?!
    Ben de seni kocaman öpüyor ve sarılıyorum ^^

    YanıtlaSil

Sen de izledin mi? İzlemedin mi? Peki şimdi izlemeyi düşünüyor musun? Bekliyorum yorumlarını^^