''If you want the rainbow, you have to deal with the rain''
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

18 Şubat 2015 Çarşamba

Benim İçin Sevgililer Gününün Anlamı: Christian Grey

Utanmadan, göğsümü gere gere söylüyorum ki Grinin 50 Tonu serisine bayılıyorum!

İlk çıktığı dönemde arka arkaya okudum ve şimdi notlarıma bakıyorum da 1.5 sene önce heyecanla filmin 2015'de çıkacağını yazmışım =) İşte o gün geldi çattı.


Filme ellerim heyecandan titreye titreye gittim diyebilirim. Biliyorum çok komik ana ne yapayım her zaman sevdiği şeylerle ilgili aşırı heyecan gösteren salak bir tip oldum ^^

Filme bayıldım arkadaşlar, cidden yani çok sevdim. Ana'nın tipi, Christian'ın mimikler falan resmen gözümde canlandırdığımla birebirdi. Daha da enteresanı Escala! Yahu mutfak, salon falan tam hayalimdeki gibiydi. Yani ben mi çok ustaca hayal ediyorum yoksa yazar mı şahane betimlemiş bilemem =P (tabii ki dalga geçiyorum gençler tamamı yazarın marifeti)


Arkadaşlar Grey'e bakın bi ya!!! Bi bakın! Şimdi kafanızı başka yöne çevirin sonra hoop bidaha bakın. Ay bakmalara doyamıyorum.
İtiraf etmeliyim ki kitabı okurken bu adamı hiç tanımıyordum ve hayalimdeki Grey Ian Somerhalder'dı. Kendisi uzun zamandır hayali haremimin bir parçasıdır. Bu adamın Grey olduğunu duyunca pek anlam vermemiştim. Ama filmi izleyince Cast yapan şahsiyeti gidip alnından öpmek istedim.


Filmde bence cinsellik tam dozunda verilmişti. Kitaptaki kadar çok olsaydı 18+ herhangi bir film olmaktan çıkıp porno olurdu. O yüzden şu anki hali çok çok iyi.

Filmden çıkınca bazı insanların yorumlarını duydum. Filmin çok abuk bittiğini falan söylüyorlardı. Objektif olarak düşündüm, haklısınız arkadaşlar. Ama kitap öyle! Cidden kitap öyle bitiyor, dolayısıyla orası da gayet güzeldi. 

Kitabı okumayan birisi filmi nasıl değerlendirir bilemiyorum ama bana gayet iyi kotarmış gibi geldi. 


Filmi uzun uzun anlatmayı çok istiyorum ama sıkıcı olmamak adına pas geçeceğim. Keza biliyorum ki herkesin önlenemez önyargıları var ve kimse sırf ben anlatıyorum diye bu filmi gidip izlemeyecek!

Ben size kendi gözümden kitabın anlamından birazcık bahsetmek istiyorum. Nedense kitabı okuyanlara bir sapık gözüyle bakıldı, kadınların falan toplu taşımada okuması garipsendi vs. Tamam kabul ediyorum kitap pornografik denilecek seviyede betimlemeler içeriyor. Ama kitaba sadece o gözle bakarsanız asla içine inemezsiniz. Ben bu kitapta bu cinsel hikayeyi, karakterler arasındaki ilişkinin ilerleyişini ve derinliğini ifade ederken kullanılan bir araç gibi gördüm. Karakterlerin huyu, geçmiş hikayeleri gibi aynen. 

Neden mi? Şöyle ki ben bu kitabı okurken Christian Grey gibi 'sapıkça' cinsel saplantıları olan bir adamın bir kadına aşık olup onun uğrunda kendini, kimliğini, saplantılarını, hatta bu cinsel kimlik onu o kadar tanımlıyor ki, temelde kim olduğunu değiştirdiğini gördüm. Benim için bu gerçek bir aşk hikayesi. Arkada ilerleyen cinsellik ise bu hikayeyi destekleyen bir karakter tanımlamasından başka bir şey değil.


Ben neden böyle azimle bu filmi ve kitap serisin savunuyorum? Çünkü okuduğum dönem toplum baskısıyla utandım, kimseye okuduğum kitabın bu seriden birisi olduğunu söylemedim. Şimdi tabii ki öyle değil, kitaplığımın en önünde tutuyorum =) Ama kitabın değerinin düşürüldüğünü hissettiğimden bir şövalyelik yapayım dedim =)

Neyse... Filmden çıktığımda ilk düşündüğüm şey 'Allahım ikinci film için 1 yıl nasıl bekleyeceğim' oldu. Çok heyecanlandım. Bir an önce izlemek istiyorum yeni filmi.

Son olarak da tek bir eleştirim var. Yaa herşey çok güzel hoştu da arkadaşlar o Elliot neydi? Hayallerimle uymayan tek şey oydu. Ben daha cillop bir sarışın bekliyordum bu yamuk adam da kim ki???

Siz izlediniz mi? Okudunuz mu? Neler düşünüyorsunuz bu filmle ilgili anlatın kukiler.

Kendinize iyi bakın... Görüşürüz^^




Hiç yorum yok:

Yorum Gönder