''If you want the rainbow, you have to deal with the rain''
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

3 Mart 2022 Perşembe

[YORUM] İzledim: Bad and Crazy

 


Görevini her zaman çıkarları için kullanan, adaleti ve haklıyı asla savunmayan rüşvetçi polis Ryu Soo Yeol, yine bir gün bir davayı çıkarları için ört pas etmeye kalkıştığında karşısına K(key diye okunuyor) çıkar. K onu her fırsatta tekme tokat döverek doğru olanı yapmaya, haklıyı savunmaya ve kendi çıkarlarını tamamen görmezden gelmeye zorlar. K yüzünden hem terfisinden hem parasından olan Ryu Soo Yeol ondan kurtulmak isterken K'in gerçekte kim olduğunu öğrenince büyük bir şok yaşar.


Bencil, kendinden başka kimseyi düşünmeyen Ryu Soo Yeol rolünde Lee Dong Wook vardı. Bir insanın üzerine bi rol bu kadar mı cuk oturur? Tamamen kendisini oynamış gibiydi sanki o kadar iyiydi ki... Karakter geçişleri, K mimikleri, şapşal halleri... Her hali kusursuzdu bence. Lee Dong Wook ara ara vlog çekip yayınlıyor. O videoları izlerseniz normalde de bikaç tahtasının eksik olduğunu anlayabilirsiniz. Oldukça çatlak, abes bir espri anlayışı olan, garip bir adam. Şimdiye kadar oynadığı tüm karakterlerde muhteşem oyunculuğunu göstermişti ama burda adeta kendisiydi ve ben çok beğendim bu halini.


K rolünde ise Wi Ha Joon vardı. Bir elin parmaklarını geçmezdi izlediğim dizileri, en son da Squid Game'le popüler oldu zaten. Ama bana kalırsa dizinin sürpriz yumurtasıydı. Gerek travma anlarında, gerek aksiyon sahnelerinde, gerek dellendiği zamanlarda oyunculuğu her an TOPtaydı. Çok beğendim. Casting i ayakta alkışlıyorum, aynen Lee Dong Wook gibi rolüne cuk olmuş bi oyuncuydu. 


Şu ikilinin uyumuna bakar mısınız arkadaşlar??? K zaten kendi manyak ama Soo Yeol'ün içinde K'i görmek mükemmeldi gerçekten. E bu da tabii ki Lee Dong Wook'un alamet-i farikası. Bir yandan korkak Ryu Soo Yeol olurken, -K'i ayrı bir oyuncuyla izlesek de- ara ara Soo Yeol'ün yüzüyle K olması mükemmeldi. 


Dizinin konusu geçmiş travmaları sebebiyle kişilik bölünmesi yaşayan birisi üzerine kurulu. Adeta bir Kill Me Heal Me hikayesi. Ama burda farkı, Ryu Soo Yeol diğer kişiliğiyle aynı anda bulunup sohbet edip vakit geçirebiliyor olması. Adeta arkadaşlar. Zaten gittiğinde de çok arıyor K'i. 

Mükemmel bir senaryo ve kendini aşmış oyunculuklar izledik bu dizide. En sevdiğim yanlarından birisi de iç çürütmeyen karakterlerin olmasıydı. Yani başroller ve yan roller birbirinden farklı, enteresan, izlerken can sıkmayan karakterlerdi. Onlardan daha da güzeli, biraz garip gelecek size ama, kötü karakterlerdi. Yani böyle dizilerde 9 canlı, insanın nefesini daraltan, asla üstesinden gelinemeyen sinir bozucu, şeytanın ta kendisi olan kötü karakterler vardır ya, 'hade len o kadar da değil bu da insan sonuçta' diye sitem ettirir insana; hah onlar burda yoktu işte!!! Dizi boyunca gelip geçen kötülerin hepsi çok kötü olsa da bug-ı bulunabildi çok şükür. İç baymadan alt edilip yenisi geldi. Aralardaki bağlantılarda mantık hataları yoktu. İyi iyiliğini kötü kötülüğünü bildi kimse b.kunu çıkarmadı işin özü. 


Dizinin matematiği %50 aksiyon, %25 komedi, %20 psikoloji ve %5 diğerleri şeklinde analiz edilebilir bence. Yani demem o ki çok aksiyon annecim...

Ben aksiyonu severim ama ya dizideki küçük bir element olarak yada film olarak. Bir diziyi full+full baştan sona aksiyon izlemek açıkçası çok yordu beni ki aksiyon sahneleri bi şahaneydi. İnci gibi işlenmiş her bir koreografi orası ayrı. Ama 3-5 bölüm sonra dövüşler çarpışmalar koşuşturmalar yoruyor beni. Romantizm eser miktarda bile yok denecek kadar az. Gerçekten benlik değilmiş daha iyi anladım.

Al bu oyuncuları, aynı senaryo aynı hikaye, ziple, 1 hadi bilemedin 2 film yap yeminle yılın en iyi filmleri der 3 sayfa yazı yazarım üzerine. Ama dizi olarak beni çok yordu. Allahtan 12 bölümlüktü de yine de zevk alarak izledim yoksa çok üzülürdüm bu kadroyu sakız gibi uzatarak izlediğim için.


İlk bölümler hem komedinin hem de aksiyonun zirvesiydi. Komedi kısmı çok hoşuma gitse de aksiyon biraz zorladı beni. Ama son 3-4 bölümü daha büyük bi zevkle izledim, sanırım o yüzden de diziye verdiğim kişisel notum biraz düşük olacakken sonlara doğru arttı. Çünkü son bölümlerde farklı bir konu girdi, daha psikolojik, gözden ziyade akıl çalıştıran sahneler başladı ki benim için dizinin seyir zevki de arttı öylece.

Ayrıca Soo Yeol ve K'in birlikte çalışmasını izlemek de büyük zevk verdi bana. Farklı özelliklere sahip iki kişiliğin zamanla birbirlerinin doğru yönlerini alarak bir olması çok güzeldi. K'in gidişi ise bir Shin Se Gi travması (Kill Me Heal Me izleyenler anladı) yaratmasa da çok üzdü. 


Uzun lafın kısası aksiyon izlemeyi sevenler direk atlasın, Lee Dong Wook için çiğ et bile yerim diyenler de direk atlasın. Ama 'Lee Dong Wook mu? Meeehh..' diyenler yada benim gibi 'İçinde romantizm olmayan bir aksiyon hiçtir' diyenler uzak dursun.

Bu diziye 3-5 tutam romantizm, tutkulu bi aşk hikayesi ekleseydiniz nolurdu a insafsız senaristler? O zaman tadından yenmezdi vallahi!




Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Sen de izledin mi? İzlemedin mi? Peki şimdi izlemeyi düşünüyor musun? Bekliyorum yorumlarını^^