''If you want the rainbow, you have to deal with the rain''
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

19 Şubat 2018 Pazartesi

İzledim: Bride of the Water God / The Bride of Habaek

Çok olumsuz yorum okudum,çok hevesim kırıldı, çok erteledim. Ama sonunda dayanamayıp bir şans vermek istedim.


Ahhh...


Tanrılar dünyasında kral olmaya hazırlanan Su Tanrısı Habaek'in kral olmadan önce insanlar dünyasında yerine getirmesi gereken bir görevi vardır. Bu sırada tüm soyu tanrılara hizmet etmekle görevli olan Yoon So A'dan da yardım almak zorunda kalır.


Aslına bakarsanız 2017'nin trendine tam olarak uyan, tanrılı büyülü, oldukça fantastik, güzel bir hikaye var ortada. 

Ama senaryo yok! 

Çok güzel bir evren kurulmuş. Ben çok sevdim o 'tanrılar dünyası'nı. Ama hiç bir parça birbiriyle uyuşmuyor, her şey havada kalmış. Senaryodan karakterlere her yerde bir kopukluk var.


Nam Joo Hyuk'u yan rollerken takip ediyordum, ki Weightlifting Kim Bok Joo ve Moon Lovers'dan sonra büyük ümitliydim. Ama sanki rolü anlamamış, kavrayamamış. Mimik ve hareketleri ya çok abartılı yada çok donuk. Resmen çok beğendiğim bir aktöre ilgimi kaybediverdim. Hiç bir duygu aktarımı olmadı bana maalesef.

Bu arada Nam Joo Hyuk'un karakterinin ismi Moon Lovers'da Baek Ah iken burda Ha Baek. Benzerlik hoşuma gitti^^


Shin Se Kyung'a gelince... Kusura bakmasın ama bugüne kadar izlediğim en ablak suratlı aktrislerden birisi. Oyunculuğu da sıfır bence. Yani nasıl oldu bilmiyorum ama bugüne kadar 5-6 tane dizisini izledim ve hiçbirisinde fikrim değişmedi. Hep aynı tip, aynı hareketler, aynı haller... Her dizide aynı karakter sanki. Burda da sevemedim.

İşin kötü yanı, yakın zamanda izleyeceğim bir Shin Se Kyung dizisi daha var. Kadın şansına, devamlı büyük aktörlerle eşleşiyor -_-


Bir çift olarak bahsedecek olursam:

Bireysel olarak ne kadar sevdim ki çift olarak seveyim diyorum.... Ve geçiyorum burayı!


Aslına bakarsanız gerçekten dizide güzel bir şeyler yakalanmaya çalışılmış. Güzel bir hikaye var. Nerden baksanız ortalamanın üzerinde iyi oyuncular var. Böyle sanki Sungkyungkwan Scandal ile Live Up to Your Name arasında bir şey olacakmış ama olamamış.

Arada çok boşluklar var. Taş arama hikayesi, tanrısal bişeyleri kaybetme hikayeleri, bir yarı tanrı-yarı insan problemi, hafızasını kaybeden tanrı gizemi, geçmişteki insan ihaneti, baba hikayesi sonra araya sıkışmaya çalışan aşk hikayeleri... Böyle her şey kesik kesik, bağlantısız, sıkıcı. Hiçbir akıcılık yok dizide. 

Bi Ryeom           Moo Ra                 Ha Baek              Yoon So A                   Hoo Ye


Dizinin en önemli karakterleri bunlar aslında. Ama mantıksız olan veya açıklanmayan çok şey var.
Mesela:

  • İyi bir insan olarak yaşamaya çalışan Hoo Ye'yi zorla kötü yapmaları
  • Hoo Ye, So A'ya aşıkken birden çöpçatan görevine geçmesi
  • Moo Ra'nın kimi sevdiği, ne hissettiği
  • Bi Ryeom'un Moo Ra zaafiyeti
  • İşe yaramayan tanrılar yok olur diye diye Ha Baek'i sıkıştırırken Bi Ryeom, Moo Ra ve diğer ufak tanrıların hiçbiiiiiiir işe yaramadan boş boş dünyada keyif sürmeleri
  • Ayrıca bambaşka bir evrende, herkesin büyük yada küçük tanrı olması, hepsinin özel yeteneklerinin olması, insanlara 'biz tanrıyız' diye böbürlenmeleri ama ne dünya ne de insanlığa dair hiçbir şey bilmeyip hiçbir fayda sağlamamaları. Aynen insanlar gibi sadece kendileri için yaşamaları. 
Hepsi (ve daha fazlası) anlaşılmayan veya havada kalan konulardı. Fazla taktım kafaya gıcık oldum.


Eminim ki çok büyük ümitlerle çekmeye başlamışlardır bu diziyi. Ama sonuç oldukça vasat.

Merakımın kurbanı oldum. Siz olmayın!





14 yorum:

  1. Baş roldeki kızı hiç sevmem ya.Nasıl ünlü olmuş onca iyi oyuncu arasında bilemiyorum.oyunculığunu beğenmem,duyguyu aktaramıyor şaşkın şaşkın bakışlar.Ya amma da gömdüm he adını bile bilmem etmem :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. shin se kyung.
      vallahi ben de sevmem. ne önceden sevdim ne de burda...dediğim gibi çok ablak bi tip hahahah^^

      Sil
    2. bencede ya o kadar oyuncu varken yani neden bu kadınki hem dedğiniz gibi oyunculuğuda vasat

      Sil
    3. bu kadınla ilgili iki tane genel görüş var: birisi hiç beğenmeyenler(ben de dahil), diğeri de "yaa yazık bu kızcağıza neden herkes laf atıyorrr" diye acıyanlar. ama sonuç olarak iki grup da sevmiyor maalesef, kimse sevmiyor yahu hahahahaa^^

      Sil
  2. İlk defa bir konuda zıtız sanırım sevgili Melly :) Yani bayıldım diyemem,bazı konularda da sana katılıyorum ama ben sevdim genel olarak.
    O kadar mı kötülüyorlar demek ^^

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. yani seveni de gördüm bir iki tane, seninle 3 etti hahah^^
      ben gerçekten sevemedim, bu seferlik zıt olalım artık napalım ^-^

      Sil
  3. konu güzelmiş aslında yazık olmuş

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. dimi ya? bence de... aslında gayet düzgün bir fantastik dizi konusuymuş...

      Sil
  4. Bu diziyi yayinlandigi sirada izliyordum,seviyorum sihirli buyulu evrenleri zira.😊 Ama 7 bolume zor geldim sirf sinirden ve meraktan sonunu izledim o kadar.Senaryo bence de vasatdi.Hikaye yarim yamalak gecislerle havada kaldi.Tavsiye etmem yani kimseye.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ben de zaten çok sevdiğim sihir-büyür temasına tav olmuştum. bence de hikaye çok yarım yamalak. 7. bölümde bırakmakla pek bir şey kaybetmemişsin..

      Sil
  5. Ceo için söylediğin o kadar doğru ki... Soo ah ın habaek i uyarıp ceo chin in iyi biri okduğuna ikna etmesini o adamın da mutlu olmasını o kadar çok bekledim ki yani ne suçu var? Bilerek mi yaptı? Ayrıca habaek soo ah la cocuk yapmayacak mı o da aynı olur ona da mı aynı muameleyi yapacak? Neden hep ana karakter mutlu olup yandakiler üzülmek zorunda neden haksızlık?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. yani zaten dizi o kadar vasattı ve senaryoda öyle kurgu hataları vardı ki, 'neden ikinci erkekler hep mutsuz olmak zorunda?!?!' klişesine takılmaya vaktim olmadı hahahaha^^

      Sil
  6. aslında gayet guzel buluyorum oyunculugunu ben shin saekyungun run on dızısını ızlersen bence anlayabılırsın oyunculugunu mımıklerını karakterını nasıl yansıttıgıını gayet basrollugu hakeden bır oyuncu

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. run on son dizisi, epey de popüler belki de geliştirmiştir kendisini orada bilemiyorum. ama bana kalırsa bu dizide ve benim izlediğim diğer hemen her dizide oldukça donuk ve duygusuz. belki vakit bulup run on'u izleyebilirsem fikrim değişir inşallah :))

      Sil

Sen de izledin mi? İzlemedin mi? Peki şimdi izlemeyi düşünüyor musun? Bekliyorum yorumlarını^^