''If you want the rainbow, you have to deal with the rain''
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

26 Kasım 2014 Çarşamba

Yeme de Yüzüne Sür

Çok çok ama çook kuru bi cildim var. Ayrıca da aşırı hassas. Evet arkadaşlar nelerle uğraşıyorum tahmin bile edemezsiniz. Genelde makyaj bloglarında herkesin cildinin aşırı yağlı olduğunu görüyorum. Bu yüzden malesef kimseden beauty tip alamıyorum.

Her ne kadar yağlı ciltli arkadaşlar 'aman allahım olabilecek en kötü durum bu, işim çok zor' modunda geziyosa da kusura bakmayın ama aşırı kuru ve hassas bi cilde sahip olmak bence cidden milyon kere daha zor. Yani güzelim kozmetik markaları sizin için çok güzel yağ kontrol mendilleri, kuru görünüm sağlayan makyaj malzemeleri ve özellikle pudralar üretmişler ama biz kuru ciltliler için pek de özelleştirilmiş seçenekler yok. En basidi kozmetik markalarının yarısından fazlasının içinde alkol var, alkolün cildi kurutma etkisi de herkesin malumu.

Ergenliğimden beri sahip olduğum kuru cildim nedense bu yirmili yaşlarımın ilk yıllarında artık başıma vurmaya başladı. Yani her zaman herkesin kullandığı basit nemlendiriciler bana yeterli geliyordu ama şimdi sanki gün geçtikçe cildim daha çok kuruyor, pullanıyor ve hatta dökülüyor. En korkuncu da makyaj yaptığım zaman oluşan o renkli pulcuklar (neffffret ediyorum sizdenn). İşin komiği ne biliyor musunuz? Yağlı ciltli arkadaşlarımın en yağlı bölge ilan ettikleri T-zone benim en kuru bölgem =)) Evet ben cidden başka bi gezegenden geliyorum =)

Uzun araştırmalar, çeşitli nemlendirici deneyimleri sonucunda bikaç tane şahane ürün buldum. Eğer içinizde benim gibi bu sorundan başı ağrıyan varsa da merhem olsun istedim =)

Fotoğraf çekmeyi unuttuğumdan internetten resim koydum kusura bakmayın ^^

Shiffa Home'un avokado yağı ve gül suyu son zamanlardaki kurtarıcım oldu. Birçok nemlendirici denemesi sonrası doğal yağlara bir fırsat tanımaya karar verdim. Zeytinyağı, tatlı badem yağı, avokado yağı ve kayısı yağı kuru ciltler için tavsiye edilen yağlar arasındaydı. Tatlı badem yağını birçok kişiden duyduğum için ilk önce ona bi şans tanıdım ama cidden cildime hiç iyi gelmedi. Kokusundan da hiç hoşlanmamıştım, yapış yapış da bir his bırakınca bikaç deneme sonrası bıraktım. Daha sonra herhangi bir drugstore dan kolaylıkla ve oldukça ucuza bulabileceğiniz avokado yağını aldım. Tek şişe 4-5 ay boyunca yetti ve tek kelimeyle 
BA-YIL-DIM.

Peki nasıl kullanıyorum? İnternette bazı yağları direk yüze kullanmanın uygun olmadığı suyla seyreltmek gerektiği yazıyordu. Avokado yağı da bunlar arasında olunca seyreltmek için su yerine gül suyu kullansam nasıl olur acaba diye düşündüm. Şahane de oldu ^^ Önce pamuğumu gül suyuyla iyice nemlendiriyorum sonra da yağı üzerine damlatarak cildime iyice sürüyorum. Yine kaynaklar 3-4 damla yağ dese de ben 8-9 damla kullanıyorum açıkçası çünkü yetmiyor. Yüzüm aşırı mı büyük acaba =))

Elde ettiğim sonuç inanılmaz iyi. Avokado yağının içindeki A, D ve E vitaminleri cildi hem derinden nemlendiriyor hem de yaşlanmayı geciktiriyor (bu etkiyi daha gözlemleyemedim ^^). Akşam yüz bakımınızı hemen yatmadan önce yapmadığınız günlerde normal nemlendiricili rutininizi yapın, yatmadan önce de bunu uygulayın derim. Yok tam yatmadan yüzünüze bakım yapıyorsanız klasik rutininizde nemlendirici yerine yağı kullanmanız yeterli.

Sadece evde bulunduğu için Şelale gül suyunu kullandım. Hiç bi sıkıntım olmadı. Yaz günleri gül suyunu dolapta tutarak kullanmanın güzel bi etki yaratabileceğini düşünüyorum ama emin de değilim belki de yağı dondurur ^^ 

Ben bu ürünleri bayılarak kullandım her ikisini de tekrar almayı düşünüyorum. Ama eminim ki yağı temin edebileceğiniz daha kaliteli bir marka vardır. Ben ilk gördüğüm avokado yağına yapışmıştım ^^

Umarım siz kuru cilt mağdurları bundan faydalanırsınız ^^ Ben yeterli kaynak bulamadığımdan kendi kullandığım ürünleri zaman zaman paylaşmayı düşünüyorum. Sizin tavsiye edeceğiniz ürünler var mı kuru ve hassas ciltli kukiler? ^_^

Görüşürüzzzzzz

------------------------------------------------------------------------

I have a very troubled skin. It is unbelievebly dry and sensitive. Since most of the bloggers have oily and combination skin type, I can't have usable beauty tips from you guys. 

I know that oily skinned people think that it is the worst condition but that's not true. You can use oil controlled make up products, oil wipes etc. Even most of the cosmetics have alcohol in them -we all know that alcohol absorbs oil and moist- But we are very helpless ^^ Standart moisturizers do nothing on very dry skins. 

I have dry skin since forever but these years it made me really nervous. Do you know the funniest part? They say that T-zone is the most oily part in face, my T-zone is the driest part!!! Especially when I do make up I see some colorful flakes on my face whick makes me very angry. That's why I have used lots of product and made my research. 

I have decided to use essential oils since standart moisturizers made nothing. I have heard that olive oil, sweet almond oil, avocado oil and apricot oil used for dry skin. First I tried sweet almond because I have heard that many people use that. I didn't like it at all. It smelled very bad and it was sticky on my face. So I bought avocado oil. It is AMAZING!!!

I have heard that you shouldn't use some essential oils raw, you should use with water. So I decided to use rose water. I wet my cotton ped with rose water and then drop some oil on it. Thats all! They say 3-4 drops enough for entire face but I use 8-9 drops because it is not enough. I think I have a big face ^^

I bought the first essential oil that I saw in a drugstore. I made no quality research. So maybe you can make. Also I used that Şelale rose water just because we had it already. So you dry and sensitive skinned cookies, I hope you can use this tip. If you have any advice, I am very very very happy to hear ^_^

See ya!!

2 yorum:

  1. Peki yağ kontrol mendilleri, yağı kontrol ediyor mu bir sor bakalım... :(

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. yağ kontrol mendilleri ciltteki yağ sorununa kalıcı çözüm olmaz, anlık ciltte biriken yağı çeker alır ama birkaç saat içinde cilt yine o yağı üretebilir. yağda azalma istiyorsanız yağlı ciltler için dengeleyici ürünleri kullanmanızı tavsiye ederim.

      Sil

Sen de izledin mi? İzlemedin mi? Peki şimdi izlemeyi düşünüyor musun? Bekliyorum yorumlarını^^